Dacijin sandero je lansko jesen doživel rahlo osvežitev, lahko bi rekli, da predvsem uskladitev z novo podobo znamke Dacia, ki se precej odmika od dosedanje.
Gre predvsem za označevanje avtomobilov, ki se odraža v novem logu znamke, ki ga sestavljata stilizirani črki DC. Tudi motorna maska je poudarjena z belimi vodoravnimi črticami, zadaj pa se namesto starega grba bohoti velik prav tako bel napis DACIA. Tradicionalni logo je izginil tudi iz notranjosti, kjer ga je na volanskem obroču prav tako nadomestil napis DACIA, to pa je tudi v glavnem vse, kar je na sanderovi obliki novega.
Zgodovina logotipa
Vendar pa je to dovolj, da je sandero, na testu smo vozili lahko križansko različico stepway, dobil malce drugačen, morda celo malo bolj sodoben značaj. In ta mu zelo pristaja, zdi pa se, da pristaja tudi podobi robustnega preprostega vozila, s kakršno se postavlja pred dražjimi tekmeci. Tradicionalni Dacijin logo, čeprav je bil všeč marsikomu, tudi avtorju tega teksta, je bil morda že preveč tradicionalen za Dacijino sodobno podobo.
V osnovi je v bistvu izhajal že iz samih začetkov znamke Dacia konec šestdesetih let prejšnjega stoletja. Ko so Dacio leta 1966 z odlokom romunskega centralnega komiteja ustanovili, se je namreč na avtomobilih pojavil logo v obliki grba, ki se je zgledoval po grbu okrožja Arges, v katerem se nahaja Mioveni, mesto, kjer izdelujejo dacie. Na njem sta bila orel, ki naj bi predstavljal odločenost, ter gorata pokrajina, ki naj bi predstavljala Romunijo. Na vrhu pa je bila še kratica UAP, okrajšava za "Avtomobilska tovarna v Pitestiju".
Tako je ostalo vse do leta 1980, ko je Daciin logo postal povsem črn, na njem pa se je bohotil napis DACIA. Osnovno obliko logotipa so prevzeli tudi pri Renaultu, ko so leta 2003 prevzeli tovarno, vendar pa je novi logo, ki se je najprej pojavil na solenzi, pozneje pa tudi na loganu, bil modre barve in z vzorcem. Prva generacija sandera je leta 2008 prinesla tudi bolj stiliziran logo znamke, ki je na avtomobilih ostal do lanskega leta, od splošne podobe znamke pa se je poslovil že dobro leto pred tem.
Ne spreminjaj, če deluje
Sicer pa je sandero stepway bolj ali manj takšen, kot smo ga poznali pred osvežitvijo, s čimer se pri znamki držijo uveljavljenega pravila: "Ne spreminjaj, če dobro deluje!" Z njim so navsezadnje med drugim tudi dosegli uspeh, ki ga uživajo na avtomobilskem trgu. In tisto, kar dacia sandero stepway ponuja, gotovo še vedno deluje zelo dobro.
Kot je znano, se pod karoserijsko pločevino skriva aktualna in še vedno sveža Renault-Nissanova modularna platforma za majhne avtomobile CMF-A, ki si jo sandero deli z renaultoma cliom in capturjem, nissanom jukom in še nekaterimi koncernskimi bratranci. Ni sicer čisto enaka, saj so »bolj nobel« sorodniki dobili bolje specificirano LS platformo, sanderu pa je ostala različica LV z malce nižjimi specifikacijami. Ta se odraža predvsem v manj aktivne varnosti, torej manj asistenčnih sistemih, kar je sanderu na testnih trkih prineslo le dve zvezdici, joggerju pa še eno manj, ostajajo pa enaka raven pasivne varnosti in tudi podobne vozne lastnosti.
Tradicionalna vozna tehnika, ABS in ESP na sanderu tudi dobro delujejo, kar se občuti tudi za volanskim obročem, kjer je občutek povsem soliden in primeren majhnemu avtomobilu. S sanderom stepway se poleg tega lahko precej pogumno odpravite na makadamske in druge slabše podlage, s katerimi zaradi višjega podvozja precej dobro opravi. V tem pogledu je sandero stepway gotovo pravi majhen križanec, pa čeprav nima štirikolesnega pogona niti (z izjemo izklopa ESP) nikakršne druge tehnike, ki bi v tem primeru pomagala vozniku.
Praktična novost
Lahko pa tu omenim še eno novost, ki jo je sanderu prinesla osvežitev. Od večjega joggerja je namreč pridobil možnost električne parkirne zavore, ki lahko deluje samodejno. Morda se takšna sprememba ne zdi ravno nekaj v nebo vpijočega, vendar je zelo praktična, saj odpade nerodno upravljanje ročice mehanske ročne zavore. In električna zavora tudi bolj zanesljivo prime, ko avto stoji.
Pod motornim pokrovom je tudi ostalo bolj ali manj vse enako. Testnega sandera stepway je poganjal osnovni 67-kilovatni turbobencinski trivaljnik z oznako 1,0 TCe 90, ki je že dober in predvsem temeljito preskušen znanec. To je pravzaprav tudi edini motor, ki je v sanderu na voljo, saj je motor z možnostjo uporabe plina LPG enak. Deluje povsem v skladu s pričakovanji in razmeroma lahkega sandera solidno hitro pospešuje, v mestu je prožen, solidno pa deluje tudi pri višjih hitrostih na avtocesti, k čemur gotovo pripomore tudi šeststopenjski ročni menjalnik. In tudi poraba je povsem solidna. Sicer ne tako optimalna, kot jo navajajo v tehničnih podatkih, a povsem zgledna, saj redko preseže sedem litrov na sto kilometrov.
Dacia sandero tudi po obnovi torej ostaja zelo zanimiv avtomobil, ki za razmeroma ugodno ceno glede na tekmece ponuja večino tega, kar potrebuje jo voznik in njegovi sopotniki.
Dacia sandero stepway expression 1.0 TCe 90
Motor: turbobencinski, trivaljni, 999 ccm
Največja moč: 67 kW (91 KM) pri 4.600-5.000 vrtljajih
Največji navor: 160 Nm pri 2.100-3.750 vrtljajih
Zmogljivosti: 172 km/h, 12,0 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.099 x 1.784 x 1.535, medosna razdalja 2.604
Prtljažnik (v litrih): 410–1.455
Poraba: 5,6 litra/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 127–128 g/km
Cena v evrih: 18.655 (cena osnovnega: 15.290)
Da ne bo pomote tudi druge znamke z "pedigrejem" imajo podobne motorje pa nobenega ne moti🤔
Zgleda še kar, ampak vsaj še en cilinder bi ji pa lahko privoščili, za tako velik avto, ne pa da …