Nemški avtoklub ACE, nemško tehnično združenje GTÜ in avstrijska skupina ARBÖ so tokrat na test pnevmatik pogledali z nekoliko drugega zornega kota. Znano je namreč, da se na tovrstnih testih po pravilu najvišje uvrščajo modeli premijskih znamk, kot so Continental, Goodyear ali Michelin. Ki pa so tudi med najdražjimi, cena pa ne upraviči vedno prednosti, ki jih nudi takšna pnevmatika, še posebej povprečno zahtevnim voznikom.
Velike gumarske družbe so našle rešitev za prodajo tako, da poleg premijskih znamk pod imeni drugih blagovnih znamk ponujajo pnevmatike, ki imajo lahko za odtenek ali dva slabše zmogljivosti, so pa tudi cenejše.
Pod koncern Goodyear tako poleg premijskega Dunlopa spadajo znamke Sava, Fulda, Kormoran in Debica, znamka Kleber spada pod Michelin, znamka Firestone sodi pod Bridgestone, Semperit je v lasti Continentala, znamko Avon si lasti ameriški koncern Cooper Tires ...
Poleg omenjenih pa so na trgu znamke, ki s kakovostjo velikokrat ne zaostajajo veliko ali pa sploh ne zaostajajo za premijskimi modeli. Mednje sodijo Maxxis, Apollo, Toyo, Hankook ...
Test dimenzije 215/55 R17 so pri omenjeni skupini letos zastavili tako, da so iskali najboljše med "rezervisti." Izbrali so devet modelov, od katerih večino najdemo tudi v slovenskih prodajalnah in pri vulkanizerjih. Omenjena dimenzija pnevmatik je ena najbolj razširjenih med avtomobili, saj jih imajo nameščene tako kombilimuzine kot manjši kompaktni suvi oziroma križanci. Pnevmatike modelnega leta 2020 so testirali minulega novembra na testni progi v Italiji. Preizkusili so jih obnašanju na suhem in mokrem, vključno z zaviranjem in bočno stabilnostjo.
Tajvanka je najboljša, pa še najcenejša
Rezultati testiranj so dali potrošnikom, ki pri pnevmatikah iščejo največ za vloženi denar, jasen signal - tudi cenejši modeli in modeli "sekundarnih" tovarniških znamk so lahko zelo kakovostni in primerni za obutev avta.
Najboljša na testu je bila hkrati najcenejša pnevmatika na testu - tajvanska guma maxxis premitra 5 je prepričala testnike s svojimi zelo dobrimi lastnostmi in je prejela 154 točk od možnih 190. Poleg najboljše cene je bila tudi najboljša na mokrem in druga najboljša na suhem. Delila si je tudi prvo mesto glede hrupnosti in obrabe. Maxxisovo pnevmatiko so sicer v aktualnih testih zaznali tudi drugi relevantni testi, kot je recimo letošnji AMZS test v dimenziji 235/55 R17.
Dvoboj v koncernu: slovenski Kranj boljši od nemške Fulde
Na drugem mestu pa dobra znanka Slovencev - sava intensa UHP2. Druga najcenejša pnevmatika na testu je po lastnostih le malo zaostala za tajvanko, predvsem pa se je izkazala za zelo uravnoteženo. S tem pa se je "kranjčanka" izkazala bolje od še enega, a bistveno dražjega modela iz koncerna Goodyear - fulde sportcontrol2. Fulda je sicer po mnenju testnikov ponujala najboljše lastnosti na suhi cesti.
Od četrtega do devetega mesta so si med testiranimi modeli sledile pnevmatike apollo aspire XP, toyo proxes sport, kleber dynaxer HP4, firestone roadhawk, hankook ventus prime 3 in avon ZV7.
Pogledal rezultate testa in kupil gumo , ki je v suhem dobila 4 zvezdice v mokrem pa 3 . Za …
To se itak ve da so nekatere pnevmatike precenjene pred nekaj let sem bil isti čakal sem na teste in …