Goljufija. "Kupila sem passata, letnik 2005, ki je imel po števcu prevoženih 122.500 kilometrov. Dva dni pozneje sem ga morala zaradi napake na motorju peljati k serviserju, ki mi je povedal, da ima avtomobil za sabo že veliko več kilometrov. Uradni serviser mi je nato potrdil, da ima vozilo prevoženih več kot 247 tisoč kilometrov. Trgovec je zavračal možnost vrtenja kilometrov, saj da je merilnik digitalen in zato to ni mogoče, moje trditve pa je označil za babje čenče," nam je svojo izkušnjo s trgovcem z rabljenimi vozili z območja Ljubljane razložila bralka. Kot trdi, je bila oškodovana za dva tisoč evrov, kolikor je preplačala avtomobil. Servisne knjižice ni videla, saj naj bi jo pri trgovcu založili.
Manipulacije s števcem so zaradi nezainteresirane avtomobilske industrije in neurejene evropske regulative izjemno lahke. Izurjena oseba s pravo opremo lahko za katerikoli avtomobil potrebuje le 30 sekund, da prikazano številko brez sledi zamenja s poljubno, je za Žurnal24 pojasnil Manfred Gross iz nemškega avtomobilističnega združenja Adac.
"Brez problema"
Z malce truda smo samo v Ljubljani naleteli na dve "uveljavljeni" podjetji, ki na črno ponujata storitev prevrtavanja števcev. Z enim od njiju smo vzpostavili stik in vprašali, ali bi lahko zbili kilometre s števca našega fiktivnega audija A4, starega tri leta in s prevoženimi 130 tisoč kilometri. "Brez problema," se je glasil odgovor, "predlagam številko od 60 do 70 tisoč kilometrov. Prišlo bi vas 65 evrov."
Enormna škoda
"Samo v Nemčiji je ocenjena škoda zaradi vrtenja števcev sedem milijard evrov," je povedal Gross. "Tehnologija za prevarante ne predstavlja nobenih ovir. Proizvajalci bodo morali temu posvetiti več pozornosti." Medtem ko je v Nemčiji, Franciji, Belgiji ali Veliki Britaniji vsakršno poseganje v merilnike prepovedano dejanje, za katero so zagrožene visoke denarne ali celo zaporne kazni, pa v Sloveniji po pojasnilih ministrstva za promet manipuliranje merilnika "ne spada med posege, ki jih homologacijski predpisi prepovedujejo".
Povedali so, da je velika večina področij tehničnih pravil "armonizirana znotraj Evropske unije (EU), zato je težko pripravljati dodatne nacionalne predpise, saj se s tem preprečuje prost pretok blaga znotraj EU".
Slovenski tržni inšpektorat in policija po lastnih pojasnilih vrtenje števcev preganjata šele, če pri poslu med kupcem in prodajalcem obstaja sum goljufije oziroma pridobitve protipravne premoženjske koristi.
Dolgotrajno iskanje pravice
Ker goljufije, ki bi ustrezala definiciji zakona, skozi preiskavo ni lahko dokazati, kupcem velikokrat ostane na voljo le dolgotrajni civilnopravni postopek.
Obvezna garancija
Zaščita. "Kupec lahko napake na vozilu uveljavlja iz naslova garancije, če jo uveljavlja v garancijskem roku, ki pa ni zakonsko določen in je lahko samo en dan," opozarjajo na tržnem inšpektoratu. Več zaščite za kupce naj bi ponudil nov pravilnik, ki bo začel veljati decembra in v katerem je določeno, da mora prodajalec izdati garancijo najmanj enega meseca za brezhibno delovanje rabljenega blaga.
Zakon o potrošnikih v primerih, ko avtomobil nima dogovorjenih lastnosti, v roku enega leta omogoča tudi uveljavljanje stvarne napake, ki pa jo je treba dokazati. Kar pomeni, da sistem videno-kupljeno pri pravnih osebah ne velja. Če pa je prodajalec avtomobila fizična oseba, je kupec precej
slabše zaščiten.
Razlike so v načinu vožnje posameznega vozila. Iz D se uvažajo mlajši letniki , ki so bili večinoma voženi po …
gec@ a ti biznis kvarijo !Možda imaš koju dobru, al pazi dobru II dizel sa do 122.000 hiljade km!
Jaz prodajam 10 dni že avto ki je pač OPEL in ne BMW, servisna urejena, 1. lastnik, redni pooblaščeni servisi, …