Nenapisana formula vzdrževanja verige je, da se maže od 500 do 1000 prevoženih kilometrih. To je odvisno tudi od vremenskih razmer v katerih se vozimo. Vožnja v deževnih dneh ima večji vpliv na verigo, kot v suhih, saj je vlaga eden največjih sovražnikov verig. Zato je mazanje verige po deževni vožnji bolj pravilo kot izjema, razlaga sogovornik, Tomaž Šnajdar iz motocentra Špan.
Strokovnjak za motocikle pojasnjuje, da je način vzdrževanja verige pri motornem kolesu zelo raznolik in odvisen od velikih dejavnikov: "Zavedati se moramo, da lahko nekdo naredi z enako verigo 20.000 kilometrov, nekdo drug pa enkrat več. Vprašanje je kakšen motor vozimo, kakšna je naša vožnja, kakšen je teren po katerem se vozimo, ipd."
Dodaja, da se moramo zavedati, da potrošni material za različne znamke in modele motociklov ni enak. Zelo pomembna je tudi napetost verige, saj se preveč ohlapna veriga pri pospeševanju iz nizkih vrtljajev lahko trese, preveč napeta pa se lahko hitreje obrabi in negativno vpliva na ležaje v kolesih in sam menjalnik motorja.
Tudi nafta in čopič pomagata
Podobno velja za čiščenje verige, ki je na brezpotjih izpostavljena prahu, blatu ... "Vedno bi morali biti pozorni, da interval mazanja verige prilagodimo tipu motorja, terenu vožnje in tipu mazivnega razpršila za verige," pravi Šnajdar, ki je tudi učitelj vožnje za vozila z A in B kategorijo.
Kakšna sredstva za čiščenje je treba uporabljati in katera za mastitev? Sredstva za mazanje verige lahko najdemo v vsaki (tudi slabo založeni) trgovini s potrošnim moto (in tudi avto) materialom. Enako velja za čistilna sredstva, s tem, da lahko lastniki enoslednih vozil tudi improvizirajo: "Malo nafte in mehak čopič lahko doseže enak učinek kot kvalitetno čistilno sredstvo," pravi Španov strokovnjak.
Mazanje verige je za veliko večino motoristov pravi mali ritual. To ni zahtevno opravilo in ga velika večina motoristov opravlja sama. Strokovnjak svetuje, da se veriga maže pod kotom in v smeri vrtenja verige. Možnost je tudi namestitve samodejnih mazalnih sistemov, ki delujejo na principu težnosti, kjer olje iz posodice nekje pod sedežem po cevki pricurlja na zobnik. Samo intenzivnost curljanja je možno nastavljati na večjo ali manjšo intenzivnost kapljanja.
Nameščanje verige prepustite strokovnjaku
Zato pa Šnajdar pravi, da je odstranjevanje in ponovno nameščanje verige bolje prepustiti nekomu, ki je tega vešč in ima za to primerno orodje za pritrditev novo nameščene verige. Še najbolje, da tako storitev prepustite vašemu mehaniku.
Če sušite verigo na soncu je dobro vedeti, da UV žarki lahko škodujejo verigi. "Vendar je ta vpliv tako minimalen, da ni vreden omembe," še pravi Strokovnjak.
http://www.avtomobilizem.com/forum/viewtopic.php?t=18742
Sicer pa ni čudno, da je na speltu toliko negatvnih o ŠPANU!<br />Npr:<br />http://motosvet.com/tabla/topic/9161-k-%C5%A1panu-po-vulkanizerske-storitve-nikoli-ve%C4%8D/
"GOSPOD STROKOVNJAK" še ni slišal za O-ringe :)