Poškodbe, kot so luknjice in večje udrtine, ki so posledica »klestenja« toče, se da popraviti brez vidnih popravil. Zato je potreben usposobljen strokovnjak s pravimi orodji. To pa ne more biti vsak, tudi, če ga predlaga zavarovalnica.
Kaj se popravlja na hladno? Ko gre za manjšo točo in so poškodbe na karoseriji vozila velike do pet centimetrov, pri dražjih avtomobilih tudi do osem centimetrov, lahko vozilo v prvotno stanje strokovnjaki popravijo s hladnim popravilom, torej brez potrebe po kleparskih in nato ličarskih popravilih.
V ličarski delavnici se popravljajo tiste poškodbe, pri katerih je poškodovan tudi lak vozila. Pri hladnih popravilih je treba biti pozoren, da se uporabijo pravilne tehnike in orodja, da se ne poškoduje barvnega nanosa avtomobila. V nasprotnem primeru lahko lak poči, še posebej, če so na karoseriji kakšne predhodne poškodbe. V tem primeru bo treba vozilo ličati, stroški popravila pa bodo bistveno večji.
Hladna popravila pomenijo, da se luknjice in udrtine s posebnimi orodji spravi v prvotno stanje brez da se poškoduje lak vozila.
Večinoma se uporablja tri različne tehnike popravila poškodb. Edina tehnika, ki ne obstaja je tista pogovorna, da se vdrtine rešujejo z “vakuumom”. Glede na dostopnost poškodb se izbere primerna metoda, ta je lahko z uporabo posebnih palic, s katero z notranje strani rešujejo nastale poškodbe, lahko je metoda z lepljenjem čepkov s posebnim lepilom, za določene vdrtine pa poskrbi pripomoček, ki s pomočjo induciranja električnega toka spremeni temperature pločevine.
Ne skačite z odejami okoli avtomobila
Veliko voznikov za zaščito vozil poskrbi šele v zadnjem trenutku, ali šele ko začne klestiti toča, za to pa uporabljajo odeje. S tem lahko tvegajo hude poškodbe. če se obeta "huda ura," raje ostanite doma. Težava pri odejah je poleg nezadostne zaščite tudi v pritrditvi, saj točo in deževje po navadi spremlja tudi veter, ki odejo odnese z mesta namestitve, s čimer izniči raven zaščite, ki jo daje. Na trgu je veliko pregrinjal, ki ne omogočajo optimalne zaščite pred točo, predvsem pred veliko točo, ki je danes vse pogostejša. Med zaščitami gre največkrat za ponjavo, ki jo uporabnik po potrebi v slabi minuti razprostre čez karoserijo. Največkrat uporaben material je najlon, pod katerim je všita podloga iz pinjenega polietilena, dražji sistemi pa imajo še mehurčkasto folijo in tylen. Ta namreč dajeta večjo zaščito predvsem pri močnejših padavinah. Na trgu so razširjene tudi že mreže, ki so razprostrte na samostoječi konstrukciji iz aluminija. Cene zaščite se začnejo pri nekaj deset evrih, kolikor stanejo podloge, ki jih umestimo pod kakršnokoli ponjavo. Cene sistemov, ki že imajo všito podlogo, se gibljejo okoli sto evrov, izdelki po meri pa lahko stanejo tudi več kot 300 evrov. Pri nakupu je treba biti pozoren tudi na sistem pritrjevanja, saj so ponjave rade tarče nepridipravov. Skoraj nobena sicer ne daje stoodstotne zaščite pred tatovi, vseeno pa mora imeti sistem vsaj osnovno zaščito. Mreže na primer imajo varovalo v obliki obložene jeklene vrvi, ki jo po namestitvi preprosto zaprete v vozilo.
Pozanimajte se, kdo vam bo popravljal poškodbe
Kjer udrtina ni dostopna z orodjem, uporabljajo posebne izvlečne čepe v kombinaciji z lepilom, ki je posebej prirejeno tako, da ne poškoduje laka. Vsa popravila je treba izvajati pod posebnimi lučmi, tako, da očem ne uide niti najmanjša napaka na pločevini.
Tako skoraj ni mesta oziroma poškodbe toče, ki je ne bi bilo možno popraviti na hladno. Pri popravilu drugih poškodb drugega vzroka, kot je na primer udrtina na pragu pa so nekatere omejitve pri trših materialih. Čas popravila je vedno odvisen od zahtevnosti, ter obsega poškodbe in predhodne priprave. Na določenih mestih je treba tudi odstraniti notranje obloge in okrasne letvice. Večino poškodb pa strokovnjaki s profesionalnim orodjem odpravijo v enem dnevu.
Ne biti primitivni in ne ustavljajte pod podvozi
Ko vas med vožnjo ujame toča, je ključnega pomena, da vozilo ustavite varno in na za to primernem mestu. Ustavljanje pod nadvozi in v predorih ter na avtocesti je kaznivo in lahko resno ogrozi človeška življenja, tudi vaše. "Če nas med vožnjo zajame hudo neurje, moramo ravnati prisebno," opozarjajo strokovnjaki za varno vožnjo. Zato poskrbite, da bo vaša varnost in varnost drugih v prometu optimalna, preden začnete razvijati ponjavo. Pomembna alternativa pa je še vedno primerno zavarovanje, ki vam lahko prihrani marsikatero skrb in stroške. Predvsem pa je napačna miselnost, da je ob škodnem primeru z uveljavljanjem zavarovanja veliko dela. Dela je povsem enako, kot če avta nimate zavarovanega, stroški z odpravljanjem pa lahko sežejo tudi močno čez tisoč evrov. Najboljša pa je še vedno kombinacija preventivne zaščite, kot sta ponjava ali garaža, in zavarovanja. Kasko zavarovanje samo za točo je mogoče skleniti, a so take zavarovalnice redke, saj povečini zavarovanje v paketu vključuje tudi poplavo, plaz, požar in potres (delni kasko). To vas bo stalo med 50 evrov do 100 evrov, odvisno od velikostnega razreda vozila, pogonskega motorja in paketa zavarovanja ter popustov.
Nasvet je, da se pred popravilom dobro pozanimate o izkušnjah mojstra, ki bo popravljal vaš avtomobil. Velikokrat zavarovalnice predlagajo svoje mojstre, ki pa niso nujno specialisti. Sploh, ko je toča pogosta, tako kot zadnje poletje, je ponudbe „specialistov,“ veliko. Izberite strokovnjaka z večletnimi izkušnjami.
Skupaj z mojstrom pred popravilom preglejte celoten avtomobil, preštejejo število poškodb, jih označite in premerite. Na podlagi tega nato mojster izračuna, koliko ur bo trajalo popravilo, kar je pomembno, da bo pokrita vsa škoda, ki jo krije zavarovalnica.
Google plačuje dober dohodek od doma od 4600 do 6200 evrov na teden, kar je neverjetno pred letom dni, ko …
Nadaljujem... in kako preveriti in vedeti, da je nekdo res strokovnjak? Ja kdo bo pa povedal, da ni strokovnjak in …
Nakladanje za nevedne. Najprej, kako boš v garaži doma, če te ujame na poti? Kako in kje boš varno ustavil …