Pri največjem slovenskem uvozniku avtomobilov Porsche Slovenija (PS), Volkswagen je po številu registriranih osebnih vozil na 1. mestu v Sloveniji, Škoda pa na 3. mestu, je potegnil črto pod leto, ki se končuje in nam razkril novosti za prihodnje leto. Najbolj bogato bo pri znamki Volkswagen, kjer bodo k nam pripeljali dva najbolj pomembna modela v novejši VW zgodovini.
Leto, ki se končuje bo po oceni vodstva PS prineslo le malenkost slabši izplen skupnega števila registracij v Sloveniji, kot leto 2018. Letos naj bi nove registrske tablice z oznako SLO dobilo okoli 68 tisoč novih vozil. Pri čemer opozarjajo, da beležijo rast prodaje predvsem fizičnim osebam, tudi na račun tega pa so polno zasedene servisne delavnice, ki prav tako beležijo rast. Rast poprodaje je 6,8 odstotna, skupni promet podjetja pa je bil kar 56 milijonov evrov.
Pri Audiju so sicer v bruto prodaji (če upoštevajo še izvoz) v primerjavi z letom 2018 v debelem minusu, a so vseeno zadovoljni, saj manj izvažajo in povečujejo prodajo fizičnim osebam.
Nekaj slabši bo trg na področju lahkih gospodarskih vozil, ki je v upadu za devet odstotkov, pri PS, kjer imajo znamko VW na prvem mestu med LGV vozili pa so opozorili na novega konkurenta, ki prihaja k nam v prihodnjem letu, in sicer švicarskega zasebnika, skupino Emila Frey, ki z letom 2020 po znamkah Peugeot in Citroën pri nas prevzema tudi družbo Autocommerce z znamko Mercedes-Benz, ki je prav tako močan igralec na LGV igrišču.
V leto 2020 pri PS zrejo z optimizmom in ne napovedujejo ohlajanja avtomobilskega trga in podobno število registracij novih avtomobilov v Sloveniji kot leta 2019. A le, če bo država sprejela nov DMV, če bo v veljavi še stari, bo zaradi novih WLTP pravil o merjenju emisij, po napovedih generalnega direktorja PS Danila Ferjančiča kupcev novega avtomobila v Sloveniji to močno občutil na svoji »denarnici«, saj se bodo vozila podražila.
Po drugi strani je Ferjančič pohvalil državo s sprejetjem novih pravil obdavčevanja električnih vozil, s katerim naj bi tudi po mnenju PS uspeli pospešiti prodajo električnih vozil, ki bo za podjetje v fokusu v prihodnjem letu. Letos je prodaja električnih vozil še zanemarljiva, saj bodo ta vozila predstavljala zgolj 1,2 odstotka celotne prodaje, za primerjavo leta 2018 je bil ta odstotek še manjši, in sicer 0,8-odstoten. PS namreč ne le prodaja vozil, ampak s storitvijo MOON postavlja polnilne postaje za polnjenje električnih vozil, sončne elektrarne in zalogovnike energije, pripravljajo tudi posebno aplikacijo za polnilna mesta. MOON so predstavili letos, do danes pa so vgradili ali podpisali pogodbe za postavitev 36 AC polnilnih postaj in osem sončnih elektrarn, ki bodo ustvarjala energijo tudi za polnjenje električnih vozil, ki jih bo prihodnje leto na trgu rekordno število.
Pri znamki VW poleg zgodovinsko gledano enega najbolj pomembnih modelov, osme generacije golfa, leta 2020 pričakujejo še njegovega 100-odstotno električnega naslednika ID.3 – tovarna je za Slovenijo zagotovila 400 vozil.
Že v začetku leta prihaja električni E-up, konec leta pa še električni športni terenec ID SUV. Pomembna novost bo tudi povsem novi caddy, prihaja T-roc cabriolet, pa prenovljeni tiguan in prenovljeni arteon v shootingbreak različici.
Audi je z elektrifikacijo začel že letos. Model e-tron bo predstavljal dva odstotka prodaje vozil znamke Audi na slovenskem trgu, je zagotovil direktor Audija pri nas Franci Bolta in razkril, da februarja k nam prihaja prenovljeni A5, sledi pa mu še povsem novi A3.
Držali se bodo tudi obljube, da bodo vsako leto predstavili povsem nov 100-odstotno električni model, leta 2020 bo to e-tron sportback, elektrifikacijo pa bodo začinili z množico priključnih hibridov, ki bodo na voljo po vseh modelski paleti, razen pri modelu A4. Kot zanimivost je Bolta še razkril, da se pri znamki Audi še vedno več kot 50 odstotkov kupcev odloči za dizelski motor.
Bogato leto z novimi oziroma prenovljenimi modeli se obeta tudi pri Seatu. Direktorica za Slovenijo Simona Mausar je razkrila, da aprila prihaja povsem novi leon, tako v petvratni kot karavanski različici. Junija sledi prenovljena ateca, prihajata dve športni cupri in konec leta še 100-odstotno električno vozilo el-Born.
Pri Škodi, kjer pri nas beležijo zadnjih deset let vsako leto rast prodaje vozil in so trenutno tretji po številu registracij v Sloveniji, se prav tako pripravljajo na elektrifikacijo. Petr Podlipny, šef znamke pri nas je poudaril, da so vso kvoto malega električnega citigo za Slovenijo prodali brez oglaševanja modela v enem tednu, veliko pa si obetajo tudi od električnega IV SUV, ki ima še delovno ime in prihaja v serijski izvedenki leta 2020, ob kopici priključnih hibridov.
Glavni model, ki prihaja, bo vseeno imel bencinske in dizelske motorje, to bo povsem nova generacija octavie.
Ce bojo se naprej delali take skrete od autov mislim da jim nebo nevem kako ratalo. Od golfa 3 naprej …