Napake pri čiščenju in mazanju verige motorja

Foto: Span.si
Foto: Span.si
Kako pravilno vzdržujemo verigo pri motorju? Jo je sploh potrebno čistiti, mazati, kako pogosto in na kakšen način? Nepisano pravilo je, da naj se jo maže na vsakih 500 do 1000 prevoženih kilometrov. Na vzdrževanje pa vplivajo tudi vremenske razmere. Vlaga je njen največji sovražnik.
Oglej si celoten članek

Nenapisana formula vzdrževanja verige je, da se maže od 500 do 1000 prevoženih kilometrih. To je odvisno tudi od vremenskih razmer v katerih se vozimo. Vožnja v deževnih dneh ima večji vpliv na verigo, kot v suhih, saj je vlaga eden največjih sovražnikov verig. Zato je mazanje verige po deževni vožnji bolj pravilo kot izjema, razlaga sogovornik, Tomaž Šnajdar iz motocentra Špan.

Strokovnjak za motocikle pojasnjuje, da je način vzdrževanja verige pri motornem kolesu zelo raznolik in odvisen od velikih dejavnikov: "Zavedati se moramo, da lahko nekdo naredi z enako verigo 20.000 kilometrov, nekdo drug pa enkrat več. Vprašanje je kakšen motor vozimo, kakšna je naša vožnja, kakšen je teren po katerem se vozimo, ipd."

Dodaja, da se moramo zavedati, da potrošni material za različne znamke in modele motociklov ni enak. Zelo pomembna je tudi napetost verige, saj se preveč ohlapna veriga pri pospeševanju iz nizkih vrtljajev lahko trese, preveč napeta pa se lahko hitreje obrabi in negativno vpliva na ležaje v kolesih in sam menjalnik motorja.

Tudi nafta in čopič pomagata

Podobno velja za čiščenje verige, ki je na brezpotjih izpostavljena prahu, blatu ... "Vedno bi morali biti pozorni, da interval mazanja verige prilagodimo tipu motorja, terenu vožnje in tipu mazivnega razpršila za verige," pravi Šnajdar, ki je tudi učitelj vožnje za vozila z A in B kategorijo.

Kakšna sredstva za čiščenje je treba uporabljati in katera za mastitev? Sredstva za mazanje verige lahko najdemo v vsaki (tudi slabo založeni) trgovini s potrošnim moto (in tudi avto) materialom. Enako velja za čistilna sredstva, s tem, da lahko lastniki enoslednih vozil tudi improvizirajo: "Malo nafte in mehak čopič lahko doseže enak učinek kot kvalitetno čistilno sredstvo," pravi Španov strokovnjak.

Mazanje verige je za veliko večino motoristov pravi mali ritual. To ni zahtevno opravilo in ga velika večina motoristov opravlja sama. Strokovnjak svetuje, da se veriga maže pod kotom in v smeri vrtenja verige. Možnost je tudi namestitve samodejnih mazalnih sistemov, ki delujejo na principu težnosti, kjer olje iz posodice nekje pod sedežem po cevki pricurlja na zobnik. Samo intenzivnost curljanja je možno nastavljati na večjo ali manjšo intenzivnost kapljanja.

Nameščanje verige prepustite strokovnjaku

Zato pa Šnajdar pravi, da je odstranjevanje in ponovno nameščanje verige bolje prepustiti nekomu, ki je tega vešč in ima za to primerno orodje za pritrditev novo nameščene verige. Še najbolje, da tako storitev prepustite vašemu mehaniku.

Če sušite verigo na soncu je dobro vedeti, da UV žarki lahko škodujejo verigi. "Vendar je ta vpliv tako minimalen, da ni vreden omembe," še pravi Strokovnjak.

 
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 5

  • 23:00 29. Avgust 2016.

    http://www.avtomobilizem.com/forum/viewtopic.php?t=18742

  • 22:57 29. Avgust 2016.

    Sicer pa ni čudno, da je na speltu toliko negatvnih o ŠPANU!<br />Npr:<br />http://motosvet.com/tabla/topic/9161-k-%C5%A1panu-po-vulkanizerske-storitve-nikoli-ve%C4%8D/

  • 22:53 29. Avgust 2016.

    "GOSPOD STROKOVNJAK" še ni slišal za O-ringe :)

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.