Čeprav je ponudba novih dizelskih vozil iz leta v leto manjša, pa je povpraševanje po rabljenih dizelskih modelih še vedno veliko. Na spletni strani Doberavto.si so nam posredovali podatke o dizelskih modelih avtomobilov, ki jih slovenski kupci rabljenih vozil najpogosteje iščejo na spletnih oglasih. Hkrati so strokovnjaki za servis in vzdrževanje vozil podali nekaj nasvetov, ki jih je treba upoštevati pri nakupu dizelskega avtomobila.
Zadnji objavljeni statistični podatki Slovenskega urada za Statistiko (SURS) za leto 2022 kažejo, da skoraj polovica (49 %) registriranih osebnih avtomobilov je vozila na dizelsko, 46 % pa na bencinsko gorivo. Število dizelskih avtomobilov je ostalo na enaki letni ravni, število tistih na bencinsko gorivo pa se je pred dvema letoma povečalo za 1 %.
Slovenci so za Nemce
Dizli, še posebej rabljeni, so med najbolj pogostimi iskanji in izbirami slovenskega kupca vozila. Na specializiranem spletnem portalu za rabljena vozila Doberavto.si, pojasnjujejo, da je največ zanimanja za avtomobile z nemškim poreklom. "Volkswagen passat 2.0 TDi je avto, ki je očitno najbolj zanimiv, ko govorimo o dizelskih motorjih. Zelo tesno mu sledi tudi volkswagen golf in pa škoda octavia, ki se je očitno dobro usidrala pri kupcih, ki iščejo avtomobile z varčnim dizelskim motorjem in predstavljajo dobro razmerje med ceno in vrednostjo. Presenetljivo veliko zanimanja je tudi za BMW serije 3 in 5 ter mercedes-benz razreda C," pojasnjuje Peter Kavčič iz portala Doberavto.si.
Za koga je sploh primeren dizelski avto?
Skupaj s spletno stranjo Doberavto.si, ki jo upravlja AMZS, smo se posvetili tudi pomembni temi pri nakupu rabljenega dizelskega avtomobila. Glavno vprašanje, ki smo si ga zastavili je bilo: Kako prepoznati težave z vbrizgom pri nakupu rabljenega avtomobila?
Kavčič pravi, da so bili dizelski avtomobili zasnovani za učinkovitost na daljših razdaljah. Zato so v prvi vrsti najbolj primerni za daljše vožnje, za uporabnike, ki prevozijo letno veliko kilometrov. "V primeru, da avto vozimo po mestu ali na kratkih dnevnih relacijah je vsekakor bolj ustrezna izbira avtomobila z bencinskim motorjem ali celo s hibridnim motorjem. Če nekako pavšalno ocenimo, kdor prevozi manj kot 15.000 do 20.000 kilometrov na leto ob neki redni uporabi."
Dizli so tudi dražji za vzdrževanje. Sodobna strojegradnja dizelskega motorja vključuje visokotlačni in izredno natančni sistem za vbrizg goriva. Težave na teh sistemih je zato nemogoče reševati brez izjemno natančne tovarniško potrjenje diagnostične opreme in merilnih naprav oziroma brez elektronsko podprtih orodij za obnovo črpalk skupnega voda in vbrizgalnih šob.
Vse večje zahteve glede zmogljivosti dizelskih motorjev in vse ostrejši okoljevarstveni predpisi zahtevajo vse bolj kompleksne tehnične rešitve, poleg tega pa na samo delovanje ali okvare vpliva tudi kakovost goriva in ustrezno servisiranje.
Jurij Kočar vodja asistenčnega centra pri AMZS je pojasnil, da je ''zaradi strogih emisijskih normativov, ki smo jim priča v sodobnem času in zaradi visokih pričakovanj uporabnikov tehnološka dovršenost dizelskih motorjev dosegla svoj vrh. Sistem dovoda goriva, visokotlačnega vbrizga in sistema za čiščenje izpušnih plinov je zato treba redno in ustrezno vzdrževati. Zanemarjanje teh servisnih intervalov močno poveča možnost okvar. A ob tem poudarjam, da je za delovanje kompleksnega sistema za čiščenje izpušnih plinov nujno brezhibno delovanje motorja vključno s sistemom za vbrizg goriva. Zato je potrebno biti pozoren pri težavah ob vžigu motorja ali ko se posveti opozorilna lučka, ki sporoča težavo na motorju, da se to v najkrajšem možnem času odpravi na servisu.''
Tudi 1.000 evrov stroška
Ker ima vsak izdelovalec svoje zahteve in različne cene rezervnih delov, so različni tudi stroški obnove. Pri starih motorjih s povsem mehanskimi vbrizgalnimi šobami je mogoče injektor popraviti tudi za ceno 50 evrov po valju, pri novejših motorjih pa je cena popravila odvisna od okvare oziroma dejstva, če izdelovalec sploh ponuja dele za obnovo šobe ali črpalke oziroma skupnega voda. Določene tovarne ne dovoljujejo obnove.
Polna obnova šobe za osebni avto, ki pomeni povsem brezhibno delovanje šobe in vključuje tudi garancijo na opravljeno delo, stane od 150 do 250 evrov. Popravilo oziroma obnova črpalke je bolj kompleksna, cena pa sega od 200 do tudi 1000 evrov. Obnova glede na razpoložljivost delov na zalogi traja od enega do treh dni.
Zato ob nakupu rabljenega vozila ostaja ključno vprašanje, kako prepoznati težave z vbrizgom pri nakupu rabljenega avtomobila? Kočar pravi: ''Ob nakupu rabljenih avtomobilov z dizelskimi motorji kupci pogosto spregledajo znake, da nekaj ni v redu z delovanjem dizelskega motorja. Edini kredibilen odgovor glede delovanja vbrizgalnega sistema in stanja šob lahko ponudi le strokovni pregled, ki ob uporabi ustrezne opreme in izkušenj razkrije odstopanja od referenčnih podatkov. Tako ugotovimo kaj se dogaja z vbrizgom in v kakšnem stanju so motor in šobe. Pred nakupom dražjega vozila je zato vsekakor priporočljiva diagnostika."
Redno servisiranje in menjava ustreznih filtrov preprečuje okvare
Kakovost goriva za osebna vozila pri nas ne predstavlja težave. Pri tem pa na AMZS poudarjajo, da je za dobro kondicijo celotnega sistema dovoda goriva nujno redno in tudi ustrezno vzdrževanje. Zelo pomembno je kakšen filter goriva na servisu vgradijo v motor, tu se ne izplača varčevati. Ceneni izdelki imajo nemalokrat nepravilne razdalje med membranami v situ. Pri filtrih goriva za vbrizg prek skupnega voda razdalja med filtrirnimi elementi ne sme biti večja od dveh mikronov. Pri filtrih za starejše dizelske motorje je ta razdalja lahko 10 mikronov. Motorji okoljevarstvenega standarda euro 2 in 3 pa zahtevajo gostoto filtra z razdaljo največ 5 mikronov. Pogosto uporabniki ali serviserji pri vzdrževanju varčujejo pri kakovosti filtrov in na servisu vgradijo filter goriva, ki je cenejši, a ne zagotavlja ustrezne filtracije. Zato nečistoča pride v vbrizgalni sistem in v kombinaciji z visokim tlakom poškoduje šobe. Posledice neustreznega filtra se kažejo tudi v večji porabi goriva, večjih izpustih oziroma težavah zaradi sajastih delcev. Težave zaradi vgradnje neustreznega filtra se pokažejo predvsem pozimi.
Kako do obetavnega rabljenega vozila?
Pri nakupu rabljenega avtomobila z dizelskim motorjem je zato preverjena zgodovina servisov in realno stanje prevoženih kilometrov osnovni pogoj. V vsakem primeru pa je vedno priporočljivo, da ob nakupu avto zapeljete na preventivni servis in diagnostiko. Na portalu DoberAvto.si najdete zanimive avtomobile z znano zgodovino lastništva, stanjem kilometrov na števcu pod oznako OBETAVNO vozilo, z značko AMZS Preverjeno pa je nakup še bolj varen, saj so AMZS strokovnjaki pregledali avto po posebnem protokolu, kjer se pregleda 100+ kontrolnih točk in svoje mnenje ter ugotovitve podali v priloženem poročilu.
Top dizli na spletni strani Doberavto
Volvo V90 cross country D5 A AWD
dizel je za tiste, ki imajo tudi za jebeni filter mamicu vam prostasko. poln kurac imam seljacin z zjebanimi dizli …
ta članek je kar nekaj. reklama za amzs. kdo pa kupuje nemške avte z 300k plus kilometri?
Pametni ljudje pametno kupujejo,neumni pa kočije