Trenutna situacija močno spreminja utečen prodajni proces, saj po besedah direktorja slovenske Toyote Primoža Tiringarja fizični stik med kupcem in prodajalcem ni dovoljen. Je pa ob upoštevanju vseh ukrepov dovoljen brez kontaktni način, kar pomeni, da se potrebna komunikacija opravi na daljavo, t.j, preko telefona, video klica ali e-pošte, sama predaja vozila pa je precej »neosebna«, saj se stranki zgolj predajo dokumenti in ključi.
To seveda velja za predajo fizičnim osebam, pri pravnih osebah omejitev ni, tako da tam proces poteka nemoteno. "Seveda to močno vpliva na prodajo vozil in bo tudi v bodoče, saj v tem trenutku še izdajamo vozila, ki so bila naročena pred zaprtjem (torej v oktobru), generiranje novih naročil pa je s prepovedjo prehoda občinskih meja in osebnega stika omejen zgolj na poslovanje na daljavo, kar močno vpliva na odločitev o nakupu, saj ne moremo izvajati testnih voženj, ki so pri odločitvi o nakupu ključnega pomena," pravi Tiringar in dodaja, da se sedaj osredotočajo predvsem na poslovanje s pravnimi osebami, s fizičnimi pa predvsem s tistimi, ki njihova vozila že poznajo in za nakupno odločitev testna vožnja ni odločilnega pomena. S tem misli na stranke, ki so v preteklosti že preizkusile vozilo in zgolj odložile nakup za čas po novem letu.
Prehod na nove tehnologije zahteva preizkus
Tiringar vseeno meni, da je pri večini strank testna vožnja ključnega pomena pri odločitvi o nakupu vozila. Še posebej to velja za hibridna vozila, saj je veliko strank sedaj pred dilemo prehoda iz dizelskega pogona na hibridnega in zato potrebujejo vozniško izkušnjo. "Pri Toyoti smo izmerili, da se kar 60 % več strank odloči za nakup Toyotinega hibridnega vozila takoj po opravljeni testni vožnji kot sicer, saj med vožnjo spoznajo veliko prednosti, ki jih hibrid nudi. In da, stranke zahtevajo testno vožnjo. Še več, mi aktivno nudimo strankam možnost testnih voženj ravno iz razloga širjenja znanja o hibridnih vozilih. Tako da si želimo, da se zadeve čim prej uredijo do te mere, da bomo lahko strankam ponovno nudili brezskrbna testiranja."
Rabljenega brez testne vožnje ne bodo kupili
Pri Renaultu zaradi zaprtih prodajnih salonov beležijo v zadnjih mesecih tudi do 70 % upad prodaje fizičnim kupcem, odvisno od meseca in trgovca. Ker so lani predstavili novo tehnologijo E-tech, ki temelji na hibridizaciji modelov, si kupci ta vozila želijo naprej ogledati in jih preizkusiti, saj, kot so nam odgovorili, večina potencialnih kupcev prvič razmišlja o prestopu v svet trajnostne mobilnosti.
Dodajajo, da se za nakup vozila večinoma odloči le nekdo, ki vozilo ali pa vsaj znamko že dobro pozna, osebno zaupa svojemu trgovcu, bodisi je imel tak avto že v lasti ali pa ga je imel priložnost voziti. Vse, kar lahko prodajo, gre prek nakupa na daljavo. Gre pa predvsem za podjetja in tiste kupce, ki avto res nujno potrebujejo in ne morejo čakati na boljše čase. Ob tem so prilagodili postopek prodaje, ki po zagotovilih uvoznika ustreza vsem preventivnim epidemiološkim ukrepom, ter tudi posodobili splošne pogoje – vse skladno s predpisi.
Pri tem dodajajo, da trgovci, ki poleg novih prodajajo še rabljena vozila, poročajo, da je pri prodaji rabljenih vozil še večji upad prodaje. "To je razumljivo, saj pri rabljenem izdelku kupec res želi na lastne oči preveriti stanje vozila." Zato pozivajo vlado, naj prepreči nadaljnje kopičenje poslovne škode in dovoli nemoteno delovanje tako servisov kot prodajnih salonov. "Mi smo panoga, znana po tem, da v naših salonih nikoli ni velike gneče ljudi, še v dobri časih ne, kaj šele sedaj. Naša prodajno-servisna mreža ima velike prostore, s trgovci in serviserji pa lahko zagotovimo tak način dela, ki bo zagotavljal varnost tako za zaposlene kot za stranke," so nam še odgovorili iz podjetja Renault-Nissan Slovenija.
Nismo še v fazi nakupa na daljavo
Tudi iz skupine Emil Frey, ki je lani pod eno streho v Sloveniji združila pet velikih slovenskih distributerjev in trgovcev z vozili, so nam odgovorili, da se dejstvo, da so prodajni saloni zaprti, kaže v nižji prodaji, saj je trg novih vozil samo v lanskem letu padel za 32 odstotkov. Podoben oziroma še večji padec pričakujejo tudi zdaj, ko prodajni saloni sploh še niso bili odprti. Vendar, kot so zapisali, obstaja odstotek ljudi, ki so pripravljeni naročiti avtomobil na daljavo in to jim tudi ponudijo in omogočijo, a ti so v manjšini. "Menimo, da kupci še niso tam, da bi bili pripravljeni avtomobil naročiti na daljavo in na tak način izpeljati nakup. V večini so kupci bolj naklonjeni klasičnemu nakupu: prihod v salon, posvet, financiranje, staro za novo …"
Odgovorili so nam, da je testna vožnja izjemno pomemben in odločilen korak pri nakupu novega vozila, saj nakup avtomobila predstavlja enega večjih življenjskih korakov, zato je treba pred nakupom vozilo doživeti, občutiti. Kot pravijo, besede tega občutka ne morejo pričarati. Pomembno je, da stranka spozna vozilo, da ji prodajni svetovalec pokaže in razloži vse pomembnejše funkcije in prednosti vozila. Testna vožnja je ena izmed pomembnejših točk pri odločitvi za nakup vozila. Testno vožnjo opravi večina njihovih kupcev. Glede na veljavne ukrepe pa poudarjajo, da se testne vožnje za fizične stranke trenutno ne izvajajo.
Niti v zlatih časih ni gneče v salonih
Slavko Ažman iz podjetja Porsche Slovenija pa pravi: "Ker gre pri avtomobilih za nakup trajne potrošne dobrine večje vrednosti, ki se uporablja več let in lahko predstavlja nezanemarljiv del družinskega proračuna, se kupci brez možnosti predhodnega preizkusa vozila praviloma ne odločajo za nakup. Seveda pa to še toliko bolj velja za električna vozila, saj gre za nove tehnologije, s katerimi kupci nimajo predhodnih izkušenj."
Posledično je zaradi prepovedi prodaje vozil potrošnikom trgovina z vozili močno prizadeta. "Avtomobilski trgovci si zato prizadevamo, da se čim prej ponovno omogoči odprtje salonov, saj zaradi nje nastaja velika gospodarska škoda, ki je po našem mnenju nepotrebna. Prepričani smo namreč, da lahko zagotovimo nadstandardne razmere za varnost kupcev in zaposlenih, saj bi na primer lahko zagotavljali tudi po 50 kvadratnih metrov ali več na kupca.«
Tudi sam sem poslal 5 popraševanj za avto. Dobil sem 1 dogovor, ki je bil samo kopiran od prejšnjega interesenta. …
No tudi prodajalci se ne trudijo preveč. Na točno določen avto, individualno konfigururan mi dva sploh nista odgovorila. Eden mi …