Dacia duster je dokaz, da spremembe ne rabijo biti obsežne, da avtomobil ne bi privlačil pogledov mimoidočih. Pravzaprav je največja sprememba logotip in druge oznake, kjer v ospredju ni več krom in klasične značke, ampak nova celostna podoba z željo po minimalizmu. V ta namen so spremenili logotip.
Logotip, ki je osrednji del nove celostne podobe, že na prvi pogled vliva na občutek modernosti avtomobila. Oblika črk je minimalistična – črki D in C sta zrcalni podobi ena druge – in naj bi odražali duh znamke, skromnost in premetenost. Zaščitni znak je logotip, ki združuje črki D in C kot dva člena verige, ki sta združena v simbol čvrstosti in povezanosti. Pri Dacii prav tako trdijo, da bo novi zaščitni znak znamke Dacia prepoznaven že od daleč.
Želel je videti, kakšna je od znotraj
In tudi, če se vedno ne strinjamo s PR-jem znamke, pa se moramo z zapisanim s strani romunske znamke strinjati. Avto je videti veliko bolj moderno, kar dokazujejo tudi mnenja znancev. Zgodilo se je celo, da se je voznik nemške premijske petice zanimal, kakšen je duster videti od znotraj, ker od zunaj je "fantastičen" so bile njegove besede. K minimalizmu prispeva tudi nova zelena barva, ki je ena od treh novih barv za dusterja. Pod črto lahko zapišemo, da voznike dacie duster, pa čeprav je največja sprememba nov logotip in nov znak, ni treba biti nerodno, celo obračali se bodo za vami.
Duster je sicer že veteran na trgu in najstarejši model znamke, ki je bil pred dobrim letom pomlajen, tako oblikovno, ko so ga uskladili s smernicami, ki jih je uvedel novi sandero. To se najbolj pozna pri žarometih, ki so jim dodali značilne dnevne luči v obliki črke Y. Tudi zadnje luči so drugačne, ne toliko z zunanjimi gabariti kot z vzorcem v obliki črke Y, ki je zamenjal križastega izpred prenove. Prav grafika žarometov poskrbi, da je duster na daleč prepoznaven tudi ponoči.
Še vedno robusten, a ne deluje več nizkocenovnik
Če imate še "starega" dusterja pred prenovo, naj povzamemo, da ni izgubil robustnosti in svojega značilnega DNK. Predvsem po zaslugi večjega naklona prednjega stekla, ki mu zagotavlja privlačnejši profil, in po zaslugi nekaj okraskov, na primer v obliki plastične letve s smerno lučjo na sprednjem blatniku in že omenjene originalne grafike zadnjih luči. Še bolj »šik« je lahko, če se odločite za investicijo in izberete bolje opremljene modele, v našem primeru journey na 17-palčnih platiščih s pobarvanimi odbijači s kromiranimi okraski, satiniranimi strešnimi nosilci in okrašenimi pragovi. Duster s temi dodatki ni videti poceni, tudi v resnici ni več poceni, saj je s še tehničnimi dodatki (gretje prednjih sedežev, kamera z vzvratno vožnjo, prostoročna kartica za vstopanje v vozilo ...) cena 25.265 evrov. Tak duster je danes daleč od nizkocenovnika.
Čeprav se prostorski parametri niso bistveno spremenili, pa je v zadnjih izdelkih znamke Dacia, in to velja tudi za dusterja, občutek kakovosti bistveno boljši. Trda plastika ima boljšo površinsko obdelavo, neprimerljiva je tudi obdelava armaturne plošče, vratnih oblog in instrumentne plošče s TFT zaslonom. Nov štirikraki volanski obroč z dvoosno nastavitvijo, novim napisom, pa tudi bistveno bolj kakovostni sedeži postavljajo dusterja na bistveno višjo raven udobja.
Brez napak ni
Multimedijski vmesnik sicer ne skriva cenejših korenin tega romunskega terenca, po drugi strani pa ponuja dobro delujočo navigacijo, zelo dobro kamero za vzvratno vožnjo, pa tudi "gadgete" kot so v primeru 4x4 vozila digitalni kompas in merjenje nadmorske višine. V vročih dneh nam je dobro in učinkovito služila tudi samodejna klimatska naprava z elegantnim upravljanjem. Ena šibkih točk je preglednost, pa čeprav ima velika stekla. Predvsem naklon stebričkov krati voznikovo vidno polje. Pa še nekaj, lahko bi imel večje brisalce, tako pa lep del vetrobranskega stekla ostane umazan ali nepobrisan. Rezerve ima tudi še po ergonomski plati, na primer upravljanje s tempomatom v nočni vožnji bi lahko bilo bolj vidno, želeli bi si tudi bolj širokega naslona za roko in tudi večji predal pod naslonom za roko.
Različica 4×4 z rezervnim kolesom ponuja nekaj skromnejši prtljažnik, volumen je 376 litrov, a se je izkazal za dobro oblikovan, da je uporaben tudi za družine. Cenili boste tudi, da po zlaganju naslonjal, razdeljenih v razmerju 40:60, duster ustvari skoraj ravno dno.
Pod motornim pokrovom se je ob stisku gumba za zagon motorja oglasil dizelski 1,5-litrski motor. Čeprav je bolje izoliran kot pred prenovo, se še vedno začuti in zasliši bolj robato brnenje, ki izda, da vozimo dizla. Je pa med vožnjo vse skupaj nemoteče v kabini. Duster se v tem pogledu nima česa sramovati niti pri večjih hitrostih. K zvočnemu udobju pripomore tudi nižji aerodinamični hrup. Za to so inženirji poskrbeli z boljšo aerodinamiko in novimi vratnimi tesnili.
Za nezahtevne voznike na asfaltu in bolj zahtevne na terenu
Čeprav dizelski duster ne navduši z dinamiko, do 100 km/h potrebuje dobrih 12 sekund, pa je zaradi spodobnega navora, 260 Nm navora, dovolj poskočen za večino voznikov. Zmoti delovanje 6-stopenjskega menjalnika, na katerega se je res treba privaditi. Je sicer dokaj natančen, vsaj pri nizkih prestavah, ki so nastavljene tako, da lahko že pri 40 km/h prestavite iz drugo v četrto. Nasprotno, šesta prestava je precej oddaljena od ostalih prestav, zato je prestavljanje prej kot pri hitrosti 70 km/h, nesmiselno. Medtem, ko se motor pri 100 km/h v šesti prestavi vrti le pri 2.050 vrtljajev se v peti zavrti do 2.800 vrtljajev. Občutek je, kot da ne bi imel klasične pete prestave.
Menjalnik zagotavlja dovolj moči na terenu, dolga šesta prestava pa je namenjena varčni vožnji pri večjih hitrostih. V mestu ni idealen za varčno vožnjo, tam bo poraba nad petimi litri plinskega olja na sto kilometrov, pa čeprav vklopite način eco in deluje še sistem start-stop. Pri hitrosti med 100 km/h in 130 km/h na avtocesti je tudi nekoliko bolj žejen, v povprečju smo namerili 5,6 litra na 100 kilometrov, na podeželju pa je bila poraba plinskega olja komaj štiri litre na 100 kilometrov. Celotno povprečje je bilo manjše od šestih litrov na 100 kilometrov, kar je liter in pol manj kot pri bencinski različici.
Za nameček je duster udoben avto, saj je vzmetenje nastavljeno mehko - davek je vožnja med ovinki, kjer se karoserija nagiba bolj kot bi si želeli. Pri dizlu, ki je spredaj nekoliko težji, kaže tudi željo po podkrmarjenju. Želeli bi tudi boljši občutek na volanu. Duster ostaja bolj za umirjene voznike, a s štirikolesno gnano različico tudi za tiste, ki želijo dostopen avto za neutrjene poti, tudi take bolj strme in zahtevne. V težjih razmerah lahko uporabite način Lock, ki pogonski navor porazdeli med obe osi v razmerju 50:50, pri roki pa sta celo hill-holder in descent control za bolj samozavestno in nadzorovano vzpenjanje in spuščanje.
Nekaterim je smisel življenja luksuzni avto drugim pa streha nad glavo 🤷♂️
Na koncu je spet isto, voziš le tam eno Dacio in to je dosežek v tvojem življenju. Verjamem da polovica …
Najprej je avtor pohvalil logotip ! Vse pove o strokovnosti .