Zimske temperature, sneg, led in sol na avtomobilu puščajo posledice, zato je ob začetku pomladi čas, da ga pregledamo in pripravimo na toplejše dni.
"Novi avtomobili so bolj odporni proti soli in vremenskim pogojem, v veliki meri zaradi boljših tehnologij zaščite samih materialov in modernejših metod nanosov ter konstrukcije," pravi Španov strokovnjak Boštjan Gorc, ki dodaja, da k temu veliko pripomore tudi uporaba drugih materialov, ki so bolj odporni proti koroziji. Veliko komponent na avtomobilu je skritih pod zaščitnimi plastikami, nekaj pa je nadomeščenih z materiali, kot je aluminij.
Avtopralnice so najbolj obiskane v prvih dnevih po dežju, sploh takrat ko je napovedano daljše obdobje sončnega vremena, sogovornik pa dodaja, da je njihova avtomatska avtopralnica bolj obremenjena pozimi, kot poleti. Po priporočilih se ljudje tudi bolj odločajo za voskanje vozila, da ga še dodatno zaščitijo. Enako je s pranjem podvozja.
Poškodba večja, kot bi predvidevali
Če ste se pozimi vozili po podeželju, kjer je na cestah več peska in kamenja, je bil vaš avtomobil tudi bolj izpostavljen mehanskim poškodbam. Sprva nedolžno luščenje barve lahko v kombinaciji s soljo povzroči rjavenje pločevine, zato je treba ustrezno in pravočasno ukrepati. Da se korozija ne bi nadaljevala, je treba poškodbe na avtomobilu zaščititi z barvo, koloteke in podvozje, kjer se nabere največ umazanije in soli, pa sprati s sladko vodo. Sončni dnevi so vsekakor idealni, da svojega konjička temeljito očistite tako od zunaj kot od znotraj.
Pri Španu opažajo, da se težava z rjo pojavlja na starejših vozilih in tudi tistih, ki niso bili strokovno vzdrževani oziroma popravljeni: "Pri nas se tesno držimo predpisanih standardov kleparskih popravil in protikorozijske zaščite, kar preprečuje težave, ki bi jo lahko povzročala sol." Rja je tudi posebej problematična pri vozilih, ki se pozimi vozijo po močno soljenih cestah, nato pa so preko noči v toplih garažah. "Z višjo temperaturo sol še močneje reagira na kovinske dele in pospešuje rjavenje. To se še posebej opaža pri pregledu podvozja. Posledično prihaja do večje obrabe delov, ki so načeti," pravijo pri Španu.
Preventiva je najboljša
Težavo z rjo še vedno odpravljajo kleparji in ličarji, a sogovornik poudarja, da je vedno boljša preventiva, kot odprava že nastale rje na motornem vozilu. Rjasta površina je običajno lahko veliko bolj obsežna, kot opazimo na prvi pogled in za kakovostno odpravo je treba odstraniti celotno površino, ki kaže znake oksidacije, da je lahko popravilo dolgotrajno.
Gorc pravi, da redni obiski avtopralnice pripomorejo k zmanjšanju škode, ki jo povzroča sol: "Bi pa tukaj priporočili tudi pranje podvozja, ki sol odstrani tudi z mest, ki jih sami pri običajnem pranju težko dosežemo. Naša avtomatska avtopralnica ponuja ta program. To je pomembno. Vsekakor pa je smiselno vse novonastale rane, ki nastajajo na vozilu čim prej zaščiti in retuširati. Za ta namen lahko pri nas dobite originalne korekturne lake, ali pa vozilo pripeljete na profesionalno retuširanje."
Veliko servisnih delavnic vsako pomlad pripravi posebne spomladanske akcije za obnovo klimatske naprave in plina ter menjavo pnevmatik. Preverijo naj tudi "rane", ki jih je zima pustila na vozilu. Takrat so popusti in storitve najugodnejši.
Največje težave sol predstavlja ravno na tistih mestih, ki jih z običajnim čiščenjem težko dosežemo in seveda na mestih, kjer so poškodbe povzročile odstop zaščitnega nanosa na barvi. Takšne poškodbe strokovnjaki svetujejo odpraviti čim prej.
Kaj pa asistenčni sistemi?
Moderni avtomobili imajo celo kopico asistenčnih sistemov, tudi ti so pozimi izpostavljeni snegu, mrazu in soli. "Sistemi so testirani v vseh možnih vremenskih pogojih in temperaturah, ki jim načeloma ne povzročajo težav. Občasno lahko zgolj kratkoročno “zmede” naše vozilo kakšen sneg na površini kakšne kamere, težava pa izgine, ko očistimo sneg s senzorja," še pravi Gorc.
Če sol in kamni škodujejo vozilom, ki jih tovornjaki nalašč mečejo po cestišču.. potem je nekdo odgovoren za škodo, ki …
Čas bi bil, da se preimenujete v Avtožurnal.