Najboljšega mehanika imajo v Horjulu

Foto: Saša Despot Mehanik leta Foto: Saša Despot Mehanik leta Foto: Saša Despot Janez Krajnčič Foto: Saša Despot Mehanik leta Foto: Saša Despot Mehanik leta Foto: Saša Despot Mehanik leta Foto: Saša Despot Mehanik leta Foto: Saša Despot Mehanik leta Foto: Saša Despot Mehanik leta Foto: Saša Despot Mehanik leta Foto: Saša Despot Mehanik leta Foto: Saša Despot Mehanik leta Foto: Saša Despot Mehanik leta Foto: Saša Despot Mehanik leta Foto: Saša Despot Mehanik leta Foto: Saša Despot Mehanik leta Foto: Saša Despot Mehanik leta Foto: Saša Despot Mehanik leta Foto: Saša Despot Mehanik leta Foto: Saša Despot Mehanik leta Foto: Saša Despot Mehanik leta Foto: Saša Despot Mehanik leta Foto: Saša Despot Mehanik leta Foto: Saša Despot Mehanik leta Foto: Saša Despot Mehanik leta Foto: Saša Despot Mehanik leta Foto: Saša Despot Mehanik leta Foto: Saša Despot Mehanik leta Foto: Saša Despot Mehanik leta Foto: Saša Despot Primož Rožnik Foto: Saša Despot Zmago Drobnič Foto: Saša Despot Matjaž Macuh Foto: Saša Despot Jože Razpotnik Foto: Saša Despot Uroš Kalan Foto: Saša Despot Roman Grilj Foto: Saša Despot Tomaž Avbelj Foto: Saša Despot Janez Krajnčič Foto: Saša Despot Demis Ornik Foto: Saša Despot Aljoša Derin
Dobili smo najboljšega mehanika. Na tekmovanju za Mehanika leta je med desetimi finalisti največ znanja pokazal Primož Rožnik iz Euroservisa Avto Rožnik d.o.o. iz Horjula.
Oglej si celoten članek

Na zaključni prireditvi, potekala je v stekleni dvorani Srednje poklicne in strokovne šole Bežigrad – Ljubljana, se je v finalnem večeru za naziv Mehanika leta, ki ga podeljujeta zurnal24.si in revija Mehanik in voznik, potegovalo 10 tekmovalcev.

Tri naloge

Finalistom smo ob strokovni podpori profesorjev Srednje poklicne in strokovne šole Bežigrad – Ljubljana, pripravili tri preizkušnje, ki so bile sestavljene iz teoretičnega in praktičnega dela. Tekmovalci so morali odgovoriti na deset teoretičnih vprašanj, na otip so morali prepoznati tri predmete skrite v škatlah (gumijasto zobato sklopko, visokotlačno črpalko za gorivo in dušilno loputo), ter v 120 sekundah sestaviti tandem (dvojno) črpalko za gorivo.

Naloge niso bile lahke, niti pretežke, z izjemo tretje, kjer se je izkazalo, da je 120 sekund nekoliko premalo za sestavo mehanskega sklopa. Učenci morajo enak sklop sestaviti v štirih minutah.

Brez teorije ni prakse

Foto: Saša Despot Mehanik leta Največ znanja med vsemi je pokazal Primož Rožnik iz Euroservisa Avto Rožnik d.o.o. iz Horjula, ki je po zmagi povedal: "Upal in verjel sem v zmago, zato sem se tudi pripravil na tekmovanje. Naloge so bile v osnovi dovolj splošne, po drugi strani pa kar zahtevne. Če ne poznaš dobro osnove, se lahko hitro zmedeš.“

Rožnik, ki kot serviser dela že 21 let in opravlja splošna avtomehanična popravila vključno z vulkanizerstvom, se je izkazal z največ teoretičnega znanja, saj je pravilno odgovoril na osem od 10 zastavljenih vprašanj: "Brez teorije ne moreš opravljati prakse. Osnova je temelj vsega.“

"Pri drugi škatli se nam je vsem zataknilo. Nekaterih delov, ki so starejšega letnika in smo jih pred časom že imeli v roki, se ne spomniš na hitro,“ pravi zmagovalec, ki je na otip prepoznal dva od treh predmetov, o tretji nalogi, sestavljanki, ki je v 120 sekundah ni opravil nihče, pa dejal: "Nekaj sekund je zmanjkalo. Takrat, ko sem hodil v šolo, tega sistema še ni bilo. V praksi doma pa tovrstne sklope večkrat razdremo in sestavimo.“

Mehaniki so podcenjeni

Foto: Saša Despot Mehanik leta Drugo mesto je zasedel Janez Krajnčič, ki je zaposlen kot samostojni podjetnik v svoji avtomehanični delavnici Avtoservis Krajnčič in je med vsemi finalisti v spletnem glasovanju prejel največ glasov. Ima zato največ prometa v svoji delavnici? "Dela je dovolj,“ pravi in dodaja, da ni razočaran, ker mu je malo zmanjkalo do zmage.

Pravi, da najboljši mehaniki prihajajo iz Štajerske, ker so dobri ljudje. Prihodnost vidi v svojem poklicu, ki je po njegovem mnenju podcenjen. "Najpomembnejše za mehanika je znanje, torej osnove. Pomembno je logično razmišljanje, veliko stvari je treba prebrati. Mehaniki morajo biti mehaniki, ne monterji. Naš poklic je premalo cenjen. Naše delo je skoraj bolj zahtevno kot pri zdravnikih, saj avto ne pove, kje ga boli,“ pravi  in dodaja, da dobremu mehaniku danes ni težko priti do službe, saj je povpraševanje veliko. O ciljih za prihodnost pa: "Želim se širiti in si s svojimi rokami zagotoviti brezskrbno prihodnost.“

Stari se mladim ne dajo

Foto: Saša Despot Mehanik leta Na najnižjo stopničko zmagovalnega odra se je uvrstil Uroš Kalan, zaposlen na delavnem mestu avtoelektrikar v Avtohiši Vrtač v Kranju, kjer dela od leta 1998 naprej. O tekmovanju je dejal: "Zanimiva izkušnja. Določeni sklope sem poznal zelo dobro, druge pa manj.“

Avtoelektričar je bil med bolj izkušenimi udeleženci, a ga ne skrbi, da bi ga mladi mehaniki kar tako "prehiteli po levi strani: "Poklicno pot sem začel pred 16 leti. Osnova je bila že takrat narejena na današnjih protokolih, danes pa se vse nadgrajuje. Je pa bilo bilo takrat v avtomobilu nekaj komponent, danes pa nekaj deset komponent. Mladi so zato po eni strani v prednosti, po drugi pa ne. Manjka jih prakse in kilometrine, kar je normalno, imajo pa prednost pri računalništvu. Na tem področju nas pa že včasih kar malo prehitevajo."

Mediji bi morali več pisati o mehanikih

Foto: Saša Despot Mehanik leta O finalistih je spregovoril tudi pomočnik ravnateljice na Srednji poklicni in strokovni šoli Bežigrad – Ljubljana Alojz Kranjc, ki je bil hkrati najbolj strokovni člen žirije tekmovanja: "Presenečen sem. K tekmovanju so finalisti pristopili zelo strokovno. Vidim, da so v znanju zelo podkovani, manjkajo jim malenkosti, ko gre za posebnosti. Vsi so zelo dobro odgovarjali, vedno pa je tako, da lahko zmaga samo eden.“

Kranjc pravi, da so prav projekti, kot je Mehanik leta, potrebni, da bi se še dodatno povečalo zanimanje za to stroko: "Mediji bi lahko skupaj s podjetji in šolami sodelovali v projektih, kot je ta. Tako bi imeli še več boljših mehanikov.“

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • Ivo
    01:41 22. November 2014.

    Južnjaki si ne rabijo rok umazat ;-)

  • 13:26 21. November 2014.

    Južnaki so zraven ko se kilometri vrtijo nazaj!

  • 12:59 21. November 2014.

    Južnjaka ni bilo nobenega zraven ? <br />Je čisto preveč zahtevno za njih. Je treba marsikatero stvar premisliti, preučiti, potrebno …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.