Pri Dacii pravijo, da »Dacia Link«, novi logo znamke, ki združuje črki D in C, simbolizirata tudi usmeritev znamke na področju barv in materialov, ki se izražajo v drznosti izbire in pristopa.
Njihovi avtomobili so namreč navdih pustolovskega duha, družinska potovanja v naravo, svobodo zabavo in družabnost, dodajajo pri Dacii, saj njihov videz izraža čvrstost, enostavnost, trajnost in prostornost, k čemur pripomore tudi izbira barv, ki se večinoma navdihujejo v naravi.
Pomen izbire barve
Kaj izbira barv in materialov pomeni pri oblikovanju avtomobila, je pojasnila Helene Veilleux, glavna oblikovalka za barve in materiale v romunski znamki: »Poglavitno za Dacio je, da deluje na kar se da pristen način. Kupec mora uvideti, da je v naše delo vključeno iskanje enostavnosti in bistvenega. Otresti se modnih muh v iskanju novih materialov, ki so okoljsko bolj sprejemljivi, je čisto ustvarjalno, tako rekoč temeljno ravnanje v oblikovalskem procesu.«
Eden od primerov za to je karoserijska barva lišajska kaki (Lichen Kaki). Gre za odtenek zelene barve, ki spominja na mah in zemljo in je prva neprosojna barva, ki se je pojavila v ponudbi romunske znamke. Helene pravi, da ta barva ne poudarja le Daciine povezanosti z naravo in njenimi elementi, ampak predstavlja tudi dve zanjo značilni odliki. Barva namreč ne vsebuje kovinskih kosmičev sljude, zato ima bolj preprosto sestavo. Ker nima kovinskega videza, se na njej tudi manj opazi umazanijo.
Helene dodaja, da odsotnost leska v navadnih neprosojnih barvah avtomobilu poveča vtis čvrstosti. Doda, da se to zelo dobro poda robustnemu videzu avtomobilov znamke Dacia. Ta barva bo sicer postala pomemben del Daciine standardne ponudbe karoserijskih barv.
Materiala preteklosti
Helene se je dotaknila tudi dveh materialov, ki sta za mnoge ljudi v avtomobilih emblematična. Gre za krom in usnje, ki sta za znamko Dacia stvar preteklosti. Menijo, da je čas za njuno zamenjavo s preudarno izbranimi nadomestki, pri katerih so pomembni večja trajnost in proizvodni postopki, ki manj obremenjujejo okolje. Helene pojasni, da so si prizadevali uporabiti materiale, ki imajo čim manjši ogljični odtis tako v proizvodnji kot tudi med celotno življenjsko dobo.
Poleg tkanin se bo zato v prihodnjih avtomobilih romunske znamke znašlo umetno usnje, ki je prijetno na otip, enostavno za čiščenje, odporno in popolnoma v skladu z duhom družinam in pustolovščinam namenjenih avtomobilov.
V notranjosti bodo uvedli tudi mehke tkanine, ki bodo nadomestile tudi plastične obloge armaturne plošče. Helene pravi, da sta med prednostmi takšnega materiala boljša absorpcija zvoka in mehak otip. Poleg tega je blago tudi bolj odporno na praske in ne škriplje tako kot plastični deli. Mehki materiali, kakršne so tkanine, zagotavljajo tudi bolj prijetno in domače vzdušje in bolj gostoljubno notranjost avtomobila.
Z avtomobilov znamke Dacia izginja tudi krom, ki ga bodo nadomestili lakirani okraski jekleno sive barve. Lakiranje je namreč bolj prijazno do okolja od kromiranja, saj povzroči veliko manj izpustov ogljikovega dioksida, poleg tega pa je tudi bolj odporno na praske in trdoživo. Daciin novi zaščitni znak pa je pobarvan v belo barvo, saj je, kot je pojasnila Helene, bela barva brezhibna in močno izstopa na črni maski.
Seveda...kot že pri Mercedesu in BMWju...in še marsikje bodo najverjetneje namesto naravnega usnja uporabili vegansko "usnje"....kar je v bistvu plastični …