Da bomo točni, naziv dostavnik leta si je mercedes-benz citan razdelil skupaj z Renaultovim modelom kangoo. Gre namreč za sorodna modela. Citan je izdelan na tehnični zasnovi novega renault kangooja, tako kot je bil že v prvi generaciji, prinaša pa kar nekaj posebnost. V primerjavi z dostavnikom prve generacije je pridobil nov videz, več tehnologije, prvič pa bo na voljo tudi kot povsem električno vozilo.
Citan je torej poleg vita in sprinterja najmanjši LGV z zvezdo na nosu. Kot je znano, je Mercedes strogo ločil prestižnejšo družinsko-potniško različico, ki bo nosila ime razred T, medtem ko bo citan namenjen predvsem poslu. Na voljo je kot van z dvema sedežema in pregrajenim velikim tovornim prostorom ali pa tourer. V primeru slednjega ima tudi drugo sedežno klop za prevoz moštva (ali družine), skupaj s polno zasteklitvijo.
Še večji
Po predstavitvi nove generacije renaulta kangooja je bilo torej le vprašanje časa, kdaj bo prišel na naš trg tudi njegov prestižnejši dvojček s trokrako zvezdo v nosu. Citan ima popolnoma preoblikovan sprednji del, vključno z odbijačem, masko, LED lučmi, pokrovom motorja in blatniki. Če smo odkriti le pogled od zadaj razkrije sorodstveno razmerje s kangoojem.
Predvsem za obrtnike in družine, ki jim je v prvi vrsti namenjen, je pomemben podatek, da je v novi generaciji še večji, prostornejši in uporabnejši. Citan v dolžino meri 4,498 metra, medosno razdalja meri 2,716 metra. To je do 17 centimetrov več v primerjavi z dolgo različico prejšnje generacije. Razlika v medosni razdalji je plus 1,6 centimetra. Medtem, ko ima lahko citan van zadnja vrata deljiva v razmerju 2:3, z uporabniškega vidika je dobrodošlo, da se lahko odprejo pod kotom do 180 stopinj, ima tourer računa na velik pokrov na tečajih. Nalaganje olajša nizek nakladalni rob z višino le 59 centimetrov. V notranjost je mogoče vstopiti skozi drsna zadnja vrata. Slednja so izjemno široka - 61,5 centimetra - in visoka 1,059 metra, kar dodano olajša vstopanje in izstopanje. Tovorna prostornina je do 2,9 kvadratnega metra, dolžina tovornega prostora pa 3,05 m, tako da je možno v citana naložiti do dve evro paleti. Pri izvedbi zaprtega dostavnega vozila je možno, kot dodatno opremo, naročiti tudi zadnja vrata in dvižna vrata prtljažnika z ogrevanimi okni in brisalnikom.
Številne prilagoditve
V primeru različice van je uporabnost nadgrajena z nagibno pregradno rešetko. Poleg fiksne ločilne stene (z oknom ali brez) med voznikovo kabino in tovornim prostorom je zaprto dostavno vozilo opremljeno tudi z zložljivo izvedbo le - te. To omogoča še večjo fleksibilnost pri prevozu dolgih predmetov, saj je mogoče rešeto za zaščito na sovoznikovi strani zavrteti za 90 stopinj, sovoznikov sedež pa v celoti položiti, kadar potrebujemo ravno površino. Rešeto je izdelano iz jekla in varuje voznika in sovoznika pred tovorom.
Pri Mercedesu stavijo na nadstandardno opremo za dostavna vozila. Citan ima v seriji sedem zračnih blazin, vključno s sredinsko zračno blazino za voznika in sopotnika (razen različice van), sistem za samodejno zaviranje, pomočnika pri speljevanju v klanec, aktivno krmiljenje, korekcijo krmiljenja pri bočnem vetru, nadzor mrtvih kotov in sistem, ki prepozna, da je voznik utrujen, citan tudi samodejno prepoznava prometne znake. Prilagodljivi tempomat in pomočnik v vožnjo v zastojih je del doplačilne opreme. MBUX infotainment z glasovnim upravljanjem "Hej, Mercedes" in umetno inteligenco v dostavnik prihaja iz osebnih vozil znamke Mercedes-Benz. Združljiv je s pametnimi telefoni in omogoča oddaljeno povezavo z vozilom, spletno navigacijo in uporabo različnih aplikacij iz portfelja storitev Mercedes me. Drugačna je tudi zasnova armaturne plošče, ki ima obliko krila.
Izboljšave pri udobju
Pri Mercedesu izpostavljajo, da so bili inženirji osredotočeni na doseganje visoke stopnje udobja. Vključno z zgledno ravnjo hrupa v kabini, sedežnim udobjem in dodatkom praktičnih rešitev za shranjevanje. Vozilo ima lahko tudi komfortne sisteme iz osebnih vozil, kot so avtomatska klimatska naprava thermotronic in funkcijo za zagon keyless-go, pa tudi električno parkirno zavoro.
Obljubljajo tudi vozne zmogljivosti in udobje, značilno za osebne avtomobile iz Stuttgarta. Zato je proizvajalec avtomobilov zasnoval svoje sedeže in umeril podvozje po lastnih zamislih. Blažilniki in vzmeti so drugačne kot v primeru kangooja.
Motorna ponudba
Novi citan je na voljo v treh modelih z dizelskim in dveh modelih z bencinskim motorjem. Moč dizelskih motorjev je 55 kW ali 70 kW, moč bencinskih motorjev pa 75 kW ali 96 kW. Danes je vozilo možno naročiti le z ročnim 6-stopenjskim menjalnikom, od aprila dalje pa bo z močnejšimi motornimi različicami – prihaja dizelska različica z močjo motorja 85 kW – na voljo tudi avtomatski menjalnik. Septembra v prodajo vstopi tudi podaljšana različica zaprtega dostavnega vozila in samostojni model citan mixto.
V drugi polovici leta 2022, predvidoma konec avgusta, na trg vstopa eCitan, ki bo razširil ponudbo električnih gospodarskih vozil, v kateri sta z oznako Mercedes-Benz že eVito in eSprinter. Pričakovan doseg vozila bo približno 285 km po standardu WLTP. Na postajah za hitro polnjenje bo baterijo z velikostjo 44 kW do 80 odstotkov možno napolniti v 40 minutah.
Vstopni model (furgon) opremljen s 4-valjnim dizelskim motorjem Euro 6d s šeststopenjskim ročnim menjalnikom (55 kW) na ceniku stane 18.779 evrov, enaka je cena za vstopni bencinski 4 -valjni motor Euro 6d s šeststopenjskim ročnim menjalnikom in močjo 75 KW. Citan tourer z vstopnim dizelskim motorjem z močjo 70 kW in ročnim menjalnikom stane 22.926 evrov, nekoliko cenejši je vstopni bencinski model z 75 KW in ročnim menjalnikom, ki stane 21.706 evrov.
Vsakemu kupcu pa svetujem da doda 2.000eur pri nakupu 1.kom Citan in dobi za enako ceno 2.kom Kangoo, da se …
Pozdravljeni, gre se namreč za čisto pravi Renault Kangoo samo da je sprednji del preoblikovan za Mercedes Citan, notranjost ima …
Ste hotli napisat plagiat kangooja je dobil nagrado. Kdo daje te ocene. Prej ko je bil renaultov znak na maski …