Leto 2022 bo šlo v zgodovino po zelo nizkih prodajnih številkah novih osebnih vozil, o čemer smo že pisali.
Lansko leto pa je zaznamoval tudi mejnik glede vrste pogona. Če smo bili še nekaj let nazaj vajeni, da je bil dizelski pogon vgrajen v polovico vseh novih avtov, potem je ta delež zdaj padel celo pod mejo 20 odstotkov. Lani je dizelsko gorivo gnalo le še 19 odstotkov vseh novih registriranih avtov pri nas, povečini gre le za večje modele. Še leta 2021 je bil delež novih dizlov 25-odstoten, kažejo podatki analitičnega podjetja Ardi. V absolutnih številkah so lani naši trgovci prodali slabih devet tisoč dizlov oziroma 33 odstotkov manj kot leto prej.
Ford, Audi in Mercedes so edine znamke, kjer je bil delež dizelskih motorjev lani večji od bencinskega. Kar nekaj tradicionalnih znamk dizla ne prodaja več ali pa je glede na delež vseh prodanih avtov na robu izumrtja (Nissan, Kia, Fiat, Mazda ...).
Delež izključno bencinskih avtov je ostal lani praktično nespremenjen (59 odstotkov proti 60 odstotkov leto prej), vseeno je bilo zaradi splošnega upada prodaje registriranih okoli pet tisoč manj bencinskih vozil.
Elektrika počasi, a vztrajno pridobiva pomen
Velike spremembe pa so se zgodile pri elektrificiranih vozilih, kjer so trgovci kljub splošnemu krčenju prodaje večje prodajne številke v primerjavi z letom prej zabeležili v vseh štirih podrazredih. Skupaj imajo ti pogoni že petinski delež in torej že presegajo dizelski razred.
Delež avtov iz podrazreda polni hibridi (HEV) je narasel na osem odstotkov celotne prodaje (dobrih 3.700 vozil). Na pet odstotkov se je okrepil delež tako imenovanih mehkih hibridov (MHEV), pri katerih glavnemu bencinskemu motorju ponavadi pomaga starter generator. Močno, kar za četrtino, je v primerjavi z letom 2021 poskočila prodaja povsem električnih - baterijskih vozil (EV). Lani si je tablice nadelo skoraj 2.300 tovrstnih vozil.
Četrta kategorija elektrificiranih vozil pa so priključni hibridi (PHEV). Čeprav gre absolutno le za en odstotek celotne prodaje vozil, pa so lani v primerjavi z letom prej ti avti doživeli kar trikratno povečanje prodaje. Registrirali so 602 takšna avtomobila.
V zadnjo kategorijo alternativnega pogona spadajo avti na plin. Tudi ta delež se je lani nekoliko okrepil na 699 vozil, a je od tega več kot 90 odstotkov vseh registracij vezano na eno samo znamko - Dacia. Pri peščici preostalih znamk se plin počasi, a vztrajno poslavlja iz ponudbe.
Slovenija ni izjema glede dizlov
Podobne spremembe se seveda dogajajo tudi drugod po Evropi. Na največjem evropskem trgu v Nemčiji je delež dizelskih avtov leta 2022 prav tako močno padel in je znašal še 18 odstotkov. Električni avti (EV) pa so tam zrasli že na 17,7 odstotka in bodo torej skoraj zagotovo letos že presegli prodajo dizlov. Zelo priljubljeni v Nemčiji so tudi priključni hibridi, delež v prodaji je kar 13,7-odstoten.
To ima poleg vseh ostalih seveda tudi daljnosežne spremembe glede trga rabljenih vozil in servisnih storitev.
In zakaj je to tako? Ker se umetno draži gorivo dizel. Zdaj pumpajo za nakup vozil na elektriko, ko pa …
Torej se mora znizat cena dizla.. 🙃
Navali narod na eko EV. Pa ne se obremenjevat z umazanimi detajli, kot je suzenjsko izkoriscanje otrok v rudnikih redkih …