Ford je prenovil šesto generacijo customa. Ne glede na to ali gre za različico transit custom (namenjena podjetjem) ali tourneo custom (velike družine ali družine z velikimi potrebami, ki cenijo udobje in prevozniška podjetja) že dolgo ni več govora o dolgočasnih in nič kaj varnih kombijih. Ford je to nalogo opravil z odliko že ob predstavitvi modela pred šestimi leti, od tedaj naprej pa so le še pilili in v koraku s časom nadgrajevali tehnologijo, ki jo vgrajujejo vanj. S poudarkom na tem, da morajo kombiji, ob še večji modularnosti, prilagodljivosti in skrbi za obratovalne stroške, poskrbeti za maksimalno varnost. Fordu je s tourneom custom in transit custom uspelo prejeti maksimalnih pet zvezdic za varnost na testih Euro Ncap.
Custom je po namembnosti na voljo v treh oziroma štirih različicah - povsem tovorni transit custom furgon (prevažati je možno predmete do dolžine 3,4 metra, vanj naložiti tri euro palete, prostora je za 8,3 kubičnega metra, nosilnostjo do 1450 kilogramov in ima široko drsno odprtino ob strani 1329x1030 milimetrov), pet oz. šestsedežni transit custom kombi furgon ter kot osem oz. devetsedežni transit custom kombi. Zapletena imena? Nismo omenili še posebne potniške različice, ki se ne imenuje transit temveč tourneo custom. Medosni razdalji sta dve, klasična, s katero transit ostane krajši od petih metrov, in podaljšana. Višini sta dve.
Kako ločiti med tourneom in transitom?
Na zunaj so spremembe enostavno opazne, poskrbeli pa so tudi, da boste ločili med tovorno in potniško različico. Pri Fordu pravijo, da sledijo kinetičnemu oblikovnemu slogu, ki poudarja športno oziroma dinamično obliko. Nova je večja zračna maska s tremi lamelami pri tovorni in petimi pri potniški različici. Nova so platišča koles in žarometi, ki v osnovi svetijo v halogenski tehnologiji, na voljo pa so tudi v kombinaciji projektorskih halogenskih žarometov in led dnevnih žarometov, na izbiro pa so zdaj tudi ksenonski žarometi z dnevnimi led lučmi. Polnih led žarometov še ne pozna. Na voljo je tudi različica šport z dodatno poudarjenimi dinamičnimi elementi.
Prva generacija je na asfalt zapeljala že leta 1965, do danes pa se je zvrstilo šest generacij. Šesta ohranja naziv najbolj prodajanega dostavnika v Evropi in tudi v Sloveniji, tudi tako, da je še bolj zabrisala meje med vozili za osebno in profesionalno rabo.
V potovalni kabini so se nekoliko zgledovali po novi fiesti in vgradili še bolj trpežne in kakovostne materiale. V prečiščeni kabini je nov pogled na podatke potovalnega računalnika, dobil je posodobljen večpredstavnostni sistem Sync 3 z večjim zaslonom na dotik, v tovorni si lahko za doplačilo omislite priklopno postajo MyFord Dock. Zdaj je še bolj uporaben. Potniška različica ima 10 odlagališč za pijačo, šest priključkov za USB, na splošno pa je Fordovim inženirjem uspelo "izboriti" za 27 litrov več odlagalnih površin in predalčkov. Velika novost je modularna zasnova sedežev v potniški različici. Sedeže v drugi vrsti je možno obrniti nazaj proti tretji vrsti, da je šest individualnih sedežev postavljenih v konferenčno razporeditev.
Karavano novih Transitov Custom vodi dinamična različica Sport s 170 KM, ki je na voljo v osmih kombinacijah barv in razporeditev sedežev, vključno z izvedbami furgon, kombi in furgon z dvojno kabino ter kratko in dolgo medosno razdaljo. Sprememb so bili deležni tudi za Sport značilni dve črti na pokrovu motornega prostora in komplet za oblikovanje zunanjosti, saj bosta pri novem modelu črti v dveh barvnih odtenkih – črno bodo dopolnjevali oranžni ali srebrni poudarki. Športen slog se nadaljuje tudi v kabini z delno usnjenim oblazinjenjem.
Močan veter ne povzroča težav
Za varno in tudi dinamično vožnjo skrbi cela vrsta sistemov, med drugim že od prej znani nadzor vektorjev nadzora, ki tako kot pri denimo focusu motorno moč v ovinku prerazporeja na notranje kolo in s tem skrbi za večjo stabilnost in dinamičnost. Tovorna različica uvaja inteligentni omejevalnik hitrosti za samodejno prilagajanje hitrosti vozila glede na veljavne omejitve – te omejevalniku posreduje sistem za prepoznavanje prometnih znakov. Za dodatno varnost je lahko novi model opremljen s sistemom za informacije o mrtvih kotih z opozarjanjem na promet za vozilom: ta voznika pri vzvratni vožnji s parkirnega mesta opozori na vozila, ki bodo prečkala njegovo pot – idealno za dostavnik z omejeno vidljivostjo nazaj. Sistem prepoznava tudi nevarnost bočnega vetra in stabilizira vozilo, Fordov kombi tudi sam zavira pred pešci, zaznava jih tudi ponoči.
Pod 20 tisočaki
Novost, ki naj bi pomagala zmanjšati obratovalne stroške vozila je tudi nov algoritem, povezan z motorjem, ki prepoznava kakovost motornega olja in voznika opozori na možnost okvare.
Transit custom bo z letom 2019 na voljo kot priklopni hibrid (PHEV). V Londonu bodo že v drugi polovici letošnjega leta stranke s Fordovim voznim parkom preizkušale tudi dostavnike transit custom PHEV.
Transita še naprej poganja 2,0-litrski TDCi dizel EcoBlue, ki je na voljo s 77 (105 KM), 96 (130 KM) in 125 kilovati moči (170 KM) ter šeststopenjskim menjalnikom. Najmočnejša različica je na voljo tudi s samodejnim šeststopenjskim menjalnikom SelectShift.
Vstop v svet transita custom se začenja pri 19.672 evrih, za potniško različico je treba odšteti vsaj 32.090 evrov. Vseh štirih izpeljank naj bi letos v Sloveniji prodali okoli 1500.
Žal vas moram razočarat, in mi hkrati ni jasno kje ste ravno forda najdli reklamirat in hvalit. Sosed je kupil …