Vsaka peta prodana kia v Evropi je srednje veliki kompaktni križanec sportage. Letos so jih prodali že več kot 200 tisoč. Kia ima med priljubljenimi terenci še večjega sorenta in hibridnega nira, do zdaj pa ni imela modela v najbolj rastočem razredu vozil v Evropi, med malimi križanci, ki naj bi do leta 2020 na leto ustvarili več kot dvomilijonsko prodajo.
Zdaj ima v razredu, kjer v Evropi vladata renault captur in peugeot 2008, svojega aduta tudi Kia, to je stonic, za katerega se nadejajo, da jih bodo samo v Sloveniji v letu 2018 registrirali okoli 1.000. Za razliko od večjega sportageja, ki ponuja tudi štirikolensi pogon, je stonic gnan le na prednji kolesi (kar 92 odstotkov prodanih vozil v tem razredu ima dvokolesni pogon), tudi dizajn je tako drugačen, da bi o stonicu težko govorili kot o baby sportageju.
Samosvoja streha
Stonic je samosvoj v več pogledih, postavljen pa je na arhitekturo kompaktnega ria, v primerjavi s katerim je sicer širši, višji, ima večjo oddaljenost od tal, je tudi daljši in ima večji prtljažnik, a ima enako medosno razdaljo. Kljub temu je zaradi kratkih previsov spredaj in zadaj prostora v notranjosti več, pravijo v Kii.
Pri Kii so tako kot vsi sotekmeci v tem razredu vozil z obliko igrali na čustva potrošnikov. Tudi stonic ima prepoznavno tigrovo masko z nekoliko nižjim zajemom zraka, spredaj bi-funkcijske žaromete, zadaj pa led žaromete v 3D grafiki. Strešni nosilci so na seznamu doplačila, z boka pa so vidni veliki koloteki in posebna, kick-up linija, ki spremeni obliko vrat. Streha "targa" je lahko dvobarvna, zadaj pa poleg žarometov izstopa tudi plastična zaščita, ki prispeva k robustnejšemu vtisu. Na voljo je kar dvajset barvnih kombinacij karoserije in štiri notranjosti. Serijsko je obut v 15-palčna kolesa, lahko pa si omislite tudi 17-palčna.
Notranjost je podobna tisti v riu, to pomeni pokončna sredinska konzola, s samosvojim izgledom klimatske naprave in serijskim lebdečim 7-palčnim zaslonom na dotik ter navigacijo TomTom (brezplačno posodabljanje sedem let od nakupa vozila) ter vodoravne linije, ki poudarjajo širino vozila. Poleg številnih odlagališč pri Kii izpostavljajo prtljažnik, ki je v osnovi precej velik s 352 litri prostornine, ima tudi dvojno dno. Če podremo zadnjo klop (60/40), ki se zložijo v ravno dno nastane za 1155 litrov prostora. Za razliko od ria so pri Kii želeli poudariti dinamiko vozila, zato so menjalnik pomaknili nekoliko naprej, naredili tudi določene spremembe na prednjem vzmetenju, zadnje vzmetenje pa prilagodili večjemu udobju.
Bencinarji bodo glavni
Napredni sistemi za pomoč vozniku so zbrani pod kratico ADAS, serijsko pa so na voljo v najbolje založenem paketu opreme od treh. Pri vstopnem paketu je treba za nabor sistemov, ki vključujejo samodejno zaviranje v sili vključno s prepoznavanjem pešcev, sistem za opozarjanje na nenamerno zapustitev voznega pasu, sistem za zaznavanje vozila v mrtvem kotu ... odšteti 1.700 evrov.
V ponudbi motorjev je tudi 1,6-litrski dizelski CRDI motor z 81 kilovatov moči (110 KM), a bo glavnino prodaje predstavljala bencinska konjenica. Predvsem osnovni 1,25-litrski atmosferski MPI štirivaljnik z 61,8 kilovatov moči (84 KM), ki je edini povezan s petstopenjskim ročnim menjalnikom, vsi ostali motorji imajo serijsko šeststopenjski ročni menjalnik. Na bencinski strani sta še 1,4-litrski atmosferski MPI štirivaljni motor s 73,3 kilovatov moči (100 KM), vrh bencinske ponudbe predstavlja 1,0-litrski bencinski trivaljni turbo motor z 90 kilovatov moči (120 KM). Prihodnje leto bo na voljo tudi sedemstopenjski dvosklopčni samodejni menjalnik.
Cene si lahko ogledate v tabeli spodaj
Vsi bi imeli full močne motorje, ko jih je treba plačati, ni pa nobenega. Glede na maso, sta po mojem …
Se strinjam. Sem testiral osebno vse modele. Dizel in 1.0 Turbo sta fajn, čeprav vprašanje koliko bo tricilinder zanesljiv na …
To so pa precej švoh motorji za tolikšen avto sploh tisti z 80+ KM