1. julija leta 2012 je država za avtomobile s pogonskim motorjji večjim od 2500 kubičnih centimetrov uvedla t. i. davek na luksuz. Gre za dodatni davek, ki je močno podražil prestižna vozila.
Tako se je takrat na primer porsche panamera turbo S s 405 kilovati in 4,8-litrskim motorjem podražila za več kot 20.000 evrov, kar se na voznem parku s slovenskimi registrskimi oznakami odraža še danes, ko je krize glede na število prodanih in registranih vozil pri nas konec.
Eksotike malo
Ob pregledovanju statistike nas ni presenetilo, koliko dragih avtomobilov ima slovenske tablice. Slovenci sicer vozijo tudi zelo drago eksotiko, kot so aston martin in podobne eksotične znamke, a boste take avtomobile le redko videli s slovenskimi tablicami.
Slovenci, ki kupujejo taka eksotična vozila, so v preteklosti našli svoj kanal, s pomočjo katerega privarčujejo tudi več deset tisoč evrov. Primerov, ko je avtomobil prodan v Sloveniji, registriran pa v tujini, je običajno skoraj polovica ali pa še kakšen več. Vse strožjim evropskih zakonom so se v zadnjih letih prilagodili tudi proizvajalci avtomobilov, ki izdelujejo vse manj potratne in ekološko sprejemljivejše agregate, ki jih vgrajujejo tudi v večja, luksuzna vozila. To pomeni, da lahko tudi v večjih športnih terencih najdemo štirivaljnike, predvsem pa šestvaljne motorje, ki so bistveno cenejši od osem in več valjnih motorjev. In prav šestvaljniki in štirivaljniki prevladujejo tudi v statistiki v Sloveniji registriranih prestižnih avtomobilov, ki jo pripravlja Sekcija za motorna in osebna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije.
In teh se je s slovenskimi registrskimi označbami lani nabralo ogromno. Pri čemer je treba upoštevati, da je veliko med njimi tudi kratkoročnih registracij, vozil namenjenih točno za določene dogodke, testnih vozil ...
Slovenci najbolj norijo za dragimi terenci
Tako je od novembra 2016 do novembra 2017 slovenske registrske oznake dobilo 85 luksuznih limuzin, največ BMW serije 7, več kot 50, sledijo pa mercedes razreda S (12), kar 11 je bilo porsche panamer in po štirje audiji A8 (kmalu k nam prihaja nova generacija) ter jaguarji XJ.
Največ slovenskih tablic so dobili prestižni terenci. Tudi tu prevladuje BMW z največjo floto vozil. Statistika razkriva, da je bilo registriranih 193 vozil BMW X5, 119 BMW X6, 81 audijev Q7, 39 mercedesov GLE in 18 kupejevskih različic modela GLE, 38 volvov XC90. Porsche cayennov je bilo 15, pa pet maseratijev levante, celo dva mercedesova legendarna G-ja (letos prihaja v prodajne salone nova generacija), našteli smo še štiri mercedese GLS in 15 lexusov RX. Land Rover je registriral štiri range roverje in sedem velarjev. Tudi tri Toyotine orjake land cruserje smo našteli in pet električnih tesel model X. Tudi pet tesel model S je bilo registriranih pri nas.
Slovenske registrske oznake je dobilo tudi nekaj športnih avtomobilov, na primer 11 ford mustangov, prav tako enajst porschejev 911, po sedem mercedesov SLC in porschejev 718 ter šest audijev TT. Našel se je tudi en nissan 370 Z, pa alfa romeo 4C, chevrolet camaro in celo lotus elise. No, pri nas pa je bila registrirana tudi ena ferrari california.
zanimiva a nerealna študija... pa preverte te iste luksuzne avte razne poršeje merčke ferrarije ... ki imajo Slovaško registersko tablico …
Od kdaj pa je Ford Mustang med najbolj dragimi avtomobili? Kr neki....
Kje pa so inšekcijske službe, da bi malo povprašale lastnike teh avtov, o izvoru denarja za nakup ali za liiznig. …