Dars pojasnjuje, zakaj sta s slovaškim podjetjem Skytoll sklenila aneks k osnovni pogodbi, ki je ceno za vzpostavitev elektronskega cestninjenja vozil skupne mase do 3,5 tone podražil za dobrih 700 tisoč evrov (brez DDV), oziroma nekaj manj kot pet odstotkov celotne vrednosti. Skupna vrednost projekta je zdaj 15,7 milijona evrov brez DDV. Na Darsu pravijo, da so lahko le na ta način izpolnili s strani vlade in zakona postavljeni rok, da mora sistem e-vinjete začeti delovati s 1. decembrom letos. Pa še takrat bo začel delovati le sistem letne e-vinjete, vinjete s krajšim časovnim obdobjem pa bo mogoče v elektronski obliki kupiti šele dva meseca kasneje. Lahko bi jih sicer začeli prodajati že takoj, a je težava v nadzoru e-vinjet, saj bo ta v še nepopolni obliki vzpostavljen šele s 1. februarjem. Med božično-novoletnimi prazniki pa slovenske ceste množično uporabljajo tujci ...
Upravljavec avtocestnega omrežja trdi, da so zamude pri vzpostavitvi sistema izključno posledica dejstva, da je do podpisa pogodbe prišlo šele konec maja letos, ne pa že 1. marca, kot je bil prvotni načrt. Zakasnil ga je državni revizijski postopek, v katerem so bile pritožbe neizbranih ponudnikov, ki so dvomili o kompetencah in ponudbi izbranega slovaškega podjetja, zavrnjene.
Zaradi zamud so izvedbo in dobave pri Darsu razdelili na več sklopov, zato se je po njihovi razlagi povečal tudi obseg dela zaradi novih analiz, testiranja in dodatne dokumentacije. "V okviru aneksa je največji strošek podpora delovanju, ki se začne že 1. decembra 2021, po osnovni pogodbi pa bi se moralo začeti tri mesece kasneje," pravijo pri upravljavcu. Del stroška je tudi najem opreme. Da bo prodajni sistem lahko deloval že z decembrom, bo izvajalec del opreme moral najeti, v nadaljevanju pa jo nato zamenjal za tisto, ki bo ostala trajno v uporabi.
Časovnica uvajanja e-vinjete:
1. december letos: začetek prodaje letne e-vinjete, ki je vezana na registrsko oznako. Večina dosedanjih uporabnikov letne vinjete bo z nakupom gotovo počakala do konca januarja, saj je po novem veljavnost letne vinjete 12 mesecev od prvega dne uporabe. Že prej jih bodo primorani kupiti na primer tisti, ki bodo avto v tem času prvič registrirali v Sloveniji. Mesečne in tedenske vinjete se prodajajo še naprej kot doslej v obliki nalepk.
1. januar 2022: začetek prodaje nalepk za mesečne in tedenske vinjete v vijolični barvi. V obtoku bodo le mesec dni.
1. februar 2022: začetek prodaje e-vinjet tudi z mesečno in tedensko veljavnostjo.
Od 1. do 27. februarja 2022: vzpostavljena programska oprema za nadzor e-vinjete z ročnimi napravami, kar bo potekala v podobni obliki kot doslej - na izvozih, pri izločanju vozil na nekdanjih cestninskih postajah ...
Po 27. februarja 2022: vzpostavitev "produkcijskega delovanja cestninskega nadzora": začetek delovanja samodejne in mobilne nadzorne opreme na portalih, premičnih točkah ... Nadzor na avtocestnem omrežju bo temeljil na samodejni prepoznavi registrskih tablic (ANPR). Nadzorna oprema bo detektirala kršitelje, prekrškovne postopke pa bo izvedlo pooblaščeno osebje cestninskega nadzora.
Na Darsu so prepričani, da bodo z vzpostavitvijo sistema prodaje tri mesece pred pogodbenim rokom in predčasno vzpostavitvijo nadzora na boljšem tako uporabniki kot država. Preprečili so tudi diskriminatorno postopanje do tistih, ki bi letno vinjeto kupili pred 1. marcem v obliki nalepke, saj ti ne bi bili upravičeni do vračila neporabljenega dela vrednosti v primeru prodaje vozila. Opozarjajo tudi, da bi morali v primeru prvotne pogodbe vse do 1. februarja 2023 opravljati vzporedni nadzor, ker novi avtomatski sistem ne bi prepoznaval, ali je bila cestnina plačana z (letno) nalepko. Prihranili so tudi pri tisku nalepk, še dodajajo.
Do aplikacije šele s ponovljenim razpisom
Dars je sicer pred nekaj dnevi znova objavil razpis za prekrškovno aplikacijo. Razpis so morali ponoviti, ker da se na prvega ni prijavil nihče, zato bodo zdaj nekoliko omilili pogoje. Časnik Finance je nasprotno poročal, da se je že na prvi razpis prijavilo podjetje Inpores, ki je sicer med drugim dobavitelj aplikacij za avtomatizirano obdelavo prometnih prekrškov za večino slovenskih redarstev.
Dars pojasnjuje, da bodo novo aplikacijo uporabljali za vse kršitelje, "prilagojena bo za izdajo plačilnih nalogov iz zaledne pisarne in bo terjala manj ročnega dela, kar pomeni, da nam bo omogočala učinkovit obdelavo večjega števila kršiteljev. Ravno tako bo aplikacija omogočala vodenje drugih prekrškovnih postopkov, za katere so cestninski nadzorniki dobili pooblastila naknadno." Gre za pooblastila, ki jih nadzorniki niso imeli v času, ko je bila vzpostavljena obstoječa prekrškovna aplikacija. Posodobljeni Zakon o pravilih cestnega prometa je namreč nadzornikom omogočal kaznovanje za prekrške, kot so sankcioniranje napačnega parkiranja na počivališčih, v odstavnih nišah …
Do začetka uporabe nove aplikacije Darsove nadzornike čaka še nekaj mesecev iste kalvarije, kot jo že leta doživljajo policisti, ki po naših informacijah sploh nimajo na voljo avtomatizirane prepoznave ANPR in morajo zabeležene prekrške prek stacionarnih merilnikov hitrosti v veliki meri obdelovati ročno.
joj, ko bi vsaj bil jj predsednik vlade, bi vinjeta stala 55 EUR....
ko idioti v vladi ne vedo, kaj pomeni implementacija.
Torej darsovci ne bodo več strašili po cesti. To je jasno. Resno me pa zanima, kaj bomo mi državljani imeli …