J. D. Power je letos v Nemčiji med potrošniki naredil raziskavo, v kateri je voznike in voznice podrobno spraševal s katero znamko vozil so najbolj zadovoljni? Na prvo mesto so Nemci zanimivo postavili Kio. Kia tudi v svetovnem merilu velja za eno najbolj spoštovanih znamk, a njen ugled v Evropi in Sloveniji še vedno ni tak, da bi rekli, dajmo kupiti raje Kio kot BMW, Audija ali VW. Pri Kii so se zato problematike lotili s prav posebnim avtomobilom.
Kia je predstavila stingerja, avtomobil, ki je bil navdih oblikovalcev in s katerimi naj bi še izboljšali ugled znamke, ki ga skrbno gradijo zadnje desetletje. To se pozna tudi na prodaji. Kia je edina znamka, ki v Evropi zadnjih osem let beleži rast prodaje.
Stinger je nov zastavonoša znamke, pri Kii pa verjamejo, da je to avto, v katerem boste želeli, da vas drugi vidijo. Po tem, ko smo na prvi vožnji preizkusili stingerja, smo se pogovarjali z Véronique Cabral, produktno vodjo v Kia Motor Europe.
Dejali ste, da je bil na neki način model, s katerim ste se spogledovali pri razvoju kie stingerja BMW serije 4. Vemo, da je inženir Albert Biermann k vam prišel iz BMW M divizije. Dejali ste tudi, da sta BMW in Audi z A5 glavna konkurenta. Pa vendar, na trgu so tudi VW arteon, opel insignia grand sport. Kdo je pravzaprav pravi konkurent stingerju?
Prav gotovo BMW serije 4 in audi A5. Takrat, ko smo razvijali stingerja, sta bila to edina te vrste avtomobilov na trgu. Kot ste ugotovili sami, je zdaj konkurenca večja, pa vendar menimo, da je stinger drugačen avtomobil, kot je VW arteon. Stinger je pravi gran turismo avto z dolgo medosno razdaljo veliko prostora in štirikolesnim pogonom.
Na predstavitvi niste omenjali cene stingerja. Zakaj?
Oblikovanje cen smo prepustili posameznim trgom in državam, zato je nismo omenjali. Cena se bo od trga do trga razlikovala. Menimo pa, da je naša cena zelo konkurenčna.
Menite, da bodo kupci pripravljeni odšteti 50, 60 ali 70 tisoč evrov za Kio?
Verjamemo, da je stinger, že zaradi karizme, oblike, kakovosti in opreme, drugačen avto. To je avto, ki si ga preprosto želiš.
Kia oziroma vaša mama Hyundai, je v preteklosti sprejela dobro odločitev, ko je skupini Volkswagen prevzela glavnega oblikovalca Petra Schreyerja. Leta 2014 ste BMW „speljali“ še vodjo BMW M oddelka Alberta Biermanna. Vendar pa ste stingerja GT začeli razvijati že prej. Kako je lahko pomagal Biermann? Kakšen je njegov pečat?
Res je, ni bil zraven od samega začetka razvoja avtomobila, vendar pa je to projekt, v katerega je bil globoko vpleten. On je prinesel ključne odločitve, ki jih lahko danes občutimo med vožnjo, od podvozja, volanskega mehanizma, vzmetenja, prinesel je napredek tudi na področju togosti karoserije.
Lahko zaradi njegove preteklosti na kakršenkoli način stingerja primerjamo z BMW M modeli?
Merilo pri razvoju stingerja je bila BMW serije 4. To je bil na neki način tudi vzornik.
Zanimivo je, da ste nas na predstavitev pripeljali na dirkališče na Majorki, ki nima dolgih ravnin in hitrih ovinkov za doseganje velikih hitrosti, ki so „pisani na kožo“ modelom z dolgo medosno razdaljo, kot je stinger GT.
Na Majorki smo želeli predstaviti celoten spekter veščin, ki jih zmore stinger. Predvsem pa želimo poudarjati dinamično plat znamke Kia, ki je potrošniki še vedno ne povezujejo dovolj z znamko. Na varni lokaciji smo želeli pokazati, kaj stinger zmore, predvsem smo želeli poudariti nastavljivo podvozje in natančno krmiljenje.
Kakšen je čas na Nürburgringu? Tam ste ga testirali in razvijali.
Naj poudarim, da stinger ni dirkalni avtomobil, zato nismo merili časa na dirkališču Nürburgringu. Je pa dirkališče s svojimi posebnosti idealno za pridobivanje različnih podatkov, ki so nam služili pri razvoju modela.
Kaj so glavne prednosti stingerja, če ga primerjamo s konkurenti.
Največja prednost je, da je to kia. Ponuja popoln paket. Dober dizajn, veliko truda smo vložili v vozno dinamiko. Verjamemo, da avto omogoča prav tako dobre vozne lastnosti, kot to izžareva dizajn. Vanj smo vgradili tudi vse možne napredne tehnologije, avto pa je cenovno več kot konkurenčen.
Na večini slovenskih pa tiskovnih konferencah na mednarodnih predstavitvah in avtomobilskih salonih od predstavnikov Kie vedno znova slišimo, da so vaši avtomobili oblikovani, razviti in izdelani v Evropi, v Nemčiji. Da so to pravi evropski avtomobili. Ali Evropejci po dolgih letih prisotnosti v Evropi še vedno niso sprejeli Kio dovolj za evropsko. Še vedno je slišati, da žena možu ne dovoli kupiti kie.
Gre za to, da je Kia globalna znamka. Oddelek za dizajn in razvoj imamo na vsakem kontinentu. Tako imamo v Frankfurtu studio za dizajn in razvojno-raziskovalni center. Menim, da je to naša prednost, da se lahko prilagodimo posameznim tipom voznikov.
Stinger ni bil v popolnosti razvit v Evropi, kajne?
Za obliko so poskrbeli v evropskem centru, prav tako vse nastavitve od volanskega mehanizma do šasije.
Arhitektura pa je izposojena od Genesisa?
Platformo delimo z Genesisom, sama karoserija pa je stingerjeva.
Hyundai nastopa na svetovnem prvenstvu relija WRC, zdaj pa na trg prodirajo s športnim oddelkom N, tako kot poznamo BMW M, Mercedesov AMG in druge. Bo šla po tej poti tudi Kia?
Nimamo namena vstopati v motošport. Menimo, da bodo ljudje Kiine modele z dinamično vožnjo povezovali že samo zaradi dizajna, ki je zelo dinamičen. Zato smo razvili strategijo, ki vključuje model GT in GT-line z dizajnerskimi elementi in tehnologijami za bolj dinamično vožnjo. Raje imamo „hot-hatche“ kot dirkalne stroje.
Sem imel kio. Enkrat in nikooooli več!
Kia kia kia. In komentarji pojdite v ...... Meni je všeč. Imam pa drug avto.
Saj lahko reče, toda to še ne pomeni, da bo kia tudi na dvorišču. Na žalost je KIA preveč povezana …