Napaka, ki jo vozniki delajo pri okvari vozila

Foto: Žurnal24
Foto: Žurnal24
Policisti zaradi lastnih opažanj opozarjajo, kaj ne smete narediti, če se vam na avtocesti pokvari avto ali zmanjka goriva.
Oglej si celoten članek

V zadnjih letih se je na avtocestah zgodilo več nesreč s težjimi poškodbami in celo smrtnimi žrtvami, ker udeleženci niso bili dovolj pazljivi pri ustavljanju svojih vozil, drugi pa ne nanje.

Policisti so zato pripravili nekaj nasvetov, kaj moramo storiti ob okvari vozila. Voznik, ki mu na avtocesti zmanjka goriva ali se mu vozilo pokvari, naj se skuša ustaviti na avtocestnem počivališču, SOS odstavni niši ali odstavnem pasu oz. naj zapusti avtocesto. Če ustavi na SOS niši ali vozišču avtoceste, naj takoj prižge vse štiri smernike, si nadene odsevni telovnik in postavi varnostni trikotnik.

Če ustavi na SOS niši ali vozišču avtoceste, naj iz vozila ne izstopi brezglavo, so posvarili na Policijski upravi Kranj.

Foto: Shutterstock Okvara na cesti

Vozniki, ki se jim vozilo pokvari med vožnjo po avtocesti, lahko brezplačno uporabijo obcestni telefon SOS ali pokličejo Prometno-informacijski center za državne ceste na številko 1970. Operaterju povemo tudi registrsko številko, znamko in model avtomobila. Natančen opis okvare lahko že vnaprej pomaga pri odpravljanju okvare na licu mesta. Če ste dosegljivi na mobilnem telefonu, vas lahko operater pokliče in povpraša še po kakšnem podatku za hitrejšo pomoč, svetujejo na AMZS.

Kam je treba postaviti trikotnik?

Trikotnik je treba po njihovih navedbah postaviti najmanj 100 metrov od vozila. Če je razdalja daljša, bodo lahko drugi vozniki prej odreagirali in se pripravili. Pri postavljanju trikotnika se ne smemo gibati po odstavnem pasu, ampak je treba hoditi le za varnostno ograjo in ves čas spremljati promet. Varnostni trikotnik naj bo sicer v vozilu pospravljen tako, da bo hitro dosegljiv. V kupu prtljage ga boste težko našli, opozarjajo policisti.

Na AMZS svetujejo, da v primeru, če se vozilo okvari, ne poskušajmo s takojšnjim obračanjem ključa in pritiskanjem na plin. Namesto tega pritisnimo na pedal za sklopko, saj lahko le tako ohranimo dovolj hitrosti, da umirjeno vozilo preusmerimo na rob vozišča oziroma odstavni pas, kjer se ustavimo in vključimo vse štiri varnostne utripalke.

V daljših predorih z odstavnimi nišami je postopek enak kot na avtocesti. Ob uporabi utripalk in sklopke se moramo pomikati desno in tako nase opozoriti druge voznike. Če je mogoče, ustavimo v odstavni niši, kjer je tudi telefon SOS. Če nam to ne uspe, skušajmo zapeljati vozilo k najbližjemu robu vozišča. To velja tudi za cesto brez odstavnega pasu, ki ima odstavne niše.

Foto: Saša Despot AMZS pomoč na cesti

Po okvari peš po avtocesti

Policisti so v zadnjih dneh sicer obravnavali nekaj prijav o zadrževanju pešcev na avtocesti, med njimi tudi prijavo hoje pešcev po vozišču pri Kranju zaradi okvare vozila.

Takšna ravnanja skušajo policisti preprečevati že s svojo navzočnostjo na avtocesti, a moramo biti zaradi povečanega prometa kljub temu previdni predvsem na območjih avtocestnih priključkov in v bližini počivališč, kjer so taka nedovoljena ravnanja pogostejša, so zapisali policisti v Kranju.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.