Številnim državljanom je v poplavah zalilo avtomobile. Mnogi se sprašujejo, ali jih je mogoče popraviti. Prav tako pa bodo morali biti kupci rabljenih v prihodnjih mesecih še posebej previdni, da ne bodo kupili očiščenega "mačka v poplavljenem žaklju".
Tvegana odločitev
V obsežnih poplavah, ki so v zadnjih dneh prizadele velik del Slovenije, je bilo popolnoma ali deloma potopljenih tudi ogromno osebnih avtomobilov. To pomeni, da bi se lahko veliko takšnih znašlo tudi na slovenskem trgu rabljenih avtomobilov.
Vsi avtomobili v poplavah niso popolnoma potopljeni ali pa voda seže le v spodnji del ali motorni prostor, vendar to ne pomeni, da potrebujejo le dobro sušenje in zračenje in potem bodo spet popolnoma izpravni. Prav nasprotno.
Poplavljen avtomobil namreč nima le premočene notranjosti, ampak je lahko voda poškodovala tudi mehanične in elektronske komponente. Na vodo so občutljivi motor, menjalnik, zaganjalnik, zavore, katalizatorji, električni sistem in komponente. In to še zdaleč ni konec seznama.
Nakup poplavljenega avtomobila je lahko zelo tvegana odločitev že, če vemo, da je vanj vdrla voda, še toliko bolj tvegano pa je, če poplavljen avtomobil kupimo nevede. Če poplavljenega avtomobila niso temeljito popravili in zamenjali ključnih poškodovanih komponent, lahko namreč skrite napake na dan pridejo kadarkoli, posledice pa so lahko tudi zelo hude.
Kako torej prepoznate poplavljen avtomobil, čeprav vam prodajalec zatrjuje, da je z njim vse v redu? Najbolj preprost odgovor je, da je to zelo težko, vendar pa obstajajo določeni znaki, ki vam lahko vzbudijo sum, da z avtomobilom ni vse v redu.
Preverite številko šasije
Predvsem v tem primeru tudi velja osnovno pravilo, da pred nakupom preverite zgodovino avtomobila. Če je bil avtomobil poplavljen, je namreč precejšnja možnost, da je bil odpisan kot "totalka", kar je gotovo zapisano tudi v njegovi zgodovini.
Tudi, če vam prodajalec noče zaupati servisne dokumentacije avtomobila, lahko do podatkov o avtomobilu v registrih dostopate s pomočjo številke VIN, torej serijske številke šasije. Če vam prodajalec prikriva zgodovino avtomobila in vam ne priskrbi servisne dokumentacije, je to že močan namig, da se je takšnemu avtomobilu bolje izogniti.
Dober znak, da je v avtomobil v njegovi zgodovini vdrla voda, je tudi pojavljanje vlage. Na vseh avtomobilih so namreč določeni predeli, ki jih nikoli ni mogoče popolnoma posušiti. Preverimo lahko preprogo v potniški kabini. Če je pod preprogo vlažno in celo umazano ali če je vlažna celo sama preproga in poleg tega zaudarja po plesni, je to jasen znak, da je bila v avtomobilu nekoč voda. Vsak zatohli vonj kaže na prisotnost vode v avtomobilu.
Ko pride do sedežev, se lahko poslovite
Avto je zelo hitro zalit do mere, ko se ga ne da več rešiti oziroma bi bilo to stroškovno nesmiselno. Najbolj na udaru je elektronika, pa tudi motor. Še posebej pri novejših generacijah avtov je vgrajenih veliko računalnikov, med njimi so nekateri razporejeni nizko, na primer pod sedeži. To pomeni, da voda zelo hitro uniči drage komponente. Ko je torej enkrat pod vodo armatura oziroma sedeži, je težko še kaj rešiti, pravi izkušeni mehanik Robert Eržen.
Pa tudi če se je voda zadrževala samo na dnu notranjosti, je potrebno veliko detajlnega dela in čiščenja. Za res opravljeno delo je treba med drugim odstraniti zaščitno peno in jo dobro posušiti.
Prav tako se obetajo velikanski stroški, ko umazana voda enkrat doseže motor na ravni filtrov. Takrat voda z mivko oziroma drugimi drobnimi delci skozi odprte ventile lahko doseže notranjost valjev. Vsaka misel o vračanju motorja v nekdanjo funkcijo je s tem teoretično in praktično pokopana.
Če je voda zalivala samo podvozje in ni vstopila v diferencial, potem hujših posledic ne bi smelo biti, dovolj je temeljito čiščenje podvozja. Težje je pri izpuhu, saj bo v njem gotovo ostal mulj, ki bo skrajšal življenjsko dobo izpušnega lonca, dodaja Eržen.
Izdajalska rja
Na vodo nakazuje tudi pojav rje, sploh če ta ni konsistentna. Rja na rabljenih avtomobilih, predvsem če so ti starejših letnikov, sicer ni redka, vendar pa ta ni vedno enaka. Če je rja na videz konsistentna, je to dober znak, da je nastajala daljše obdobje in je del normalne obrabe avtomobila. Če pa so območja rje povečana in naključna, je to že lahko vzrok za sum, da je bil avtomobil nekoč v vodi. Večja območja naključne rje, ki lahko nakazujejo na poplavljen avtomobil, lahko najdemo tudi pod pokrovom motorja.
Dobro je, da pregled avtomobila opravi mehanik, ki mu zaupate. Ta bo namreč bolje od vas prepoznal tudi napake v delovanju avtomobila. A tudi, če ste pri nakupu rabljenega avtomobila prepuščeni samim sebi, vžgite motor in vključite gretje.
Če je v sistemu gretja in zračenja zastala voda, lahko ta povzroči povečano kondenzacijo. Vključite gretje in opazujte, če se šipe pretirano rosijo. Pozorni bodite tudi na elektriko, saj so bile v poplavljenem avtomobilu zelo verjetno prizadete tudi električne komponente. Preverite delovanje luči, električnih šip in druge električne opreme.
V primeru, da kaj od naštetega ne deluje, je to tudi dober namig za podrobnejši pregled avtomobila ali kar takojšnjo odločitev, da ga ne kupite.
Rusko Lado bi posušil in gas,te avte pa vsak del ima svoj raćunalniški modul in le to nanese večina cene …
Vprašanje je,če se sploh izplača popravljati,ker na koncu imaš še zmeraj star avto.Najbolj bodo skoz prišli tisti,ki imajo ful kasko