Neodvisni mehanik Janez Kranjčič je po uspehu na celjskem sejmu, ko je pred leti premagal vse Renaultove mojstre, tudi v finalu tekmovanja za Mehanika leta premagal vse serviserje zaposlene na pooblaščenih servisih. Do prvega mesta vseeno ni zmogel. To ostaja cilj za prihodnje tekmovanje.
Ste neodvisni mehanik. Ali ljudje delajo razliko med mehaniki na pooblaščenih servisih in neodvisnimi mehaniki?
V začetku je bila razlika. Predvsem pri lastnikih novih vozilih. Nekaj je bilo nezaupanja, predvsem takšnega, da nimamo potrebnega znanja. Po več obiskih servisa pa stranke iščejo kakovost. Na pooblaščenih servisih jih moti to, da sprejem dela en človek, delo in diagnozo pa opravlja nekdo drug.
Zakaj bi morala imeti stranka več stika z mehanikom?
Glede na to, da ste nepooblaščen serviser, ali dobivate na servis vozila starejših letnikov, ali tudi novejša vozila?
Razlik ni več. Po mojih izkušnjah, in kot sem seznanjen, zakon omogoča, da servisiramo nova vozila pod tovarniško garancijo, s tem, da vgrajujemo originalne nadomestne dele. To ni sporno.
Kako je z izobraževanji? Ste v primerjavi z mehaniki na pooblaščenih servisih v podrejenem položaju?
Pooblaščeni servisi imajo interna izobraževanja, nam, nepooblaščenim, pa jih omogočijo proizvajalci rezervnih delov. Isto zgodbo spoznamo mogoče malo kasneje. Mi imamo vse informacije, tehnično podporo, diagnostiko. Drugače pa je danes tudi vse na spletu.
Ste bili že prej na podobnih tekmovanjih?
Bil sem na Celjskem sejmu, kjer sem bil najmlajši. In mi je uspelo. Premagal sem vse Renaultove mojstre.
Kakšen izziv ste videli na tekmovanju za Mehanika leta?
Velik izziv, saj je konec šolanja že kar oddaljen. Nekatera vprašanja so bila zelo šolska, nekatera pa so bila zvita. Naslednjo leto se bom potrudil, da zmagam. To mi je v izziv.
Ali plaketa in priznanja, ki visijo v sprejemnih pisarnah, ali delavnicah, kaj pomenijo za posel?
Po tekmovanju ste rekli, da je poklic mehanika premalo cenjen. Zakaj?
Žalostno je, da ne moremo kakovostno preživeti s svojim delom in znanjem. Vsi moramo poleg servisnih storitev prodajati še avtomobilske dele in druge stvari. Samo od dela se pri nas ne da živeti. Misli, da smo premalo cenjeni.
Kako pa ljudje gledajo na mehanike?
Zelo različno. Eni imajo dobre, drugi spet slabe izkušnje. Papirje za obrt je pri nas dobil praktično vsak, zato je tudi veliko različnih zgodb.
Kako vi gledate na nelojalno, t. i. „garažno“ konkurenco, ki dela na črno?
Roko na srce, vsi smo tako začeli. Če bi bile vse druge stvari urejene, tega ne bi bilo. Če bi mehanik, ki ima slabo plačo, s katero ne pride skozi mesec, v svojih službi zaslužil za dostojno življenje, ne bi svojega prostega časa popoldan namenjal delu v domači garaži. Zagotovo bi svoj čas raje preživel z družino.
Kaj odlikuje dobrega mehanika?
Predvsem poštenost. Dober mehanik strank ne zavaja. Danes so taki časi, da te velikokrat boli srce, ko moraš stranki povedati, koliko bo popravilo stalo. Vrlina dobrega mehanika je tudi logično sklepanje. Ne smeš se vedno zanašati le na diagnostiko. Poznati je treba delovanje avtomobila, da lahko popraviš napako. Znanje je zelo pomembno.
Ali ljudje vprašajo koliko kaj stane?
Vprašajo in imajo pripravljenih tudi več scenarijev, ki so zanje najboljši.
Je to zahteven poklic?
Kakšna je konkurenca med mehaniki na štajerskem koncu?
Samo v moji bližnji okolici so trije mehaniki, ki delajo dobro. Rivalstva ni, ker je za vse dovolj dela.
V vaših krajih je na cesti kar veliko zanimivih avtomobilov, predvsem starodobnikov. Kaj vse je že zapeljalo v vašo delavnico?
Ferrarija res še nismo imeli, drugo pa že praktično vse.
Čestitam za drugo mesto. Pošten in dober avtomehanik. Z njim imamo same dobre izkušnje.
Priporočam, svoje delo opravljajo tako kot je treba. Čestitam, za drugo mesto!
Ti pa res nimaš pojma. Mi se pa res smili tvoj "mehanik", če te sploh kateri hoče sprejeti , kot …