Prvi znak, da s pnevmatiko ni nekaj v redu je čudno obnašanje vozila, ki ga lahko vleče na stran ali da na kateri izmed njegovih stranic čudno ropota. To je znak, da je spustila guma. Čim prej se varno ustavite, saj bi nadaljevanje vožnje lahko ogrozilo vašo varnost in poškodovalo najmanj platišče, če ne še kakšen del avtomobila.
Orodje imejte vedno v avtomobilu
Priporočljivo je, da ima voznik vsaj osnovno znanje, kako zamenjati pnevmatiko in kje se nahajata orodje in rezervna pnevmatika, če jo avtomobil sploh ima. Pomembno je, da avto ustavite na ravni podlagi in da dobro zategnete ročno zavoro.
Mala šola menjave v štirih korakih:
Korak 1: Avto zaustavite na ravnem in izven cestišča.
Korak 2: Poiščite dvigalko in rezervno pnevmatiko v avtu.
Korak 3: Nastavite dvigalko pod avto na označenem mestu.
Korak 4: Dvignite avto in s ključem začnite odvijati vijake. Ko zamenjate gumo, postopek ponovite v obratnem vrstnem redu.
Ročico dvigalke nekajkrat zavrtite v smeri urinih kazalcev, vendar toliko, da so gume še vedno na tleh. Nato s ključem sprostite vijake (v nasprotni smeri od urinih kazalcev). Vijake je veliko lažje sprostiti, ko je vozilo še na tleh. Pomagajte si z nogo in nikar preveč ne naprezajte hrbta.
Ko so vijaki sproščeni, nadaljujte z odvijanjem dvigalke, dokler okvarjena pnevmatika ni od tal dvignjena vsaj nekaj centimetrov. Ko odvijete vijake, predrto pnevmatiko odstranite in jo nadomestite z novo. Pri namestitvi rezerve bodite pazljivi, da jo namestite ravno in da se vijaki uležejo na matice. Zatem ponovite prej našteto v obratnem vrstnem redu in vozilo spustite.
Na koncu še enkrat zatisnite vijake. Zelo priporočljivo je, da postopek zatiskanja še enkrat ponovite po nekaj prevoženih kilometrih.
avto na gumo*
kjer ste napisali po točkah bi lahko napisali malce bolj takole:<br /><br /><br />1. najprej odšponaš vijake - če je …
Se strinjam zgoraj z "4krogci" 100%. Pred kratkim sem to delal najbolj pravilno mozno, saj mi je prisel zebelj v …