Kako nevarno je za volanom reševalnega vozila?

Foto: PGD Tržec
Foto: PGD Tržec
Da se gasilci ali reševalci varno pripeljejo na kraj nesreče v vseh situacijah in vremenskih pogojih, potrebujejo ustrezno urjenje. To počnejo tudi s pomočjo posebne naprave.
Oglej si celoten članek

V Centru varne vožnje na Vranskem so te dni v sodelovanju z Gasilsko zvezo Slovenije in upravo za zaščito in reševanje za voznike intervencijskih vozil že drugo leto zapored pripravili usposabljanje v mobilnem simulatorju intervencijske vožnje. Letošnjega se je v treh tednih udeležilo več kot 300 voznikov intervencijskih vozil, večinoma gasilcev.

Po besedah inštruktorja varne vožnje Danijela Grande, ki je tudi vodil usposabljanja v okviru AMZS, skušajo voznike seznaniti o fizikalnih zakonitostih, ki veljajo pri vožnji avtomobila, kako ustaviti vozilo na različnih podlagah in različnih terenih. Ker pa na običajnih usposabljanjih manjkajo zlasti moteči faktorji, ki so jim tudi vozniki na nujnih vožnjah izpostavljeni, je še bolj pomembno, da jim s simulatorjem lahko ponudijo kakovosten trening.

AMZS AMZS boste lahko "poklicali" prek aplikacije

Vedeti morajo, kaj jih čaka na poti

"Poudarek je predvsem na psihološkem vidiku in tem, ali tovrstni vozniki sploh razlikujejo, kakšna stopnja tveganja jih čaka, glede na vrsto intervencije, kaj se pojavi, ko nekoga dodatno obremenimo z intervencijo in morebitnim prilagajanjem na spremenjene okoliščine, da se intervencijska pot ne bi zaključila predčasno z nesrečo," je dejal Granda.

Foto: AMZS

Kot je ugotovil po opravljenih izobraževanjih, sta bili v pogovorih pred treningi med vozniki poleg modre luči in sirene največkrat uporabljeni besedi hitrost in adrenalin. Vendar zadnji dve ne gresta skupaj z varno vožnjo, zato so voznikom skozi delavnice skušali dopovedati, da vsaka intervencija ne zahteva enakega tveganja in hitrosti, zato je treba preceniti, kako ravnati, da bo pomoč varna.

nad žlendra AMZS: "Takšen človek ne bi smel spati"

Kot je povedal vodja sektorja za operativo na upravi za zaščito in reševanje Stanislav Lotrič, so lani na številki 112 zabeležili nekaj več kot 519.000 klicev, približno tretjina od tega je bila na območju Ljubljane in osrednje Slovenije. V 13 regijskih centrih poskrbijo za to, da na kraj dogodka pošljejo primerne intervencijske enote.

Ko se zgodi nesreča zatulijo sirene

Skupaj so lani morali posredovati v približno 18.600 primerih, od tega je bilo nekaj več kot 2600 nesreč v prometu. Običajno so na intervencije poslali gasilce, ekipe nujne medicinske pomoči ter policistov. Lotrič sicer ni imel točnega podatka o tem, koliko beležijo nesreč, v katerih so bila udeležena vozila na intervencijski vožnji, je pa povedal, da se vsako leto zgodi nekaj takih primerov.

Foto: AMZS

Po besedah poveljnika Gasilske zveze Slovenije Francija Petka imajo okoli 50.000 operativnih gasilcev, ki so vsi lahko potencialni vozniki vozil na nujni vožnji, zato so tovrstna usposabljanja dobra priložnost za nabiranje dodatnih izkušenj. Želel bi si več takšnih možnosti, saj je obnašanje gasilcev po odzivu na klic drugačno kot v običajnih razmerah.

Odziv AMZS AMZS: Varna vožnja za tovornjake ni novost

S tem se je strinjal tudi Primož Vasle, podpredsednik Združenja slovenskih poklicnih gasilcev, ki jih je v Sloveniji okoli 1500. Morda imajo ti po njegovih besedah vendarle nekaj več izkušenj, saj so tam bolj v naprej določeni vozniki, ki opravljajo redna usposabljanja v svojih enotah, vseeno pa je trening na takem simulatorju koristen tudi za njih.

Tudi sami morajo na cilj in domov priti v enem kosu

"Naša osnovna naloga je vendarle, da pridemo na kraj nesreče, nudimo pomoč in se na koncu vsega tudi sami varno vrnemo domov," je še dodal Vasle.

AMZS je sicer po besedah generalnega sekretarja Franceta Kmetiča aktivno vpeta v različne aktivnosti v zvezi s problematiko intervencijskih voženj. Med drugim so sodelovali pri evropskem testu predorov in skupni akciji z Rdečim križem, kjer so preverjali pripravljenost slovenskih voznikov na pomoč pri morebitnem reševanju.

Avto AMZS mehaniki na evropskem tekmovanju premagali vso konkurenco

Precej so bili prisotni pri projektu uvajanja samodejnih klicev na pomoč ob avtomobilskih nesrečah, s katerimi bodo v prihodnje opremljeni avtomobili, Slovenija pa je bila prva država, ki je to uvedla že decembra 2015. Prav tako so med prvimi opozarjali tudi na ustrezno tvorjenje reševalnega pasu na avtocestah.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 16:49 17. Februar 2018.

    Bil v tem simulatorju, lahko rečem nic posebnega oz ekstremno pretiravanje.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.