Kot smo že ugotovili v naših testih, je nova serija 4 predvsem vrhunski vozniški avto. In taka je tudi razlilčica z mehko pomično streho - kabriolet. Glavna atrakcija, ki BMW M440i cabrio jasno ločuje od kupejevske serije 4, je seveda zložljiva platnena streha. To je nov dodatek, ki nadomešča trdo streho prejšnjega kabrioleta.
Prenovljeni sklop je približno 40 % lažji kot prej, kar pomaga znižati težišče, pa čeprav preseneča v kabini, saj je več prostora za glavo kot prej, ko je bila streha trda. Prepriča tudi mehanizem za odpiranje strehe. Ko držimo stikalo za odpiranje strehe, nameščeno je priročno med sedeža spredaj, se streha v zadek pospravi v kratkih 18 sekundah, to pa lahko naredite tudi med vožnjo, če vas ujame dež.
Čeprav je bila letošnja pomlad precej muhasta, je bilo ob sončnem vremenu tudi 16 stopinj Celzija povsem dovolj, da sem lahko spustil streho in užival v vožnji. Piš vetra učinkovito omejuje protivetrna zaščita, ki se jo, ko se v vozilu pridružita potnika zadaj, enostavno zloži in pospravi v sicer nizek, a po globini dolg prtljažni del, kamor lahko spravimo dva nahrbtnika in drobnarije, če se odpravimo na daljšo pot. V hladnejših dneh lahko ogrevamo vzglavnike na sedežih, kar zagotovo podaljša sezono vožnje brez strehe.
Na splošno boste v avtomobilu zelo opaženi, ne le zato, ker lahko spustite streho, pač pa tudi po zaslugi kontroverznih velikih ledvičk. Kar nekaj ljubiteljev avtomobilov mi je med testom dejalo, da so bili skeptični nad ledvičkami, ko so jih videli na spletu, v živo pa so videzi odlično. Sprednji del je sicer manj agresiven kot pri M3 ali M4, manj je teh aerodinamičnih dodatkov, zaradi ozkih zadnjih žarometov pa takoj vemo, da gre za serijo 4.
Vrnimo se v kabino. Mehka streha ima vgrajeno zadnje steklo in več plasti izolacije. Zunanji vrh tkanine je na voljo v dveh barvah. V kabini je tiho tudi pri avtocestnih hitrostih. Notranjost je kakopak razkošna. Kakovostno usnje je nujno za kabrioleta. BMW ima med vsemi premijskimi znamkami najbolj logično postavitev elementov in stikal. Električno nastavljivi stoli, sprednja se med vstopanjem na zadnja sedeža, opremljenima z isofix priključkoma, avtomatsko pomakneta naprej in nato, ko potnika udobno, z dovolj prostora za kolena, glavo in ramena sedita zadaj, spet spominsko pomakneta naprej. Zadaj je kabriolet dovolj velik tudi za odrasle potnike, ne le za otroke.
Bistvo tega avtomobila je uživanje brez strehe. In tukaj so pri BMW delo naredili zelo dobro delo. To je pravi bavarski stroj, govorimo o o športnem kabrioletu z vročo nemško krvjo, a se pri BMW M440i cabrio ne moremo izogniti pridevniku hibrid. V tem primeru za zdaj le blagi-hibrid, kar bo voznik še najbolj spoznal pri strošku za gorivo.
Pod pokrovom motorja še vedno igra glavno vlogo trilitrski vrstni šestvaljnik z močjo 275 kW (374 KM), kar pa v praksi ni najpomembnejša številka. Zmogljiv motor se že pri nizkih hitrostih lahko zanese na največji navor 500 Nm. Tam pri 1900 vrtljajih boste že lahko računali na največjo moč. Poleg tega kabriolet z 48-voltno blago hibridno tehnologijo kratkoročno prinese še 11 konjskih moči več. Popolno medsebojno delovanje pogonskega sistema v sodelovanju z vrhunskim 8-stopenjskim samodejnim krmilnikom Steptronic vozilu zagotavlja pospešek z mesta do 100 km/h v 4,9 sekunde. Češnja na vrhu torte je skupna poraba, ki bo v normalnih pogojih delovanja okoli osem litrov bencina na 100 prevoženih kilometrov.
Sočasno smo imeli na testu tudi BMW M3 performance, s 510 konjskimi močmi (375 kW). A moram priznati, da sem na navadnih cestah, na dirkališče nismo zapeljali, celo bolj užival s kabrioletom, saj je moči ravno prav, da voznik in potniki doživijo dovolj adrenalina, pa tudi zvok izpušnega sistema, ki vsake toliko zaprasketa, vse opozori, da ne gre le zašminkerski avto. M440i je odlično vodljiv, za hitro vožnjo ne potrebuješ tako veliko vozniškega znanja kot za brutalni M3 s pogonom na zadnji kolesi, je manj naporen avto za vožnjo, štirikolesni pogon v kabrioletu zagotavlja vožnjo kot po tračnicah. Tudi, ko je bila cesta bolj spolzka, občutek med ovinki in pod prsti na volanu ni bil nikoli slab.
Krmiljenje v M440i cabrio je hitro in natančno, za boljše upravljanje pa je kabriolet serije 4 lahko opremljen s prilagodljivim sistemom vzmetenja M, ki vključuje nastavitev blaženja na vsakem kolesu. Pravi športni uživaški avtomobil, torej.
Podatki o vozilu: (BMW M440i xdrive cabriolet)
Motor: turbobencinski, šestvaljni, 2.998 ccm
Največja moč: 275 kW (374 KM) pri 1.400-5.000 vrtljajih
Največji navor: 500 Nm pri 1.750-4.500 vrtljajih
Zmogljivosti: 250 km/h, 4,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4,770 x 1.852 x 1.394, medosna razdalja 2.851
Prtljažnik (v litrih): 385
Poraba: 8,8 litra/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 177 g/km
Cena v evrih: 75.000 (osnovni)/89.618) z doplačili.
moj glas bi bil za MX5 l 2000... ker ravno tako bi mi lahko skuštralo lase, če bi jih kaj …