Prejšnja slovenska vlada je obljubljala, da bo ob novi Magnini lakirnici v Hočah na slovenskem Štajerskem stala tudi tovarna za proizvodnjo končnih vozil. Šef Magne International je spregovoril o načrtih.
Šef Magne International, četrtega največjega svetovnega dobavitelja avtomobilske industrije, katere del je Magna Steyr, Don Walker, je nedavno za Automotive News komentiral možnost gradnje nove tovarne za izdelavo kompletnih avtomobilov. Okoli gradnje Magnine lakirnice v Hočah je bilo s strani pretekle slovenske vlade veliko govora tudi o izdelavi končnih vozil.
Walker v načrtih tokrat ni omenjal tovarne v Sloveniji, ampak se je oslonil na možnost gradnje tovarne v Severni Ameriki. To naj bi bila prva tovarna Magne Steyr v ZDA. Dodaja, da Magna Steyer trenutno takih načrtov še nima, lahko pa si premisli, če se bodo za kaj takega pokazale potrebe s strani kupcev vozil.
"Dobivamo veliko naročil," je za Automotive News dejal Walker in spregovoril o možnosti izdelave vozil v ZDA: "Menim, da bi lahko naredili velik posel."
V Avstriji postaja pretesno
Magna Steyr je unikat, ko govorimo o izdelavi vozil. V Gradcu, kjer je zaposlenih 7.000 ljudi, tudi številni Slovenci, po pogodbi izdeluje različna vozila: BMW serije5, električni jaguar i-pace, jaguar e-pace in mercedes-benz razreda G. Kmalu naj bi začeli izdelovati tudi novi BMW Z4. Trenutno v bližini Slovenije na leto izdelajo okoli 200.000 vozil, kar je primerljivo s slovensko tovarno Revoz iz Novega mesta.
Tukaj se v enačbo vključi Severna Amerika, piše Automotive News, kjer navajajo, da v tovarni v Gradcu pričakujejo nadaljnjo rast števila proizvedenih vozil, kar pa bo za tovarno kmalu postalo nevzdržno. Steyr se je medtem povezala še s kitajskim podjetjem BAIC Motor Corp, ki mu bo pomagala pri razvoju električnega avtomobila, s podjetjem za delitveno ekonomijo Lyft načrtujejo razvoj nove generacije avtonomnega avtomobila. Walker pravi, da so že zdaj kapacitete tovarne na robu zmogljivosti, zato bo kmalu nastopil čas za iskanje nove lokacije za postavitev tovarne za izdelavo avtomobilov. "Severna Amerika je ena od možnosti, prav tako Kitajska," pravi Walker, ki v pogovoru ni omenjal Slovenije. "Vendar pa gradnja nove tovarne pomeni velik finančni vložek," je še dodal Walker.
Če bo pri nas levica na oblasti, tuji investitorji ne bodo nikoli vlagali. Raje bodo šli v države višegrajske skupine, …
A ne bo trump uvedel carine na evropske avte? 25%?
Še za lakirnico ne bodo dobili dovolj (slovenskih) delavcev. Lepo je v naši domovini biti mlad in prijavljen na Zavodu.