Katere sisteme vozniki najpogosteje izklopijo?

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Večina sodobnih avtomobilov je s številnimi avtomatiziranimi varnostnimi sistemi, ki pomagajo preprečiti trke. Kljub njihovi učinkovitosti nekatere voznike motijo in jih izklapljajo. Študija kaže, kateri sistemi so v avtomobilih najpogosteje izklopijo.
Oglej si celoten članek

Novi avtomobili danes vključujejo sisteme, kot so samodejno zaviranje, zaznavanje mrtvih kotov in opozorilo o zapustitvi voznega pasu, skupaj s prilagodljivim tempomatom in asistenčnimi sistemi za zadrževanje vozila na voznem pasu. Nekateri vozniki vidijo te sisteme kot korak k avtomatizirani vožnji, drugi pa preprosto kot nadlogo. Zato jih, ko imajo priložnost, nekateri vozniki izklopijo.

Nov pojav Ob trku na parkirišču pri majhnih hitrostih za več tisoč evrov škode na vozilu

Pri Consumer Reports so v analizi ugotovili, da bi ti sistemi lahko prepolovili smrtne žrtve na cestah, če bi postali standard za vsako novo vozilo.

Avto Poglejte, kako velik zaslon je Ford namenil focusu

Pred kratkim je ena od ameriških zavarovalnic v ZDA naročila raziskavo, v kateri so sodelovali lastniki 500 sodobnih vozil. Študija je pokazala, da vozniki sistem aktivne varnosti izklopijo predvsem zato, ker jih motijo ali celo zmedejo. Ugotovitev je v skladu z drugo študijo, ki jo je izvedlo Ameriško avtomobilsko združenje (AAA). Pokazala je, da sistemi za pomoč vozniku v resničnih prometnih situacijah ne delujejo dosledno.

Foto: Profimedia Asistenčni sistemi, avto, voznica, vožnja

Slepa ulica Ne elektrika, ročne bodo "ubili" asistenčni sistemi

Najbolj moteč prilagodljivi tempomat

Raziskava razkriva, da vozniki najpogosteje izklopijo prilagodljivi tempomat, ki z radarjem vzdržuje predpisano razdaljo do vozila spredaj. Skoraj tretjina (30 %) voznikov izklopi to funkcijo, saj želijo čutiti, da imajo nadzor nad vozilom. Druga na seznamu je pomoč pri vzdrževanju na voznem pasu, saj je 25 % voznikov priznalo, da je to možnost izklopilo. Prav tako 21 % voznikov izklopi sisteme za opozarjanje pri zapustitvi voznega pasu, saj z opozarjanjem voznika pogosto zmotijo vožnjo. Kar 22 % voznikov onemogoči sistem za opozarjanje na utrujenost, ali pomanjkanje pozornosti, razlog pa je v tem, da generira preveliko število lažnih alarmov.

Foto: Saša Despot Audi Q3 blis mrtvi kot asistenčni sistem

Avto Prihaja dodatni strošek po nakupu avtomobila

Temu sledi samodejno zaviranje v primeru trka in nadzor mrtvih kotov. Te sisteme izključuje 11 % oziroma 9 % voznikov. Na koncu 6 % voznikov ugasne celo parkirno kamero. Resnično ni znano, zakaj bi to koga sploh motilo.
 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 8

  • 10:21 30. December 2021.

    Google je vsak teden plačal spletno delo od doma od 6000 do 10000 evrov. Od Googla sem prejel prvi mesec …

  • 00:54 28. December 2021.

    Dobrodošli v najboljši intimni klub - - Se︆︆ns︆︆to︆︆s︆︆.︆︆C︆︆o︆︆m

  • 16:49 27. December 2021.

    Stop&Go bedarija da ni večje

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.