Pred časom smo v povezavi s prodajo in nakupom rabljenih vozil na zurnal24.si pisali o novosti na slovenskem trgu vozil. Gre za nakup in prodajo vozil na spletnih dražbah, ki potekajo v živo preko spleta. V ta namen so za prodajo rabljenih vozil pri podjetju Autopoint APO d.o.o razvili lastno platformo za spletno dražbo vozil.
V četrtek smo v živo spremljali eno od dražb vozil, ki jih je na dražbo ponudila lizinška hiša. Kot je pojasnil direktor Autopointa Gašper Picelj, gre za zelo različna vozila, bodisi podjetij, ki se želijo na hiter in učinkovit način znebiti starih vozil v voznem parku, ali pa lastnikov, ki niso mogli več odplačevati mesečnega obroka, lizinške hiše pa lahko tudi na ta način na hitro iztržijo več, kot bi sicer dobili za avtomobile.
Začetne cene med 400 in 9.200 evri
Tokrat smo spremljali prodajo devetih vozil različnih cenovnih razredov. Pet jih je imelo servisno knjigo, štirje ne. Vsem avtomobilom so pred dražbo naredili cenitev, kjer so bili ocenjeni od 400 evrov (VW passat letnik 2010 z 1,9 TDI motorjem s 77 kilovatov moči, servisno knjigo in 290 tisoč prevoženimi kilometri), pa do 9.200 evrov, kolikor je bila ocenjena vrednost BMW 730D, letnika 2011 z 211.000 prevoženimi kilometri. Najnovejša med vsemi je bila opel astra (2016 letnik), vozila na dražbi pa so imela med 103.000 in 307.000 prevoženimi kilometri.
Za kaj gre? Sistem spletnih dražb je v tujini že dolgo uveljavljen kanal za prodajo in nakup vozil, saj se je izkazal za učinkovit, hiter in transparenten način prodaje. V našem primeru, ki smo ga spremljali, je šlo za spletno dražbo, ki je bila javno objavljena in je potekala v živo. Dražbo smo spremljali na spletni strani www.autopoint.si, spremljajo pa jo lahko tudi osebe, ki niso registrirane.
Vozila, ki so jih prodajali v dražbi, so bila najmanj dva dni pred dražbo objavljena na spletni strani, kjer so si lahko potencialni kupci ogledali slike vozil vključno z vsemi podrobnostmi o stanju vozila, morebitnimi poškodbami in servisno zgodovino.
Vse se dogaja v zadnjih 15 sekundah
Dražba se je začela ob vnaprej določeni uri, vsako vozilo pa se je dražilo posebej. Kupci so lahko preko računalnika ali mobilnega telefona v živo oddajali ponudbe, vozila pa so se na koncu kupila po načelu videno - kupljeno.
Cena se je pred dražbo določila skupaj s prodajalcem. Prodajalec določi minimalno prodajno ceno vozila. Če je dosežena, je vozilo primoran prodati, v nasprotnem primeru, pa prodajalca obvestijo o doseženi ceni na dražbi in se potem sam odloči, ali bo vozilo prodal ali ne. Dražba za posamezno vozilo poteka najmanj eno minuto, če je ponudba poslana v zadnjih 15 sekundah, se čas ponovno nastavi na 15 sekund, in se vseskozi odšteva, dokler nobeden od kupcev zadnjih 15 sekund ne odda ponudbe.
Prodajo 9 od 10 vozil
Picelj pravi, da imajo do zdaj več kot 90 odstotno uspešnost prodaje vozil, kar pomeni, da vsaj 90 odstotkov vozil prodajo po ceni, ki je bila nastavljena kot najnižja, po kateri je prodajalec pripravljen prodati vozilo.
Tokrat so se prav vsa vozila, ki jih je na prodajo ponudila lizinška hiša, tudi prodala. Vsa po višji ceni, kot jo je določil prodajalec, ki je devet vozil na spletni dražbi želel prodati za najmanj 35.900 evrov, končni izkupiček pa je bil 56.300 evrov.
Nekateri nakupi so prav bodli v oči. Volkswagen pasast letnik 2011, z dvolitrskim TDI motorjem in 103 kilovati moči, je prodajalec želel prodati za najmanj 1.300 evrov, dražitelji pa so ceno dvigovali vse do 6.400 evrov. Torej skoraj petkrat več od nastavljene minimalne cene, za katero bi bil prodajalec pripravljen prodati vozilo.
Iztržene vrednosti smo primerjai s spletnimi oglasi
To je sicer nekaj manj kot bi za vozilo iztržili za prodajo preko oglasa na spletu, kjer smo našli podobne passate z oglaševano ceno med 8.200 in 9.300 evri. Pri tem pa moramo upoštevati, da je oglaševana cena vedno višja kot dejansko dosežena. Moramo pa poudariti, da dosežena cena na koncu ni toliko nižja, kot kaže na prvi pogled. Prodajalec ima z vozili, kupljenimi na dražbi, še nekaj stroškov, preden jih proda naprej. Vozila je treba temeljito očistiti, odpraviti morebitne pomanjkljivosti in pri prodaji končnemu kupcu dati jamstvo. To pomeni, da je cena dosežena na dražbi med 5 in 10 % nižja, kot bi bila pri prodaji direktno končnemu kupcu, obenem pa prodajalec nima s prodajo nobenega dela, niti nobene odgovornosti do kupca za morebitne skrite napake.
Visok presežek je bil iztržen tudi za BMW 320D, za katerega je želel prodajalec iztržiti minimalno 700 evrov, kupec pa je na koncu ponudil znesek v višini 2.950 evrov. Na spletu smo našli oglas za podoben avto, kupec pa zanj zahteva 4.000 evrov.
Najmanjša razlika med ponujeno minimalno ceno in ceno na dražbi je bila za opel astro, ki so jo prodali za 300 evrov več, kot je bila ponujena minimalna cena.
"V celotni proces smo dodali celostno storitev prodaje vozil, se pravi, da mi uredimo vse povezano s prodajo vozil, od skladiščenja, pregleda, umestitve v dražbo in urejanje dokumentacije. Tako prodajalcu v največji meri olajšamo proces prodaje vozil," pravi Picelj, ki dodaja, da se je v zadnjem letu, odkar prirejajo spletne dražbe v živo izkazalo, da se veliko podjetij samih ne želi ukvarjati s prodajo vozil.
Razbremenitev za podjetja, kmalu tudi za fizične stranke
Pri Autopointu so zato prepričani, da njihova storitev za podjetja prinaša razbremenitev kadra pri prodaji vozil ter na drugi strani višjo ceno, ki jo iztržijo za rabljeno vozilo, kot če bi vozila dali v račun za novo vozilo (staro za novo). Dražbe lahko razpišejo kadarkoli po želji naročnika, tako da s tem čim bolj skrajšajo čas od izločitve vozila iz voznega parka do prodaje. S tem tudi znižajo morebitne stroške skladiščenja.
Pri Autopointu stremijo k temu, da vozilo na dražbi predstavijo na najbolj transparenten način, zato reklamacij praktično ni. Jamstvo na vozila pa bo vključeno, ko bodo na dražbah sodelovale fizične osebe. Tudi to imajo za prihodnje v načrtu, nam je še povedal Picelj.
Brez da vidiš v živo, se greš dražitelja za tono ali dve pleha...dobra finta za naivne. Dejstvo je, da ljudje …
so pa res reveži tile sovnčki ... lahko bi dobu staro kiblo za jurja pa pol, čeprav še tolk ni …
Čredni nagon.