Mazda2: kot v reklami za clia iz leta 1993

Foto: Žurnal24 mazda 2 Foto: Žurnal24 mazda 2 Foto: Žurnal24 mazda 2 Foto: Žurnal24 mazda 2 Foto: Žurnal24 mazda 2 Foto: Anže Petkovšek mazda 2 Foto: Žurnal24 mazda 2 Foto: Žurnal24 mazda 2 Foto: Žurnal24 mazda 2 Foto: Žurnal24 mazda 2 Foto: Žurnal24 mazda 2 Foto: Žurnal24 mazda 2 Foto: Žurnal24 mazda 2 Foto: Žurnal24 mazda 2 Foto: Žurnal24 mazda 2 Foto: Žurnal24 mazda 2 Foto: Žurnal24 mazda 2 Foto: Žurnal24 mazda 2 Foto: Žurnal24 mazda 2 Foto: Žurnal24 mazda 2 Foto: Žurnal24 mazda 2
Mazda je novo generacijo najmanjšega modela zgradila na lovorikah predhodnika, ki se je leta 2008 okitil z nazivom svetovni avto leta. Novinka je veliko boljša, bolje se pelje in ponuja skoraj vse tisto, kar ponuja mazda6 - od materialov, do vgrajene tehnologije. Preizkusili smo kombinacijo najzmogljivejšega bencinskega motorja, ročnega menjalnika in najvišje opreme Revolution Top.
Oglej si celoten članek

Mazda2 je avtomobil, ki ga nikakor ne gre spregledati, ko se odločate za nakup malega kompaktnega avtomobila. Če ne drugega, v njeno prid govorijo številke. Čeprav gre v svetovnem merilu za zelo majhnega proizvajalca avtomobilov, pa je Mazda med leti 2003 in 2007 prodala več kot 400 tisoč vozil mazda2, druga generacija (okitila se je z nazivom svetovni avto leta) je bila na trgu sedem let in že po treh letih presegla tržni uspeh originala. Oba modela mazde2 sta bila plod sodelovanja s Fordom, ki pa je v času najbolj kriznih let pretrgal stike z japonskim proizvajalcem vozil, ki je ostal tako na svojem, s skromnimi financami in negotovo prihodnostjo.

Mazda2 je zelo drugčna od glavnih konkurentov

Japonci so začeli razmišljati po svoje, izven ustaljenih okvirjev. Lastna pamet in znanje, katerih plod je Skyactiv tehnologija, je Mazdo iz najbolj kriznih let, ko so se bojevali z neugodnim valutnim razmerjem japonskega yena v primerjavi z ameriškim dolarjem in evrov, naravnih katastrof (cunami na Japonskem) in veliko finančno krizo, spremenila v dobičkonostno podjetje.

Foto: Anže Petkovšek mazda 2

Mazda2 ima danes praktično vse, kar imajo največji in najdražji Mazdini modeli. Nekako me spominja na eno najbolj znamenitih avtomobilskih reklam iz mojega otroštva - za prvega renault clia iz leta 1993, ko je bogati Arabec kljub milijardam na svojem računu želel imeti clia - Renault pa je to oglaševal s sloganom "Ima vse, kar imajo veliki".

Všeč mi je, da so "dvojko" pri Mazdi iz začelja porinili tja, kjer so ostali volumenski modeli. Mazda2 ima prepoznaven Kodo dizajn, vključno z Top Soul Red rdečo barvo in ima tehnologijo Skyactiv, naj si gre za asistenčne varnostne sistem, način gradnje ali pogonske motorje.

Ni najcenejša, a ima veliko adutov

O Mazdi2 smo pisali že na veliko, zato tokrat več o najvišji stopnji opreme in motorju, 85-kilovatnem (115 KM), 1,5-litrskem atmosferskem bencinskem štirivaljnem motorju, ki je kombiniran z ročnim šeststopenjski menjalnikom in je na voljo le v kombinaciji z najvišjo stopnjo opreme, to je Revolution Top. To pomeni ceno vsaj 17.890 evrov. Ni malo za malčka, saj za enako vstoto dobimo križanca višjega razreda – a tudi mazda2 ima svoje adute – predvsem pri standardni opremi in pogonski kombinaciji.

Foto: Žurnal24 mazda 2

Naj naštejem samo najpomembnejše, kaj z opremo revolution top ponuja mazda2 – led glavni žarometi v kombinaciji z led dnevnimi žarometi. Ti pri večini tekmece niti niso na voljo, če pa že, je treba zanje odšteti dobrega tisočaka. Mazdini žarometi ponoči sami preklapljajo med dolgimi in kratkimi lučmi, sistem deluje odlično.

HUD projekcijski zaslon je tehnologija, ki se šele prebija v sredni razred vozil, v B razredu pa je to prava eksotika. Mazdin sistem je možno prilagajati, tako, da je grafika v vetrobranskem steklu dobro vidna, ne glede na to, ali za volanom sedi po rasti nizek, ali visok voznik. Grafika je še enobarvna, zelena, sicer dobro pregledna in vozniku pred očmi stalno ponuja podatke o hitrosti vozila, omejitvah in tudi podatke navigacije.

Še en edinstven pripomoček v tem razredu vozil je HMI Mazdin vmesnik. Z informacijami, ki se prikazujejo na 7-palčnem ekranu, ki se po velikosti lahko kosa s tistimi v večjih vozilih, je možno upravljati na dotik. A le pri nizkih hitrostih (do 8 km/h). Tega se nisem posluževal, saj sem z vrtljivim vmesnikom med sedeži to stroril hitreje in manj moteče. Rešitev je dobro poznana iz vozil znamk BMW, Audi, Mercedes in podobnih. Palec gor za Mazdo.

Foto: Žurnal24 mazda 2 Foto: Žurnal24 mazda 2

Testni model je imel serijsko tudi sistem za prepoznavanja vozil v mrtvem kotu in sistem za opozorilo na nenamerno menjavo voznega pasu, vendar pa volan sam ne popravi smeri vožnje, če nenamerno zapeljemo na drug vozni pas, ampak zgolj z glasnim signalom na to opozori voznika, to pa se prikaže tudi na HUD zaslonu. Oba sistema delujeta odlično, Mazda pa je v preteklosti zanju prejela nagrado konzorcija Euro NCAP.

Kaj sem pogrešal?

Predvsem kamero za vzvratno vožnjo, pa čeprav gre za malo mestno vozilo. Kamera je namreč eden od sistemov, ki bi bil na vrhu nakupnega seznama opreme, če bi kupoval vozilo. Pri mazdi2 se voznik zanaša na parkirna tipala.

Za ta razred vozil je nadstandardna tudi ureditev potovalne kabine. Bež usnja na armaturni plošči in oblogah vrat nismo vajeni v tem razredu vozil. Občutki pod prsti so prijetni, res pa je tudi, da to nekaj stane. Tudi sedeža spredaj sta bila ogrevana, ne pa tudi volanski obroč, kot v opel corsi na primer.

V nizkih vrtljajih turbo boljši, nato zmaga tehnologija skyactiv

Testno mazdo2 je poganjal štrivaljni agregat, ki iz 1,5 litra prostornine „osvobodi“ 115 atmosferskih „konjev“ (85 kilovatov). Skyactiv Mazdini motorji so poznani po rekordno visokem kompresijskem razmerju, ki je primerljiv s superšporntimi avtomobili tipa ferrari. Motorji so zgrajeni iz lahkih materialov in v povprečju porabijo za petino manj goriva od konkurenčnih malih turbo motorjev.

Foto: Žurnal24 mazda 2 Foto: Žurnal24 mazda 2

Povprčena poraba na testu je bila 5,9 litra bencina na 100 kilometrov. Zelo ugodno glede na to, da se nismo ravno držali eko zapovedi vožnje in smo vozili dinamično. Motor je živahen in „poln moči“. Voznike utegne razveseliti, da je navor razporejen enakomerno, a najbolje vozilo vleče v srednjih vrtljajih. V nizkih vrtljajih bi si vseeno želeli več živahnosti – tu so v prednosti turbo motorji. Pospešek od 0 do 100 km/h je z 8,7 seuknde odličen, najvišja hitrost 200 km/h pa govori v prid temu, da to ni počasen avtomobil. Šeststopenjski ročni menjalnik je oblikovan športno, in je eden najbolj natančnih, všeč so mi kratka prestavna razmerja. Tudi start/stop sistem je eden najboljših s katerim smo se do zdaj srečali, vključno z dražjimi modeli vseh znamk. Nikoli se nisem počutil nelagodno, da bi obstal v križišču.

17.890 evrov predstavlja praktično vrh ponudbe. A je serijske opreme toliko, da jo težko najdete tudi v večjih avtomobilih.

Podatki o vozilu: (Mazda2 skyactiv 1.5 G-115 Revolution Top Soul Red)
Prostornina motorja: 1496 ccm (atmosferski)
Moč motorja: 85 kW (115 KM) pri 6000 vrt./min
Navor: 248 Nm pri 4.000 vrt./min
Zmogljivosti: 200 km/h, 8,7 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 6,9 litra/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.060 x 1.695 x 1.495, medosna razdalja 2.570
Prostornina prtljažnika (v litrih): 280-950
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 115 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 11.480 / 17.890 (osnovni/testni)

Plusi: Kombinacija motor - menjalnik, poraba, serijska oprema, nadstandardne tehnologije, materiali;

Minusi: Prostornost na zadnji klopi in v prtljažniku, cena;

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.