Medtem, ko se ZDA in Evropa, dolga leta gonilni sili avtomobilske industrije, še vedno borita s koronakrizo, v Šanghaju na Kitajskem ljudje počnejo to, kar je v Evropi nepredstavljivo. Ogledujejo si avtomobile, v živo, na avtomobilskem salonu.
Čeprav so avtomobilski saloni v veliki krizi, tudi najbolj prestižni, na primer avtosalon v Ženevi, Parizu in v Nemčiji, kjer so bili tudi pred koronakrizo deležni številnih odpovedi s strani največjih proizvajalcev vozil, pa se zdi, da na največjem avtomobilskem trgu največji igralci ne želijo biti spregledani. Nemški avtomobilski proizvajalci želijo predvsem ujeti stik na področju električne mobilnosti.
Z okoli tisoč razstavljavci je "Auto China" v Šanghaju zdaj največji avtomobilski salon na svetu. V dvanajstih razstavnih dvoranah do 28. aprila pričakujejo več sto tisoč obiskovalcev. Ker ima Kitajska od lanskega poletja virus v glavnem pod nadzorom, bo to drugi večji avtomobilski salon v državi in to v zgolj sedmih mesecih. Septembra lani so uspešno izpeljali avtomobilski salon v Pekingu.
Obiskovalci morajo pokazati negativne koronske teste, merijo jim telesno temperaturo, z aplikacijo na mobilnem telefonu pa morajo dokazati, da je njihov obisk avtomobilskega salona varen in da se pred tem niso gibali na ogroženih območjih.
Kitajska je torej v pandemiji "velika svetla točka" za nemške proizvajalce avtomobilov. Največji svetovni avtomobilski trg bo letos verjetno zrasel za vsaj šest odstotkov. Zlasti cveti prodaja električnih avtomobilov, ki bi se po napovedih strokovnjakov iz industrije lahko povečala za 70 odstotkov. Po počasnem začetku elektromobilnosti na Kitajskem želi Volkswagen z milijardnimi vložki, predvsem v nove modele, uloviti priključek. V Šanghaju so pokazali veliki mestni terenec ID.6, ki naj bi bil njihov "paradni konj" na Kitajskem, kjer želijo samo letos prodati več kot 100.000 e-avtomobilov.
Kitajska v fokusu prav vseh
Avtomobilski strokovnjak Ferdinand Dudenhöffer iz Centra za avtomobilske raziskave (CAR) v Duisburguje za nemški Automobiwoche Kitajsko označil kar za "veliko lokomotivo". Dudenhöffer dodaja, da se tudi v ZDA stvari izboljšujejo, saj nova uprava ameriškega predsednika Joeja Bidna v obsežnem spodbudnem paketu gospodarstvu reklamira tudi avtomobile. "A to ne počne niti približno tako močno kot Kitajska," je za Automobilwoche dejal Dudenhöffer in dodal, da Južna Amerika tone v kaos, Evropa pa bo, kot po navadi stagnirala, ali pa bo deležna le majhnega povečanja.
Kitajska spet beleži ogromno rast gospodarstva, kar se zelo pozna na prodaji vozil. V prvem četrtletju je drugo največje gospodarstvo na svetu v primerjavi z enakim obdobjem lani imelo rekordno 18,3-odstotno rast. Tudi Mednarodni denarni sklad (IMF) Kitajski za letos napoveduje odlične obete v višini osem odstotkov rasti. Enako hitro želijo rasti tudi proizvajalci avtomobilov.
Težava med drugim je pomanjkanje polprevodnikov, učinki pomanjkanja pa se bodo čutili še dolgo. Avtomobili potrebujejo vse bolj zmogljive polprevodnike, saj sta v ospredju avtomobilske industrije avtonomna vožnja in upravljanje z energijo - zlasti pri električnih avtomobilih.
Prihajajo številni novi igralci
Pri Volkswagnu želijo imeti na Kitajskem čez dve do tri leta podobno visok tržni delež za alternativne pogone, kot ga imajo danes za avtomobile na bencinski pogon.
Da bi prekinil prevlado kitajskih blagovnih znamk in ameriškega proizvajalca Tesle, bo Volkswagen samo v naslednjih štirih letih v e-mobilnost na Kitajskem investiral 15 milijard evrov. "Da bomo prehiteli Teslo bomo potrebovali dve do tri leta," napovedujejo iz nemškega velikana.
Konkurenca bo v prihodnje vse večja. Kitajski startupi, kot so Nio, Xpeng ali Lynk & Co, že napenjajo mišice, tudi tehnološka velikana, kot sta Huawei ali Xiaomi, sta zavohala dober posel v avtomobilih in bi jih rada izdelovala - tudi zato, ker v ospredje prihajata programska oprema in povezljivost.
Seveda lahko pri nas kupiš MG.
no ja kitajci se res lahko nam podalpcem smejijo. pri nas se prodajajo električni BMW, tesle in podobna pregrešno draga …