Moram priznati, da sem se po električni koni resnično veselil testiranja korejskega golfa, kot so nekoč imenovali hyundai i30. Hyundai je po mojem prepričanju, če razmišljamo o proizvajalcih s pedigrejem motorjev na notranje izgorevanje, naredil revolucijo na področju elektrike. Nova kona je (masovni) preskok, ki smo si ga po dosegu, udobju, izgledu in zmogljivosti želeli pri električnih avtomobilih.
No, osredotočimo se na bistvo: i30. Korejski golf me je zaradi očitno prevelikih pričakovanj pustil nekoliko hladnega. Res že nekaj časa nisem slišal, da bi kdo omenjal oba avtomobila v istem stavku, vendar Korejci so se prav s tem modelom spustili v vojno z golfom, astro, focusom, meganom, peuguetovo tristo osmico ...
Čeprav sem mnenja, da so med njimi prevelike razlike, da bi jih lahko metali v isti koš, pa vendarle. Vmes se je seveda vse skupaj preusmerilo v vojno za SUV razred, tu je še elektrika, tako da je ta razred več kot očitno postal nekoliko zapostavljen..
Hyundai se je konkurence lotil s ceno, ne pa s kakšno piko na i. Cena osnovnega modela znaša 16.4900 evrov, testnega z dodatno opremo kot so opozorilo za mrtvi kot, zimski paket, prepoznavanje znakov, zaviranje v sili in tako naprej pa 21.890. Atraktivna N oprema z različnimi dodatki avto podraži za najmanj 1.400 evrov, lahko pa tudi še veliko več.
Turbo bencinski štirivaljnik z 1,4 litra prostornine in 103 kilovati (140 KM) je zadovoljivo poskočen, tudi na račun dobrega ročnega menjalnika. Na nekaterih testih sem zasledil, da je njegova končna hitrost 210 kilometrov na uro, kar pa ne drži. Na dolgi cesti z malce naklona in ob ugodnem vetru je i30 mogoče spraviti do dvestotice in nič več. Avtomobil je, kot rečeno, športen in zato trd pri vodenju, kar pa na drugi strani prinaša natančnost v ovinkih, ki jo lahko občuduješ, ko se navadiš na tresljaje, ki se od koles prenašajo na šasijo in volan. Kar se tiče hrupa v kabini, ta prihaja predvsem s ceste in ne od vetra; pri 130 kilometrih na uro smo v kabini namerili 60 decibelov – kar je nekje srednje hrupno.
Svetlih točk je kar nekaj
Infotainment je sicer prijazen za uporabo, a tako kot pri nekaterih konkurentih me moti, da zaslon z vsemi gumbi štrli ven iz armaturne plošče in ni vanjo nekako integriran.
Posebnost hyundaijev je, da med vožnjo ne morete povezovati novih telefonov zaradi varnosti. Moje skromno mnenje je, da je bolje, da se med vožnjo lahko povežeš na bluetooth, kot da držiš telefon v roki in povezavo opraviš, ko se ustaviš. Ta omejitev skratka nikomur ne bo preprečila, da ne bi telefoniral. Ampak to je bolj ali manj enkratna stvar.
Ozvočenju bi dal oceno tri, ob tem pa opozarjam, da nisem zadovoljen s praktično nobenim audio sistemom in da sem petico podelil le enkrat.
Od dodatne opreme velja omeniti še ohranjevalnik voznega pasu, ki deluje res dobro. Na lokalnih cestah sicer ne prepoznava najbolje talnih označb, a to ni toliko težava hyundaija kot naših cest. Najbolje pri vsem skupaj pa je, da sistem ne tečnari z "primite volan", ko ga držiš zelo nežno, kot to počnejo novi sistemi v volkswagnih, seatih, škodah… Pač dela to, čemur je v osnovi namenjen, da vzdržuje vozni pas, ne pa opozarja voznika, da ga je zapustil.
Naj dodam še porabo na testu. Ta je pri umirjeni vožnji znašala 6,8 litra na sto kilometrov, kar sploh ni slabo, ob hitrejši in bolj športni vožnji pa poskoči tudi na več kot osem litrov.
Pod črto, če razmišljate o nakupu kombilimuzine in ne želite preseči 20 tisočakov, je i30 pravi odgovor. Če razmišljate o nakupu megana, peugeota 308, potem na i30 pri razmišljanjih ne smete pozabiti. Če ste ljubitelj gofla, potem lahko alternativo najdete prej pri fordu. Najbolje pa je, da se domov odpeljete z električno kono.
Podatki o vozilu (hyundai i30 T-GDI 140)
Motor: 1.349 cm3, turbinsko polnjeni štirivaljnik
Moč: 103kW (140 KM) pri 6.000 vrt/min.
Navor: 242 Nm pri 1.500 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.340 × 1.795 × 1.455, medosna razdalja 2.650
Prtljažnik (v litrih): 395 - 1.301
Poraba na testu: 6,8 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 134 g/km
Zmogljivosti: 210 km/h, 8,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: osnovni (style) od 17.990, cena testnega modela 21.890
Konkurenti: VW golf, kia ceed, renault megane, peugeot 308, opel astra, ford focus ...