Električni avtomobili še vedno med potrošniki povzročajo veliko skepse pred nakupi, a je danes že veliko več takšnih, ki ne špekulirajo več in električni avtomobil uporabljajo vsakodnevnem življenju. Spet nekateri drugi vozniki so čakali bogatejšo ponudbo, saj je bilo do zdaj možno izbirati med peščico modelov, ko govorimo o 100-odstotno električnih vozilih.
Že leta 2020 bo drugače, saj k nam prihaja kopica povsem novih elektrificiranih vozil. Na trgu skoraj ne bo znamke, ki v svoji modelski paleti ne bo ponujala vsaj klasičnega oziroma mehkega hibrida (12V ali 48V tehnologija), oziroma priključnega hibrida, močno pa se bo povečal tudi nabor 100-odstotno električnih vozil. Če je slovenski trg novih vozil, vključno s kratkoročnimi registracijami leta 2019 obsegal okoli 68 tisoč vozil, je bilo električnih vozil pri nas prvič registriranih med 600 in 700 (točne podatke bodo pri Sekciji za motorna vozila še sporočili).
Po našem izračunu, ki smo ga naredili iz grobe ocene prodajalcev vozil pri nas, bodo samo znamke Renault, Peugeot in Volkswagen leta 2020 v Sloveniji prodale več kot 1.000 100-odstotno električnih vozil.
Mazda
Pri Mazdi bodo junija k nam pripeljali svojo prvo 100-odstotno električno vozilo. Gre za križanca MX-30, ki jih po trditvah uvoznika nameravajo pri nas letos prodati okoli 20. Hibridov, in priključnih hibridov ne bomo imeli v prodajnem programu. 4,4 metra dolgega križanca poganja e-SKYACTIV tehnologija, ki povezuje delovanje električnega motorja, volanskega mehanizma in karoserije. Električni motor je asinhroni vodno hlajeni, napaja se iz litij-ionske baterije s kapaciteto 35,5 kWh, ki se jo polni lahko z izmeničnim ali enosmernim tokom. Kapaciteta baterije se sicer ne zdi ravno veliko, če primerjamo, kakšni EV avti se danes že vozijo po cestah. Tudi doseg z enim polnjenjem je razmeroma skromen, 200 kilometrov.
Volvo
Pri Volvu računajo predvsem na priključne hibride, prihoda električnega XC40 nam niso omenjali.
Jaguar Land Rover
Pri JLR, kjer je v ponudbi električni jaguar i-pace so nam sporočili, da bodo vsi modeli, ki še nimajo izvedenke priključnega hibrida, slednjo dobili (evoque, defender, velar, discovery sport, e-pace in f-pace). Jaguar XE in XF ter land rover discovery bodo na voljo kot klasični hibridi. Uvoznik je sporočil, da pričakujejo rast prodaje elektrificiranih različic, o številkah pa ne želijo ugibati.
BMW in MINI
Mini bo k nam pripeljal 100-odstotno električno vozilo mini electric. Mini za pogon prednjih koles uporablja električni motor z močjo 135 kilovatov in 270 Nm navora, ki smo ga spoznali že v BMW i3s. Litij-ionska baterija, tudi ta je nekoliko prilagojena za večji doseg in izposojena iz i3, s kapaciteto 32,6 kWh, omogoča doseg 235 kilometrov z enim polnjenjem (cikel WLTP). BMW pa bo v ponudbo dodal kopico priključnih hibridov (BMW X3 xDrive30e, BMW X1 xDrive25e in BMW serije 3 Touring plug-in hibrid. Leto 2020 bo BMW pokazal tudi povsem električni SUV iX3, konec leta oziroma v začetku prihodnjega leta pa si lahko obetamo še prihod modelov BMW i4 in iNEXT.
Renault
Renault, ki se ponaša z več kot 10-letno tradicijo na področju proizvodnje električnih vozil bo leto začel z novo generacijo modela zoe, ki obljublja doseg s polno baterijo po najnovejšem ciklu merjenja WLTP skoraj 400 kilometrov. Kompaktni križanec captur bo na trg zavil kot priključni hibrid, kot klasični hibrid z bencinskim motorjem in baterijo bo leta 2020 na trg prišel clio. Po prenovi bo priključni hibrid tudi megane, konec leta pa prihaja na trg še 100-odstotno električni twingo Z.E., ki ga bodo izdelovali v Revozu v Novem mestu. Pri Renaultu imajo velike ambicije pri prodaji 100-odstotno električnih vozil, saj računajo, da bodo letos v Sloveniji prodali med 400 in 500 modelov zoe.
Hyundai
Pri Hyundai že imajo z modelom ionic in križancem kono eno najbolj pestrih palet elektrificiranih modelov. V paleto bodo po prenovi santa feja dodali še njegovo hibridno izvedenko, kasneje pa še priključno hibridno, tudi kona in tucson bosta postala hibrida. Pri slovenskem uvozniku za vozila Hyundai pričakujejo, da bo delež elektrificiranih vozil v njihovi ponudbi predstavljal okoli 15 odstotkov celotne prodaje.
Toyota in Lexus
Pri Toyoti je bilo v 2019 kar 65 odstotkov vseh njihovih prodanih avtov v Sloveniji s hibridnim pogonom (še leta 2016 komaj 19 odstotkov). Cilji za naprej so še večji. Bodo pa letos v ponudbo dodali tudi priključni hibrid RAV4. V 2020 na slovenski trg ne bomo lansirali električnih avtomobilov. Pri premijski znamki Toyote, Lexusu, v skoraj 100-odstotkih prodaja temelji na hibridnih vozilih. Znano pa je, da bo prvi Lexusov »električar« UX, ki ga zdaj poznamo kot hibridno vozilo, v začetku leta 2021 pa bo tudi v Evropi na voljo kot 100-odstotno električno vozilo. UX 300e bo po trditvah japonske znamke imel doseg z enim polnjenjem baterije okoli 400 kilometrov. Lexus je Toyotina premijska znamka, kjer imajo po začetni hibridizaciji velike načrte z elektrifikacijo, s čimer bodo zagotovili skladnost z zakonsko predpisanimi emisijami, ki bodo začele veljati leta 2025. Do takrat naj bi bila celotna Lexusova paleta vozil elektrificirana.
Ford
Tudi pri Fordu, kjer so do zdaj ponudili hibridnega mondea, se bodo leta 2020 resno lotili elektrifikacije modelne palete. Kot prvi bo na slovenski trg pripeljal priključni hibrid Ford Kuga, sledil pa bo še priključno hibridni custom PHEV, ki spada v program lahkih gospodarskih vozil. Kasneje v letu bo Ford uvedel tudi hibridno različico fieste in focusa. Znano je, da je leta 2019 ford presenetil z napovedjo električnega mustanga mach-e, o katerem pa pri uvozniku za zdaj še molčijo. Zato pa predvidevajo, da bo delež vseh hibridnih kombinacij obsegal okoli 30 odstotkov prodaje pri nas.
Honda in Mitsubishi
To bo pomembno leto za obe japonski znamki, saj bo Mitsubishi končno dobil sodobna športna terenca. Najavljen je prihod priključno hibridnega SUV modela DGE (engelberg tourer) in NSE. Honda bo k nam pripeljala povsem novega jazza, ki ne bo ponudil dizla, ampak bo hibrid, še večja in ena najbolj zanimivih 100-odstotno električnih novosti pri nas pa bo nova Honda E, ki v slovenske prodajne salone prihaja v drugi polovici leta. Honda E bo ponudila nenavaden retro dizajn, ki bo prednost mestnega električnega vozila. Ponudila bo možnost izbire dveh motorjev (seveda sta oba električna). Prvi razvije 100 kilovatov moči (136 KM), drugi pa 115 kilovatov moči (154 KM) in 315 Nm navora. Slednji od 0 do 100 km/h pospeši v osmih sekundah. Kapaciteta baterije je 35,5 kWh, doseg z enim polnjenjem pa 220 kilometrov. Pri slovenskem uvozniku za vozila Honda so nam odgovorili, da pogajanja glede količin in modelov za drugo leto še niso zaključena.
Opel
Pri Oplu bodo povsem novi corsi z bencinskim in električnim motorjem predstavljeni ob koncu leta 2019, marca 2020 dodali še 100-odstotno električni različico corso-e. Razvita je bila v sodelovanju s PSA, kar pomeni, da ima tako kot električni peugeot e-208 100 kilovatni električni motor (136 KM), 1-stopenjskim samodejni menjalnik, in 50 kWh baterijo nameščeno v dno vozila, s čimer ni prav nič okrnjen prostor za potnike in prtljažnik, in je po uporabni plati identična kot bencinski ali dizelski model. Pri Oplu omenjajo tudi možnost hitrega polnjenja na 100 kWh polnilnicah. Sledil bo še prihod priključno hibridnega SUV grandlan X PHEV, elektrifikacija pa se bo jeseni zgodila tudi na področju programa lahkih gospodarskih vozil saj prihaja električni vivaro-E. Pri Oplu pričakujejo, da bo delež prodaje električnih vozil okoli 10 odstotkov, kar pomeni, da bi radi prodali več kot 100 električnih različic corse e.
Peugeot
Znamka Peugeot želi postati eden vodilnih ponudnikov elektrificiranih vozil pri nas, tudi na račun tega, da ob nakupu 100-odstotno električnega peugeota e-208 kupcu podarijo polnilno postajo v vrednosti 1.000 evrov. E-208 ima enak pogonski sklop in baterijo kot električna corsa, a ohranja samosvojo obliko, materiale in še nekatere posebnosti (i-cockpit), zaradi katere ga ne gre enačiti z nemško različico. Enak pogonski sklop ima tudi 100-odstotno električni križanec e-2008. Jeseni bodo na trg ponudili še električni dostavnik expert, novosti pa prihajajo tudi na področju priključnih hibridov, polnilni kabel bodo dobili 508/508 SW PHEV in 3008 PHEV. E-208 in e-2008 naj bi predstavljala desetino prodaje znotraj svoje modelske linije, skupno pa naj bi 100-odstotno električni modeli predstavljali okoli tri odstotke celotne prodaje osebnih vozil znamke Peugeot, kar je precej nad povprečjem trga električnih vozil pri nas, hibridi pa naj bi predstavljali 15 odstotkov Peugeotove prodaje pri nas.
Citroën
Pred Citroënom je mirno modelsko leto, tudi na področju elektrifikacije. Najbolj pomembna novica je, da bo SUV C5 aircross postal priključni hibrid (junij). Do konca leta jih nameravajo prodati okoli 10.
DS
Na slovenski trg prihaja povsem nova premijska znamka DS, ki je tudi del koncerna PSA. Na trgu bo konkurirala z dvema elektrificiranima modeloma, kompaktnim križancem DS3 crossback e-tense, ki je 100-odstotno električno vozilo, v katerega so vgradili sinhroni motor z močjo 100 kilovatov in navorom 260 Nm. Bliskovit električni pospešek pod hipnim polnim navorom ga izstreljuje izpred semaforjev. Uradna podatka pravita, da pospešek od 0 do 50 km/h traja le 3,3 sekunde, do 100 km/h pa 8,7. Drugi model je priključno hibridni SUV DS 7 crossback e-tense, ki ponuja pogon 4x4. Za leto 2020 pri uvozniku načrtujejo, da bo prodaja priključnih hibridov in 100 % električnih vozil predstavljala okoli 20 odstotkov prodaje znotraj znamke DS. Znotraj tega naj bi na priključni hibrid odpadlo okvirno 60 % prodaje in na 100-odstotno električni DS3 crossback 40 %.
Fiat in Jeep
V prihodnjem letu je predvidena mednarodna predstavitev novega, povsem električnega modela Fiat 500, ki bo dimenzijsko večji od fiata 500 z motorjem na notranje zgorevanje. Predviden prihod električnega modela na slovenski trg je jeseni 2020. Pri slovenskem uvozniku računajo, da bo električna različica predstavljala 0,5 odstotka prodaje. Pričakujemo lahko tudi električnega ducata Hibridizacija se bo zgodila pri večini modelov v ponudbi, izpostavljamo pa prihod priključnih hibridov jeep renegade, compass in wrangler.
Kia
Kia namerava v prihodnjih mesecih predstaviti elektrificirane pogone ostalih obstoječih in prihodnjih modelov. K nam bosta spomladi najprej zapeljala karavanski ceed SW in križanec XCeed kot priključna hibrida, z dosegom do 58 kilometrov zgolj na elektriko. V Slovenijo ob začetku novega leta v omejeni količini po nekaj letih ponovno prihaja električni soul (e-Soul). Z enim polnjenjem obljublja doseg do 455 kilometrov.
Audi
E-tron sportback je po zunanjih merah in celo po masi povsem identičen originalu - e-tronu. Zunanje razlike se začnejo šele na drugi polovici, ko streha kupejevsko pade proti zadku. Največji doprinos takšne oblike je količnik zračnega upora, ki je za avto take velikosti res zavidanja vrednih 0,25, medtem ko ima klasični e-tron Cd 0,27. Oziroma pretopljeno v doseg, Oziroma pretopljeno v doseg, po WLTP ciklu meritev sportback pelje zaradi tega 10 kilometrov dlje. Elektrifikacijo bodo začinili z množico priključnih hibridov, ki bodo na voljo po vseh modelski paleti, razen pri modelu A4.
Seat
Seat bo letos v svojo ponudbo dodal prvo 100-odstotno električno vozilo el-Born. Sestrski model Volkswagnovega ID.3 bo zagotavljal doseg z enim polnjenjem baterije do 420 km (po kriterijih preizkusnega cikla WLTP) in lahko iz mirovanja do 100 km/h pospeši v 7,5 sekunde.
Škoda
Pri Škodi so vso kvoto malega električnega citigo za Slovenijo prodali brez oglaševanja modela v enem tednu, veliko pa si obetajo tudi od električnega IV SUV, ki ima še delovno ime in prihaja v serijski izvedenki leta 2020, ob kopici priključnih hibridov.
Volkswagen
Že v začetku leta prihaja električni E-up, oziroma bližnji sorodnik škode citigo. Za modelsko leto 2020 bo imel elektromotor z močjo 61 kilovatov (83 KM), na voljo pa bo le s petimi vrati. Z enim polnjenjem litij ionske baterije s kapaciteto 32.3 kWh (prej 18,7 kWh) bo možno prevoziti 260 kilometrov, baterijo pa bo do 80 odstotkov kapacitete na hitri polnilnici možno napolniti v eni uri. Pospešek od 0 do 100 km/h je 11,9 sekunde, največja hitrost pa 130 km/h. Največja novosti bo ID.3, ki naj bi mu še letos sledil model ID.4. ID.3 prihaja z enim motorjem in v treh različicah baterije. Motor, ki je precej lažji kot v e-golfu ima kar 150 kW in 310 Nm navora. Baterija je lahko 45 kWh (doseg "do 330 km"), 58 kWh ("do 420 km") in 77 kWh ("do 550 km"). Za Slovenijo je rezerviranih 400 vozil.
Smart
Smart je doživel prenovo, najbolj pomembna novost pa je, da so vsi smarti zdaj električni in nosijo oznako EQ. Elektromotor ponuja največjo moč 60 in stalno moč 41 kilovatov ter navor 160 njutonmetrov. Napaja se iz litij-ionske baterije s kapaciteto 17,6 kilovatne ure, kar pomeni, da se boste z enim polnjenjem peljali od 140 do 159 kilometrov daleč. Na 22-kilovatnem priključku se bo baterija do 80-odstotne zmogljivosti napolnila v manj kot 40 minut, preko hišne polnilnice pa polnjenje traja dobre tri ure in pol.
Glede na doseg in ceno predstavljata še vedno prvo izbiro predvsem Tesla in Kia. Čeprav Teslo še vedno tepe dejstvo, …
saj ne da bi preveč želeli, samo CO2 kazni bodo malo visoke, pa kazni iz afer, da ne govorimo o …
se vec davka bodo nabili te lopovi smrdljivi