V Sloveniji je že na razpolago novi mercedes-benz razred V. Oziroma prenovljen. Od leta 2014, ko je v današnji tretji generaciji zapeljal na cesto, je postal eno glavnih imen pri specializiranih prevozniških družbah, ki se ukvarjajo s shuttle prevozi. Hkrati pa je razred V zelo priljubljen tudi kot zasebno družinsko vozilo, saj je zaradi ne pretirane višine in vsega ponujenega udobja nekoliko drugačen od večine klasičnih kombijev, ki zagovarjajo predvsem prostornost. Pravzaprav mu neposredno ob bok lahko postavimo le model VW multivan.
Kako priljubljen je V razred, ta "limuzina med kombiji," dokazujeta naslednja podatka - od leta 2014 so po svetu prodali že prek 200 tisoč vozil, v Sloveniji pa je po priljubljenosti V celo drugi najbolj prodajan mercedes - takoj za razredom B.
V-ja smo že podrobneje spoznali aprila, ko smo ga imeli priliko voziti na mednarodni predstavitvi. Več o prvih vtisih si preberite v spodnjem članku.
Pri posodobljenem V-ju govorimo o tipičnem "faceliftu" - malce sodobnejša zunanjost, dodano notranje udobje in opcije različnih asistentov, ki jih leta 2014 še ni bilo na trgu. No, pravzaprav je ena glavnih novosti pod motornim pokrovom, saj V-ja odslej poganja dvolitrski dizel, že znan iz ostalih sodobnih zvezd. Na voljo je v treh različicah: 220 d (120 kW/163 KM), 250 d (140 kW/190 KM) in nova oznaka 300 d (176 kW/239 KM), ki pri Mercedesu ta hip pomeni vrhunec učinkovitih štirivaljnih dizlov. Novost je tudi nov menjalnik z dodanima dvema stopnjama 9G-TRONIC, ki je serijski pri vseh motorjih. Ročni menjalnik bo mogoče od jeseni dobiti le v najšibkejši verziji.
Na zunaj novega V prepoznamo po drugačni prednji maski in odbijaču. Če gre za AMG line paket, potem je maska diamantna in z enojno letvijo. Avto ima nova platišča, ki merijo med 16 in 19 palci, ostaja možnost ločenega odpiranja zadnjega stekla. Še naprej je na voljo v klasični različici, ki meri pet metrov, in za 20 centimetrov podaljšani različici (serijsko za opremo exclusive). Ker gre za razmeroma nizek kombi, ki v višino ne meri niti 1,9 metra, je prikladen za vožnjo v garažnih hišah, vseeno pa spada v B vinjetni razred.
V notranjosti se želi V od ostalih kombijev ločevati predvsem pri poudarjanju udobja za voznika in do sedem sopotnikov. Serijsko ima šest sedežev, za doplačilo je druga klop iz treh sedežev. Zagovarja modualaren pristop, kar po zaslugi sani v dnu avta pomeni precej prilagodljivosti glede sedežnega položaja ter enostavno premikanje zaradi novega sedežnega mehanizma. Po potrebi je seveda mogoče iz V ustvariti tudi zasilnega dostavnika za tovor brez sedežev, ali pa premijsko mobilno pisarno na kolesih. Novost v ponudbi sta namreč dva ločena luksuzna sedeža druge vrste, ki imata tudi hlajenje in masažo ter raztegnjena omogočata skorajda posteljni položaj potnikov. Da gre dejansko za opcijo po meri najbolj zahtevnih strank, priča že cena takšne nadgradnje - več kot sedem tisočakov.
Sicer pa so s prenovo dodali nove različice materialov, šobe za zrak so dobile t. i. turbo videz, posodobili so izgled merilnikov. Bo pa moral V do naslednje generacije počakati na MBUX multimedijski sistem.
Precej je novosti pri tehničnih asistentih. V je prvič dobil aktivni asistent za zaviranje, ki prepoznava nevarnost, opozarja in po potrebi samodejno ustavi. V kombinaciji z LED glavnimi lučmi je na voljo tudi asistent za dolge luči, pa 360-stopinjska kamera in tudi avtomatski asistent za parkiranje. Opcij na seznamu dodatne opreme je seveda ogromno, saj je tudi tipov strank, ki jim je namenjen, veliko - premijski zvok, usnjeno oblazinjenje, ločeno odpiranje zadnjega stekla, električno zapiranje bočnih vrat …
Prav oprema zelo vpliva na končno ceno. Osiromašena različica rise, ki je še vedno bolj model V kot pa "civilni" vito, nosi vstopno ceno tik pod 43.600 evrov (220 d), medtem ko pravi V starta pri okoli 44.800 evrih. Dodatna paketa serijske opreme se imenujeta avantagrde in exclusive, že brez ostale dodatne opreme pa se z najmočnejšim motorjem in 4x4 pogonom (velika redkost med kombiji) vrednost V-ja lahko povzpne že povsem blizu šestmestne številke evrov.
Pri slovenskem uvozniku nameravajo letos skupaj prodati med 150 in 200 vozil. Okoli 40 odstotkov njihovih strank sestavljajo podjetja za prevoze.
Kmalu pa bodo pri znamki pokazali model EQ V - prvi serijski električni premijski kombi.
andrej.leban@zurnal24.si