Pri Mercedes-Benzu so se znova izkazali kot zelo inovativna znamka. Prototip žarometov Digital Light je lani napovedalo že odmevno avtonomno konceptno vozilo F105, ideja pa bo sedaj prešla v proizvodnjo.
Bistvo je, da se svetila hipno prilagajajo drugim udeležencem v prometu in tipu cest, hkrati pa vozniku aktivno pomagajo pri vožnji v pogojih slabe osvetlitve. Hkrati so pri Mercedes-Benzu odločno zakoračili v drugo smer kot pri Audiju in BMW, kjer so že pred časom predstavili laserske žaromete, ki delujejo pri prižigu dolgih luči in lahko bistveno podaljšajo svetlobni snop.
"Ne zanimajo nas toliko rekordi v dolžini svetlobe kot pa nas zanima optimalna osvetlitev in maksimalna svetlost brez bleščanja," je poudaril šef razvoja operativnih sistemov Günter Fischer. "Inovativne funkcije naših luči pomagajo vozniku in hkrati z ostalimi udeleženci komunicirajo, kar močno izboljša varnost vožnje ponoči."
V Mercedesovem žarometu je poleg LED diod več kot milijon mikroogledal, hkrati je vsak žaromet razdeljen v štiri ločena polja, v vsakem pa je 1.024 majhnih LED enot, ki oddajajo svetlobo. Skupaj torej v paru dveh žarometov cesto osvetljuje kar 8.192 diod, ki ob pomoči navigacije, kamere in radarskih senzorjev "razporejajo" svetlobo po okolici v odvisnosti od potreb. Vsako ogledalce je gibljivo, s čimer je mogoče ustvariti doslej še nepredstavljivo prilagajanje ter se v polnosti izogniti bleščanju za druge udeležence. Svetloba se na podlagi informacij z navigacije tudi vnaprej pripravi na križišče in podobne razmere.
Mercedes je šel še dlje in je izkoristil visokoresolucijske žaromete tako, da lahko na cesti rišejo znake in črte ter vozniku kot tudi ostalim olajšujejo vožnjo.
Avto je tako sposoben dobesedno narisati zebro za pešce, ko želi voznik pustiti prek ceste pešca, ali pa izriše stranske črte za vodenje, če se pelje po zelo ozkem predelu. Če se preveč približa drugemu vozilu, izriše opozorilni znak na cesti, ali pa s simbolom snežinke opozarja, da je cesta zelo spolzka. Podobnih simbolov za situacije, ki jih ima sistem v "možganih", je še veliko več.
Kar bi še kakšno leto nazaj zvenelo kot tehnologija iz ZF filmov, bo zelo kmalu že na cesti - Digital Light žarometi bodo na voljo v prihodnjih serijskih vozilih znamke, morda že v aktualnem razredu S, čigar prenovljena podoba in vsebina sta tik za vogalom.
dezurni@zurnal24.si
Na eni strani mu bo mercedes prehod narisal, z druge ga bo pa clio zbil ;) Ko pride do sodišča …
Kakšno sranje je pa zdaj to ? Najboljše da vsaka koreta svoje prometne znake riše....