Moj avto - moji podatki

Foto: Daimler
Foto: Daimler
V ozadju se dogaja boj, kako zagotoviti zasebnost bodočih voznikov. In kako jim privarčevati račun za servisiranje.
Oglej si celoten članek

Mednarodna avtomobilistična zveza FIA in avtomobilski klubi, med njimi tudi AMZS, izvajajo kampanjo Moj avto - moji podatki, s katero želijo izpostaviti pomen varstva osebnih podatkov, ki jih sodobni avtomobili brez vednosti in soglasja lastnika zbirajo in posredujejo izdelovalcem. Poudarjajo, da bi morali biti ti podatki ustrezno zaščiteni.

Nekateri proizvajalci vedo o vas precej več, kot mislite

Sodobni avtomobili so povezani avtomobili. Ob pomoči tehnologije so varnejši, učinkovitejši in okolju prijaznejši. Izsledki raziskav pa kažejo, da izdelovalci avtomobilov dosledno spremljajo in beležijo podatke različnih znamk avtomobilov. V elektronskem spominu svojih računalniških sistemov namreč zbirajo številne podatke o delovanju različnih sistemov, iz katerih je mogoče pridobiti podatke, ki posegajo v področje zasebnosti, so sporočili iz Avto-moto zveze Slovenije (AMZS).

Tako na primer beležijo delovanje motorja in drugih mehanskih ter električnih in elektronskih sklopov, te podatke pa pošiljajo avtomobilskim izdelovalcem, ki tako zelo dobro in natančno vedo, kaj se dogaja s posameznimi avtomobili. Odgovore na vprašanja, katere podatke avtomobili zbirajo, kam vse jih pošiljajo, kdo jih pregleduje in komu koristijo, po navedbah AMZS poznajo le redki.

Foto: Anže Petkovšek Mehanik leta 2019

"Najbolj zaskrbljujoče pa je, da potrošnik na to, da avtomobili samodejno delijo podatke (zgolj) z izdelovalci, nima nobenega vpliva. Hkrati je, ne glede na želje potrošnikov, dostop do podatkov o avtomobilih zanje zamuden, nepopoln in drag," so opozorili v slovenski avtomobilski zvezi.

FIA in avtomobilski klubi so zato v okviru kampanje Moj avto - moji podatki okrepili prizadevanja, s katerimi želijo oblikovalce politik in zakonodajalce spodbuditi k ozaveščanju javnosti glede zbiranja in posredovanja podatkov v avtomobilih. Pozivajo jih tudi k varovanju osebnih podatkov in upoštevanju načela o pravičnem trgu glede servisnih storitev za povezane avtomobile.

"Po raziskavah FIA bodo imeli vozniki in neodvisni ponudniki servisnih storitev zaradi digitalnih ovir izdelovalcev avtomobilov do leta 2030 kar 65 milijard evrov stroškov. Na slabšem bo celotna družba: potrošniki bodo imeli manj izbire, manj bo konkurence ter manj bo inovacij za varnejše, čistejše in učinkovitejše avtomobile," je opozoril generalni sekretar AMZS Jure Kostanjšek. Prepričan je, da je treba to področje urediti z novo zakonodajo, ki bo potrošnikom zagotovila izbiro, varstvo podatkov in kibernetsko varnost.

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.