To je še posebej veljalo v primeru testne mazde CX-5, ki je imela pod motornim pokrovom najmočnejši 2,2-litrski turbodizelski motor, ki je moč 135 kilovatov (oziroma bolj domačih 184 'konjev') in navor 445 njutonmetrov preko šeststopenjskega samodejnega menjalnika prenašal na vsa štiri kolesa, pri čemer si je pogon pri zagotavljanju učinkovitega oprijema koles in ravnotežja karoserije pomagal tudi z vektorskim preusmerjanjem navora.
Za dinamične voznike
Takšna učinkovita pogonska kombinacija bo všeč predvsem bolj dinamično navdahnjenim voznikom, saj zagotavlja več kot dovolj moči za športno navdahnjene pospeške, menjalnik prestavlja zelo gladko in tekoče, njegova prestavna razmerja pa so lepo uglašena z motorjem, volan in podvozje pa tudi med hitrejšo vožnjo skozi ovinke zagotovita dober stik s podlago in natančno in predvidljivo vodljivost. S štirikolesnim pogonom pa precej daleč pridete tudi po slabše urejenih podlagah, ki pa morajo v vsakem primeru biti urejene, ne pa kakšna brezpotja. Takšna mazda CX-5 torej zelo vozniško naravnan avtomobil, kar pa ne pomeni, da bodo sopotniki razočarani.
Dovolj udobnega prostora je namreč tako na sprednjih sedežih, kot tudi na zadnji klopi, čeprav se bosta tam dobro počutila predvsem potnika ob straneh, tisti na sredi pa se bo moral zadovoljiti z neudobno grbo in bo zadovoljen le med zelo kratkimi vožnjami. Mazda CX-5 je torej bolj namenjen štirim kot pa petim popotnikom, kar bi lahko veljalo tudi za prtljažnik, ki ni med največjimi.
Izdatna oprema
Testna mazda CX-5 je imela opremo takumi plus, ki je pri tem modelu najvišja, kar pomeni tudi izčrpni nabor asistenčnih in drugih sistemov za pomoč in razvedrilo vozniku in sopotnikom. Infozabavni sistem žal ostaja takšen, kot pri drugih novejših Mazdah, kar pomeni razmeroma majhen zaslon nad armaturno ploščo, ki upravljanje na dotik zagotavlja le tedaj, ko avtomobil stoji na mestu. Med vožnjo voznik vanj ukaze vnaša preko regulatorja na osrednji konzoli, ki je resnici na ljubo celo bolj učinkovit od upravljanja z dotikom zaslona, vsekakor pa bolj varen, saj od voznika zahteva manj pozornosti.
Mazda CX-5 morda ne prinaša vseh dobrot, ki smo jih vajeni iz križancev drugih znamk, a izstopa predvsem kot vozniško usmerjen križanec s premijskim občutkom, zato mu lahko odpustimo tudi dokaj visoko ceno.
Podatki o vozilu (Mazda CX-5 CD184 AT AWD takumi plus)
Motor: turbodizelski, štirivaljni, 2.191 ccm
Največja moč: 135 kW (184 KM) pri 4.000 vrtljajih
Največji navor: 445 Nm pri 2.000 vrtljajih
Zmogljivosti: 208 km/h, 9,6 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.550 x 1.840 x 1.675, medosna razdalja 2.700
Prtljažnik (v litrih): 506—1.620
Poraba: 5,5 litra/100 km (kombinirani cikel), izpusti CO2: 145 g/km
Cena v evrih: 43.000
Konkurenti: VW tiguan, seat ateca, ford kuga, peugeot 3008, opel grandland X, hyundai tucson
Plusi: Zunanji in notranji videz, oprema, vozne lastnosti, motor in menjalnik
Minusi: zadnja klop bolj za dva, zastarel infozabavni sistem, prtljažnik