Eden od ciljev estonskega predsedovanja EU je napredek na področju mobilnosti in transporta. Že lani je evropska komisarka za transport Violeta Bulc, potem ko se je pustila zapeljati v samovozečem avtomobilu, dejala, da bo avtonomna vožnja že kmalu prinesla revolucijo v mobilnost in povečala varnost v prometu. V Tallinnu so tako že pred predsedovanjem EU v okviru pilotnega projekta vzpostavili prvo javno linijo, po kateri vozi samovozeči mini avtobus.
To ni več znanstvena fantastika, saj različna mesta že eksperimentirajo z alternativnimi načini mobilnosti. In nič drugače ne bo v Sloveniji.
Strategija je jasna
Na okrogli mizi o mobilnosti in sedanjosti prihodnosti, ki jo je organizirala Zveza potrošnikov Slovenije, je tako Bojan Žlender z Ministrstva za infrastrukturo v luči napovedi strategije mobilnosti za leto 2030, s kater naj bi Slovenija zakorakala proti zeleni prihodnosti, zbranim namignil, da se v Ljubljani obetajo velike spremembe na področju javnega potniškega prometa.
"Čez tri leta avtonomna vožnja ne bo več revolucija, ampak resničnost. To ne bo več zgolj testno polje bogatih. Tudi mi moramo biti ambiciozni. Zato obstaja ideja o pilotskem projektu, po katerem naj bi v Ljubljani v naslednjih štirih letih dobili električno linijo mestnega avtobusa, baterije avtobusa pa se bodo polnile kar preko induktivnega polnjenja v tleh,“ je povedal Žlender in za zurnal24.si pojasnil, da je ideja trenutno del razmišljanj, zato jih trenutno še ne morejo podrobneje opisati. Dejal pa je, da se zavedajo, da bo avtonomna vožnja, vožnja prihodnosti: "Ne tako daljne. Do naše strategije 2030 bo že gotova. Projekti še niso predvideni na ta način, da bi lahko kdorkoli to izpostavil.“
Žlender je še pojasnil, da je projekt linije e-avtobusa ta trenutek še v nastajanju in je del dogovora v okviru projekta razvoj regij. "Upam, da bo sklenjen dogovor in da bo ta pilotni projekt zaživel. Na ta način bo Ljubljana tudi na tem področju naredila zelo velik korak.“
Sistem induktivnega polnjenja deluje na podlagi magnetnega polja med tuljavo, nameščeno v tleh, v cesti, garaži ali na parkirnem prostoru na ulici, ki elektriko oddaja, ter tuljavo v vozilu, ki energijo sprejema.
Avtonomno vožnjo je MOL že preučeval
Z vprašanji smo se obrnili tudi na Mestno občino Ljubljani in Ljubljanski potniški promet (LPP). Dejali so nam, da je informacija, ki jo je na omenjeni okrogli mizi posredovalo ministrstvo, preuranjena. Na MOL konkretnih informacij nimajo, saj gre za idejo, ki je v fazi razvoja.
Pojasnili so, da Ljubljanski potniški promet sicer redno testira nove tehnologije na linijah LPP oziroma sisteme na drugih področjih, saj se podjetja (ponudniki tehnologij in sistemov) stalno zavzemajo za tehtno referenčno strokovno mnenje podjetja LPP. Tako so pred kratkim testirali električni avtobus solaris urbino, podatke o rezultatih testiranja pa bodo zainteresiranim javnostim posredovali naknadno.
MOL sodeluje tudi pri evropskem projektu URBAN-E, ki temelji ravno na elektrifikaciji prometa. V sklopu projekta se načrtuje 50 novih polnilnic za električna vozila, uvedba spletne platforme trajnostne mobilnosti v povezavi z Bratislavo in Zagrebom ter v povezavi z zasebnim partnerjem e-taksi služba in stalni izvenlinijski prevoz (e-shuttle).
V prihodnje so bodo prizadevali zmanjšati ogljični odtis v mestu tudi z elektrifikacijo javnega prevoza. Priznali so, da se nagibajo k uvedbi indukcijskega polnjenja, vendar po njihovih besedah tehnologija ta trenutek še ni razvita do te stopnje, da bi lahko bila uporabljena tudi na cesti. Prav tako trenutno ne razmišljajo o uporabi avtonomnega avtobusa, priznavajo pa, da so v zasnovi prijav na evropske razpise proučevali ideje o testni uvedbi manjših električnih vozil brez voznika, vendar tudi to še ni blizu uresničitve.
Vlada želi, da prodamo avto in se vsedemo na bus. Ok, ampak tisti naš "prodani" avto bo še zmeraj vozil, …
In spet bomo razkopali vse ceste...............,da bojo položili tako imenovane polnilce
Jupi, še 12 leti in bom lahko šel na morje brez izpita za avto.