Najmočnejši in najbolj športni clio, in še hibrid za povrh

Foto: Saša Despot Renault Clio E-Tech
Foto: Saša Despot Renault Clio E-Tech
Renault clio je že doživel medgeneracijsko prenovo, a bo njegna uvedba na naše ceste počakala do jeseni. Je pa še vedno na voljo v trenutni izvedbi in po novem celo z novo najboljšo različico opreme.
Oglej si celoten članek

Takšen clio se imenuje renault clio E-tech engineered 145 hibrid in predstavlja največ, kar lahko clio trenutno ponudi. To ga na marsikateri način prestavi v tako v bolj športno kot tudi v bolj imenitno sfero od siceršnjih različic clia.

Foto: Saša Despot Renault Clio E-Tech

Prav gotovo izstopa že s posebno kovinsko sivo barvo, ki mu daje občutek skrivnostnega, poudarijo pa jo tudi žlahtni dodatki v zlati in črni barvi. Podobna barvna tema se nadaljuje tudi v notranjosti, kjer jo dopolnijo še armaturna plošča v karbonu, kovinski pedali, športno usnjeni volan, ki ga označuje črka E za "engineered", ter sprednja sedeža z malce bolj izraženimi konturami, ki ju sicer ne spremenijo v športni lupinici, ampak kljub temu zelo solidno zadržujeta telesi voznika in sovoznika. In ko temu dodamo še črna 17-palčna kolesna platišča. Je seznam dodatkov iz nabora "engineered" bolj ali manj zaključen.

Lepotec Opala, ta avto bodo zdaj izdelovali v Sloveniji

Stari dobri clio

Pod lepotičjem se namreč skriva natanko takšen clio, kot smo ga vajeni že nekaj časa, oziroma takšen hibridni clio, saj je ta kombinacija opreme na voljo le na njem. In dodajmo, da je to ob dejstvu, da so športnega clia R.S. upokojili ob menjavi generacije, tudi trenutno najmočnejši renault clio. In ostale motorne različice po moči presega kar konkretno. Bencinski in dizelski clii so namreč na voljo z največjimi močmi 100 'konjev', hibridni pa jih ima kar 45 več. To je med drugim tudi petero 'konjev' več kot pa jih je hibridni clio imel ob predstavitvi.

Foto: Saša Despot Renault Clio E-Tech

Preselimo se raje v območje kilovatov, ki so pri nas edini uradno dovoljeni, saj 'konjev' pri nas za označevanje motornih moči že kar nekaj časa ne smemo uporabljati. Clio je torej spotoma na bencinskem štirivaljniku pridobil dva dodatna kilovata in tako po novem namesto s 103 razpolaga s 105 kilovati sistemske moči. A ta podatek niti ni tako relevanten, kot ta, da dejansko veliko večino časa shaja z vsega 36 kilovati moči, ki jih razvija pogonski elektromotor. Ta je namreč glavni vir pogonske moči.

Renaultova novost Zakaj se v hibridnem avtomobilu motor zaganja?

Za razumevanje napisanega ponovimo, kako cliov oziroma Renaultov hibridni pogon deluje. Renaultov hibridni sklop, ki je lahko tudi priključno hibridni, sestavljajo motor na notranje zgorevanje in dva elektromotorja ter štiristopenjski sekvenčni menjalnik brez sklopke.

Foto: Saša Despot Renault Clio E-Tech

Glavna je elektrika

1.6-litrski atmosferski bencinski motor, kakršen je v marsikaterem hibridnem sklopu najpomembnejši, ima v tem primeru podrejeno vlogo, saj pri pogonu sodeluje zgolj takrat, ko lahko deluje v optimalnih vrtljajih, denimo med vožnjo  pri konstantnih hitrostih na avtocesti ali regionalnih, ko je s kolesi povezan z neposrednim prenosom, ali ko proizvaja elektriko, ki dopolnjuje tisto, ki jo avtomobil pridobi z rekuperacijo zavorne energije. Pomaga pa tudi pri hitrih pospeševanjih.

Hibridni captur Ko je tudi ob podražitvah goriva vožnja še vedno poceni

Sicer za večino pospeškov med vožnjo skrbi glavni elektromotor, ki avtomobila poganja tudi ko speljemo ali pa ko peljemo vzvratno, saj je tudi vzvratna prestava električna. Tu je še sekundarni elektromotor, ki opravlja vlogo klasičnega alternatorja za pomožne naprave in zagon bencinskega motorja, vendar pa malenkostno sodeluje tudi pri pogonu, kjer skrbi predvsem za zgladitev prehodov med prestavami.

Foto: Saša Despot Renault Clio E-Tech

Clio E-tech je bil torej zasnovan predvsem z električno vožnjo v mislih in se v večini voznih scenarijev tak tudi obnaša. Ko se namreč vozite po mestnih ulicah ali celo na ovinkastih cestah, namreč hitro ugotovite, da je električne vožnje res veliko. In to celo ob dejstvu, da baterija pod dnom prtljažnika razpolaga s precej skromno kapaciteto 1,2 kilovatne ure.

Strokovnjak pojasnjuje Kaj bi se zgodilo, če bi avtomobil zapustili s prazno baterijo?

Poleg tega lahko izberete tudi vozni program B (kar je okrajšava za »baterija«), ko je rekuperacije med zaviranjem še več in s tem tudi električne vožnje. Z malo preudarnosti lahko do neke mere posnemate tudi vožnjo zgolj s pedalom plina, a na koncu je treba vedno uporabiti tudi zavorni pedal. Sistem sicer deluje popolnoma samostojno, z izjemo stikala EV, s katerim avtomobil, če je na voljo dovolj elektrike, lahko prisilite v električno vožnjo.  

Foto: Saša Despot Renault Clio E-Tech

Rekreativni športnik

Kljub temu, da s svojo opremo navaja na športnost, hibridni clio seveda ni športnik, je pa gotovo zelo živahen, predvsem , če ga vozite v programu sport. A takšnemu avtomobilu, ki je gotovo bolj naravnan na mestno rabo, se gotovo bolj prilega normalni vozni program ali celo varčni program ECO. V vsakem primeru pa se hibridni clio izkaže s porabo goriva. Ta se je namreč na testu kljub intenzivni uporabi gibala pri petih litrih in pol.

Ste vedeli? Slovenski žarometi in radom za nov Renaultov ponos

Pa še nekaj velja. Pogonski elektromotor, ki skrbi za večino premikanja hibridnega clia, razpolaga z močjo vsega 36 kilovatov (kaj je vsega 49 'konjev'), kar je za današnje pojme v vsakem pogledu malo presenetljivo pa je, da mu ta moč zares zadošča za večino potreb, saj se med mestno vožnjo bencinski motor vklaplja zelo redko. Iz tega bi lahko sklepali, da sodobni avtomobili v vsakdanjem prometu porabijo zares majhen delež svojih ekscesnih moči.

Foto: Saša Despot Renault Clio E-Tech

Kakorkoli, hibridni clio tudi po izteku triletnega obdobja, ko že ima osveženega naslednika, še vedno deluje prav sveže in gotovo je še vedno vreden razmisleka pri nakupu majhnega avtomobila. Vendar pa ni več prav poceni, s čimer se prilagaja trendom, ki smo jim bili v prodaji avtomobilov priča v zadnjih letih.

Avto Renault clio williams: avtomobilska legenda, ki se je gotovo spomnite!

Hibridni renault clio je namreč pred dvema letoma v osnovni izvedbi stal 18.290 evrov, zdaj pa je zanj treba odšteti vsaj 25.190 evrov. Če je v različici engineered, je zanj treba odšteti 27.290, še nekaj opreme pa je testnemu avtomobilu ceno dvignilo na 27.790 evrov. To nikakor ni malo denarja, vendar primerjava z tekmeci da vedeti, da takšen clio gotovo ne izstopa iz povprečja. In gotovo je tudi zanimiva izbira, če iščete majhen avtomobil z učinkovitim hibridnim pogonom.

dezurni@styria-media.si

Foto: Saša Despot Renault Clio E-Tech

Avto Morda najljubša mučilnica na svetu

Podatki o vozilu (renault clio E-tech engineered 145 hibrid)

Motor: hibridni, štirivaljni, 1.598 ccm + 2 x elektromotor

Največja moč: 105 kW (69 kW + 36 kW (+ 15 kW))

Največji navor: 148 + 250 (+ 50) Nm

Zmogljivosti: 180 km/h, 9,3 sekunde od 0 do 100 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.050 x 1.798 x 1.440, medosna razdalja 2.583

Prtljažnik (v litrih): 300 – 1.069

Poraba: 4,1-5,1 litra/100 km, izpusti CO2: 96-114 g/km (kombinirani cikel WLTP).

Cena v evrih: 27.790

Foto: Saša Despot Renault Clio E-Tech

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.