"Prva stvar, ki jo je treba narediti, ko nam steklo poči, ali se poškoduje, je, da ugasnemo klimatsko napravo," svetuje Simon Najglič, skrbnik ključnih kupcev za velika podjetja pri Carglassu, specialistu za popravilo stekle na vozilih. Zaradi vklopljene klimatske naprave ponavadi steklo poči naprej. Za steklo namreč ni dobro, da je razlika med zunanjo temperaturo in temperaturo v potovalni kabini vozila prevelika.
Najglič kot drugo svetuje, da imamo v avtomobilih s seboj poseben obliž, ki ga nalepimo na poškodbo na steklu: "Priporočljivo je, da varno zaustavimo vozilo in na poškodbo zalepimo obliž. Na ta način preprečimo, da se v mikropore prebije umazanija," pravi strokovnjak. Na ta način na servisu lažje in bolj kakovostno popravijo poškodbo. Šele tretja stvar, ki jo mora voznik ali voznica s poškodovanim vetrobranskim steklom narediti je, da pokliče v klicni center servisa, kjer se dogovori za termin popravila stekla.
"To so trije postopki, ki so priporočljivi, da se poškodba hitro in učinkovito popravi," svetuje Najglič.
Ni vseeno, kam prileti kamenček
Strokovnjak razlaga, da ni čisto vseeno kam prileti kamenček. Če prileti pet centimetrov od samega roba vetrobranskega stekla, se zna zgoditi, da bo steklo počilo. Če pa kamenček prileti na sredino vetrobranskega stekla, kjer je steklo bolj prožno, kjer ni nanešeno blizu lepilo, se kamenček ponavadi odbije in nastane manjša razpoka ali le okrušek.
To, katere znamke avtomobil uporabljate, ne vpliva na poškodbe stekel. Ne glede na to, katero znamko avtomobila kupite, bo vetrobransko steklo enako kakovostno in prožno. "Pri Carglassu uporabljamo samo originalna vetrobranska stekla. Steklo se naroči po številki šasije in pride identično iz iste tovarne, kjer je bilo narejeno prvotno steklo. Gre za dve vrsti stekel. Stekla imajo certifikat originalnosti in garancijo pri menjavi in popravilu, ki po našem servisu traja 10 let."
Kaj se lahko zgodi, če vozimo za "ritjo"
Ali lahko sami na kakršenkoli način preprečimo, da bi med vožnjo poškodovali vetrobransko steklo? "Sami skorajda nikoli nismo krivi. V Večini primerov se zgodi, da kamenček prileti ravno iz nasprotnega voznega pasu. Se pravi od nasproti vozečega vozila. Morda drži, da bi imeli lahko za kakšen odstotek ali dva manj možnosti, da nam poči vetrobransko steklo, če ne bi vozili preveč za "ritjo" vozila pred nami. Vendar pa nesreča ne počiva," še pravi strokovnjak.
grega.prebil@zurnal24.si