Število registracij električnih avtomobilov se iz leta v leto povečuje, primerno temu pa se povečuje tudi ponudba na trgu rabljenih avtomobilov. Sploh v tujini, v Sloveniji je še majhna, saj je tudi število registracij novih 100-odstotno električnih vozil občutno manjše kot v tujini. Če pri nas trg električnih vozil predstavlja komaj dva odstotka vseh prodanih vozil, je v Zahodni Evropi že pri sedmih odstotkih.
A tudi v Nemčiji, na primer trga rabljenih električnih avtomobilov šibek, piše Automobilwoche. Je pa vzpodbudno, da se ponudba nenehno povečuje, s tem pa se spreminjajo tudi cene.
"Samo v zadnjih dvanajstih mesecih se je število elektronskih avtomobilov, ki jih ponujamo na digitalni platformi za prodajo rabljenih vozil, povečalo za več kot 100 odstotkov," je za Automobilwoche povedal Pierre Du Bois iz "mobile.de". Trenutno je v ponudbi okoli 19.500 rabljenih 100-odstotno električnih avtomobilov. V primerjavi z januarjem 2017 je to povečanje za kar 500 odstotkov.
Težava ni izklicna cena, ampak ...
Prav tako raste izklicna cena rabljenim električarjem. "Povprečna cena oglasov z električnimi avtomobili se je od januarja 2017 dvignila za 17,5 odstotka, v primerjavi z letom 2020 pa smo opazili rahlo povečanje za 1,3 odstotka," pravi Du Bois.
Težava rabljenih električnih pa je pravzaprav prodajna cena in ne izklicna cena. "Podaljšanje velikodušne subvencije za e-avtomobile povzroča precej izkrivljanja na trgu rabljenih električnih avtomobilov. Cene malo rabljenih e-avtomobilov so skoraj identične ceni subvencioniranega novega avtomobila," pravi Holger Ippen iz "Auto Zeitung". Ker se je nemška vlada odločila izdatno subvencionirati električne avtomobile, so zanihale tudi cene rabljenih vozil, ki morajo konkurirati cenam subvencioniranih novih električnih vozil.
Zaradi subvencij izkrivljen trg rabljenih
V Nemčiji kupci popolnoma električnega novega avtomobila od države in proizvajalca avtomobilov prejmejo do 9.000 evrov subvencije. Za mlada rabljena vozila, ki niso starejša od dvanajst mesecev in so prevozila največ 15.000 kilometrov, pa tudi še obstaja premija do 7500 evrov. Prvi pogoj v obeh primerih je, da je avto na seznamu financiranja BAFA. Ta tako imenovani inovacijski bonus se bo izplačeval do leta 2025.
"Trenutno veljavne visoke subvencije dejansko zagotavljajo, da se struktura cen spreminja, zlasti to velja za manjše in zato cenejše e-avtomobile," pravi Martin Weiss iz nemškega združenja DAT (Deutsche Automobil Treuhand).
Analiza DAT potrjuje padec cen. Preostala vrednost tri leta starega e-avtomobila je trenutno le 50,7 odstotka vrednosti nove cene, dizelski in bencinski motorji pa še naprej ohranjajo stabilnih 53,1 oziroma 55,8 odstotka. Weiss lastnikom e-avtomobilov, ki so jih pripravljeni prodati, svetuje, da v primeru dvoma vozijo svoj električni avto nekoliko dlje, ali pa ga zamenjajo za subvencioniran nov električni avto.
Drug razlog, zakaj je starejše električarje težko prodati, je povezan s tehnologijo. "Predvsem pri električnih avtomobilih je tehnični napredek izjemno hiter," pravi Stefan Bratzel iz nemškega neodvisnega inštituta Auto Institute CAM. To velja predvsem za baterijo in tehnologijo polnjenja.
Tehnologija hitro zastarela
Bratzel, kot primer navaja prvi jaguar I-pace, ki je bil opremljen z veliko 90-kilovatno baterijo, vendar ga je mogoče na domači stenski polnilni postaji polniti z največjo močjo do največ 7 kW. Zato je pomembno, da se vnaprej pozanimate o želenem modelu vozila. Baterija velja za srce električnega avtomobila. Vendar Bratzel na splošno ne vidi večjih pasti pri rabljenih e-vozilih. Velika prednost je, da mnogi proizvajalci zagotavljajo dolga jamstva na baterijo, tudi do osem let.
"V tem obdobju je kupec torej zaščiten, saj proizvajalec zagotavlja, da bo baterija dosegla obljubljeno minimalno zmogljivost," pravi. Druge komponente električnega avtomobila, kot so elektromotorji, so zelo robustne komponente z dolgo življenjsko dobo, Bratzel razlaga v korist električnih vozil.
Na drugi strani je električni doseg odvisen od kapacitete baterije, ki pa se z leti zmanjšuje: Ippen pravi: "Če na primer razmišljate o rabljenem smartu, ki ima z novo baterijo doseg 130 kilometrov, morate pričakovati, da bo z nekaj let staro baterijo prevozil le še 100 kilometrov - pozimi pa še manj." Če k temu prištejemo še morebitno pomanjkanje ustreznih možnosti polnjenja, bo tak avto ostal počasi premikajoče se vozilo, pravi Ippen.
Dejansko imata doseg in polnilno omrežje najpomembnejšo vlogo pri uveljavitvi e-avtomobilov, kaže raziskava "mobile.de" iz meseca januarja. "Niti dva odstotka anketiranih nista trenutnega dosega električnih vozil označila za zadostnega," pravi Pierre Du Bois. Za dobrih 58 odstotkov anketiranih je doseg najpomembnejši vidik električnega avtomobila. Hkrati je več kot 60 odstotkov prepričanih, da bodo e-avtomobili v prihodnosti lahko prevozili več kilometrov in da bodo časi polnjenja krajši. S tem se bo povečalo tudi zanimanje za nakup električnih novih in rabljenih avtomobilov.
Baterije so zanesljive
Martin Weiss razmišlja bolj umirjeno. Za Automobilwoche je dejal, da: "Po začetnem skepticizmu se je v praksi pokazalo, da so baterije ob pravilni uporabi zelo robustne in da so se strahovi pred hitrim poslabšanjem kapacitete in delovanja izkazali za neutemeljene." Pri običajni uporabi njihova zmogljivost pada zelo počasi."
Slovence zanima le premijski segment
Govorili smo tudi z Markom Ferlinom, direktorjem podjetja Odkrit nakup, ki se ukvarja z uvozom rabljenih vozil iz tujine. Za zurnal24.si je povedal, da je na področju uvoza električnih avtov v Slovenijo vedno več dogajanja, a: "Še vedno se mi zdi, da ljudje veliko raje kupujemo avtomobile z bencinskimi in dizelskimi motorji. Avtomobili z električnim motorjem so še vedno dražji, oz. toliko dražji, da večina preračuna, da se jim to ne bo splačalo v primerjavi z dizelskim oziroma bencinskim avtomobilom." Ferlin dodaja, da je povpraševanje predvsem po dražjih električnih avtih, npr. tesla model 3 in S, mercedes-benz EQC, pri teh pa je pravilo, da uvažajo nove oz. skoraj nove avte. Ferlin za večjo prodajo rabljenih električnih vozil meni: "Potrebno bo še večje znižanje cen električnih avtomobilov, da ne bodo znatno dražji od svojih bencinskih oz dizelskih "bratov".
Sploh ni pomembno nov ali rabljen, še toliko slabše. Električni avtomobili so nekonkurenčni. Predragi, domet brez polnjenja bi moral biti …
janez a te je že matilda pouhala ? si že crknu pa kr pišeš drek smrdljiv + usran !
Google plačuje dobro plačo od doma od 4500 do 6000 dolarjev na teden, kar je neverjetno pred letom dni, ko …