Odgovor je pravzaprav precej manj dramatičen, kot jih večina pričakuje - nič posebnega.
Dejstvo je, da so avtomatski menjalniki zelo sofisticirane naprave, nad katerimi že dolgo dejavno bdi elektronika in skrbi, da se moč z motorja na kolesa prenaša kar najbolj učinkovito. Hkrati elektronika ščiti vitalne komponente pred agresivno obrabo.
Tipični novodobni avtomatski menjalnik ima zaporedje P (park), R (vzvratno), N (nevtralno) in D (naprej). Položaja D in R so proizvajalci že pred desetletji še v času povsem mehanskih komponent načrtno ločili s položajem N prav iz razloga, da ne bi prihajalo do nezaželenih preklopov naprej-nazaj med vožnjo.
Danes pa imajo menjalniki še angela varuha v obliki elektronike. "Če boste med vožnjo naprej prestavili v vzvratno prestavo, se ne bo zgodilo pravzaprav nič, saj bo avto ignoriral vašo zahtevo vse dokler ne boste zmanjšali hitrost na zahtevano raven," je pojasnil glavni Fordov inženir za menjalnike Craig Rennerker. Menjalnik bo "zgolj rekel, 'Živijo, vem da želiš prestaviti v vzvratno, kolega, ampak tega ti še ne bom dopustil, ker ni pravi čas.'"
Elektronika ima torej vgrajeno funkcijo za preprečevanje nepravilnega prestavljanja v vzvratno prestavo pri večjih hitrostih, ki deluje nekje po 10 km/h. Pri starejših avtomatikih so za preprečevanje takšnih dejanj nekateri proizvajalci poskrbeli s hidravlično tehniko. Če pa te funkcije ni bilo, potem bi v primeru nepravilnega prehoda iz D v R po besedah Fordovega strokovnjaka, ki jih povzema Autoblog, prišlo najverjetneje do ugasnitve motorja med vožnjo, s tem pa tudi do podpornih funkcij, kot je delovanje servokrmiljenja in zavor.
Kaj pa iz D v P?
Podobno bi elektronika preprečila nepravilen premik iz D v P. Večina avtomatskih menjalnikov ima za funkcijo P (park) vgrajen poseben zatič, ki blokira zobnik in s tem avto, podobno kot pri ročnem menjalniku parkiran avto v prestavi. Če bi se kaj takšnega zgodilo med vožnjo, bi bile seveda posledice lahko katastrofalne. Vendar pa funkcija preprečevanja ne deluje pri nižjih hitrostih, zato je vseeno zelo škodljivo pri še vedno premikajočem avtu (tudi med vzvratno vožnjo) premakniti ročico kar v položaj P.
Avto se mora vedno najprej ustaviti, le tako ne pride do obremenjevanja menjalnika, ki sestavnim delom krajša življenjsko dobo.
Tudi pri ročnih pazljivo!
Da se morajo ključni zobniki, ki skrbijo za prenos moči, v menjalniku povsem ustaviti pred preklopom v vzvratno, se mnogi vozniki ne zavedajo dovolj niti v primeru ročnih menjalnikov. Veliko jih želi prestaviti vzvratno že takrat, ko se avto še vedno počasi premika naprej. To velja za enega najhujših "grehov", ki jih lahko nad avtomobilom počne voznik.
Zaradi notranje sestave ročnega menjalnika in drugačne, vodoravne oblike ključnega zobnika, ki poskrbi za vzvratno vožnjo, od tistih za vožnjo naprej, pri klasičnih hitrostih sploh ni mogoče prestaviti v prestavo vzvratno. Vse, kar takrat voznik doseže, je brušenje zobnikov in visoko obremenjevanje sestavnih delov, kar lahko privede do opilkov, hitre obrabe menjalnika in posledično visokih stroškov popravila.
Tudi zato imajo avti z ročnimi menjalniki posebno zaporo, ki jo je treba prek gumba ali drugačnega giba s prestavno ročico najprej sprostiti.
Pravijo, da tistmu tud jekleno ne pomaga...ki ima pomankljivo občutek razvit. Mislim, tko na splošno...je pa res, da napaka se …
Menda se ne zgodi nič dramatičnega: https://www.youtube.com/watch?v=-pxDm94omrM
Vsako uro plačam več kot 90 dolarjev na daljavo z dvema otrokoma doma.Nikoli nisem mislil,da bi to imel možnost,vendar moj …