Mala šola v primeru "gumi defekta"

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Statistični podatki razkrivajo, da voznik s prazno ali predrto pnevmatiko na cesti ostane v povprečju na vsakih sedem let. Čeprav je glede na statistiko verjetnost majhna, pa je vseeno dobro vedeti kaj storiti v primeru "gumi defekta".
Oglej si celoten članek

Prvi znak, da s pnevmatiko ni nekaj v redu je čudno obnašanje vozila, ki ga lahko vleče na stran ali da na kateri izmed njegovih stranic čudno ropota. To je znak, da je spustila guma. Čim prej se varno ustavite, saj bi nadaljevanje vožnje lahko ogrozilo vašo varnost in poškodovalo najmanj platišče, če ne še kakšen del avtomobila.

Orodje imejte vedno v avtomobilu

Priporočljivo je, da ima voznik vsaj osnovno znanje, kako zamenjati pnevmatiko in kje se nahajata orodje in rezervna pnevmatika, če jo avtomobil sploh ima. Pomembno je, da avto ustavite na ravni podlagi in da dobro zategnete ročno zavoro.

Mala šola menjave v štirih korakih:

Korak 1: Avto zaustavite na ravnem in izven cestišča.

Korak 2: Poiščite dvigalko in rezervno pnevmatiko v avtu.

Korak 3: Nastavite dvigalko pod avto na označenem mestu.

Korak 4: Dvignite avto in s ključem začnite odvijati vijake. Ko zamenjate gumo, postopek ponovite v obratnem vrstnem redu.

Foto: Goodyear Goodyear pnevmatika Dvigalko nastavite pod vozilo na posebej prirejeno mesto na dnu karoserije. Če ne veste, kje to je, poglejte v navodila za uporabo. Nikakor pa vozila ne dvigajte na drugem mestu kot za to predvidenem, saj lahko karoserijo tako poškodujete. Ob dvigalki se navadno nahaja tudi ključ, s katerim odstanite plastični pokrov platišča (če vozilo ne stoji na litih platiščih). Pred odvijanjem je dobro vijake tudi malce namazati z WD-40 ali podobnim mazilom.

Ročico dvigalke nekajkrat zavrtite v smeri urinih kazalcev, vendar toliko, da so gume še vedno na tleh. Nato s ključem sprostite vijake (v nasprotni smeri od urinih kazalcev). Vijake je veliko lažje sprostiti, ko je vozilo še na tleh. Pomagajte si z nogo in nikar preveč ne naprezajte hrbta.

Ko so vijaki sproščeni, nadaljujte z odvijanjem dvigalke, dokler okvarjena pnevmatika ni od tal dvignjena vsaj nekaj centimetrov. Ko odvijete vijake, predrto pnevmatiko odstranite in jo nadomestite z novo. Pri namestitvi rezerve bodite pazljivi, da jo namestite ravno in da se vijaki uležejo na matice. Zatem ponovite prej našteto v obratnem vrstnem redu in vozilo spustite.

Na koncu še enkrat zatisnite vijake. Zelo priporočljivo je, da postopek zatiskanja še enkrat ponovite po nekaj prevoženih kilometrih.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 20:57 11. November 2014.

    avto na gumo*

  • 18:24 10. November 2014.

    kjer ste napisali po točkah bi lahko napisali malce bolj takole:<br /><br /><br />1. najprej odšponaš vijake - če je …

  • 13:17 10. November 2014.

    Se strinjam zgoraj z "4krogci" 100%. Pred kratkim sem to delal najbolj pravilno mozno, saj mi je prisel zebelj v …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.