V zadnjih 27 letih je to že četrta generacija mazde MX-5, ki si je že pridobila kultni status v svetu avtomobilizma. Do danes so jih prodali 950.000, daleč največ med vsemi roadsterji, že letos pa bi lahko prebili magično mejo milijon prodanih MX-5. Sploh, če sodimo po nagradah, saj jih je zbrala že 30.
Poglejmo še bolj v preteklost, v šestdeseta in sedemdeseta leta prejšnjega stoletja. Pri Mazdi so navdih za dvosedežni roadster namreč iskali v angleških dvosedih z vzdolžno vgrajenim motorjem, zadnjim pogonom in pomično streho. Ti avtomobili so se kasneje znašli pred oviro, ko so pomembne postale emisije in varnostni standardi.
Zaradi oblike žarometov le led tehnologija
MX-5 nadaljuje prepoznaven Kodo oblikovalski jezik. V primerjavi s predhodnico dizajn prinaša bolj agresiven videz, dolg pokrov motorja, nizke boke in kratek zadek. Vpadljiv element so ozki žarometi, ki so zaradi majhne površine serijsko opremljeni z led tehnologijo. V led tehnologiji svetijo tudi žarometi na zadku. MX-5 ima serijsko tudi dvojno izpušno cev. Lahka platišča so na voljo v dveh dimenzijah in v treh oblikah.
Kljub temu, da je skupna dolžina in medosje krajše od tretje generacije, je znotraj več prostora za dva potnika. Linija motornega pokrova je nižja, A stebriček in vetrobransko steklo so pomaknili nazaj in tako izboljšali preglednost naprej, oba potnika pa so za centimeter in pol premaknili bolj proti sredini. Za dva centimetra je nižje tudi volan, ki je potisnjen proti središčinici vozila, s čimer so izboljšali nadzor nad vozilom, volan ponuja več povratnih informacij, občutek med vožnjo pa je zato manj utrujajoč, pravijo pri Mazdi.
Merilniki so skupaj z zračniki v simetrični liniji, tako kot pri vseh drugih mazdah je zaslon, s katerim lahko upravljamo na dotik ali s pomočjo vrtljivega vmesnika, postavljen na vrh armaturne plošče. Posebnost vozila je tudi Bose Audio sistem z devetimi zvočniki, štirje so zaradi boljše glasbene izkušnje vgrajeni v vzglavnike sedežev.
Gram na gram je več kot 100 kilogramov
Kupci imajo na izbiro dva motorja, oba skyactiv-G bencinska. Za šibkejšega 1,5-litrskega z 96 kilovatov moči (130 KM), ki se zavrti do visokih 7.000 vrtljajev, so namenili prve štiri stopnje opreme (emotion, attraction, challenge in revolution), močnejši, dvolitrski benicnski motor, z 118 kilovatov moči (160 KM), pa najbolj bogati opremi (revolution in revolution top). Menjalnik je posvem nov in je vedno šeststopenjski ročni.
Cene se začenjo pod 24 tisočaki
Oprema emotion serijsko prinaša 16-palčna lahka platišča, ročno klimo, led žaromete … Challenge dodaja usnjen volanski obroč, 7-palčni barvni zaslon, tempomat … Oprema attraction je bogatejša za samodejno klimo, usnjeno oblazinjenje sedežev, ogrevane sedeže, sistem za opozarjanje na zapuščanje voznega pasu … Predzadnja oprema revolution med drugim dodaja pametni ključ , navigacijo, bose zvočni sistem, samodejni preklop dolgih luči, parkirna tipala zadaj … z opremo revolution top dobite sedeže recaro, prilagodljive prednje žaromete in nadzor mrtvih kotov z opozorilom na prečni promet za vozilom.
Cene se začnejo pri 23.990 evrih za šibkejši motor in opremo emotion. Z dvolitrskim motorjem stane vsaj 29.590 evrov. V ceno ni vštet transportni strošek (120 evrov), kovinska barv stane dodatnih 420 evrov, posebna kovinaska barva soul rdeča pa 570 evrov.
Slovenski trg naj bi bil letos bogatejši za 20 mazd MX-5 četrte generacije. Do danes so sicer v Sloveniji prodali nekaj več kot 200 mazd MX-5.
tega človek v življenju zagotovo prav nič ne potrebuje....