Kaj imata skupnega e-rifter in ljubljanski Golovec?

Foto: Peugeot Peugeot e-rifter Foto: Peugeot Peugeot e-rifter Foto: Peugeot Peugeot e-rifter Foto: Peugeot Peugeot e-rifter Foto: Peugeot Peugeot e-rifter Foto: Peugeot Peugeot e-rifter Foto: Peugeot Peugeot e-rifter Foto: Peugeot Peugeot e-rifter Foto: Peugeot Peugeot e-rifter Foto: Peugeot Peugeot e-rifter Foto: Peugeot Peugeot e-rifter Foto: Peugeot Peugeot e-rifter Foto: Peugeot Peugeot e-rifter Foto: Peugeot Peugeot e-rifter Foto: Peugeot Peugeot e-rifter Foto: Peugeot Peugeot e-rifter Foto: Peugeot Peugeot e-rifter
Peugeot e-rifter je bližnji sorodnik Citroënovega električnega berlinga, vendar pa so pri Peugeotu ubrali malo drugačno smer in ciljno skupino kupcev električnega vozila, v katerega lahko naložimo celo do 4.000 litrov prtljage.
Oglej si celoten članek

Številni Peugeotovo legendo med družinskimi uporabniki bolj poznajo pod imenom partner, vendar pa je od leta 2018 naprej ime partner rezervirano le še za tovorno izvedenko, rifter pa je postal izključno osebno vozilo.

Avto V Ljubljani nastaja visokotehnološki Peugeotov logotip

Foto: Peugeot Peugeot e-rifter

No, po novem lahko tudi osebnega rifterja ločimo na tistega s termičnimi motorji in povsem električno različico, ki sliši na ime e-rifter. Različic s termičnimi motorji je na voljo zgolj še v N1 različici, kar pomeni, da gre za gospodarsko vozilo s petimi sedeži in ločino streho med potniškim in tovornim delom, v njej je obvezen gasilni aparat in še vsako leto je treba obiskati tehnični pregled. Pri 100-odstotnem e-rifterju pa ostaja "vse enako", razen motorja, ki je le še električen in baterije, ki jo je treba polniti.

Foto: Peugeot Peugeot e-rifter

Ciljajo na kolesarje

Pri Peugeotu, kjer nameravajo na leto prodati okoli 60 električnih e-rifterjev, predvsem ciljajo na kupce, ki želijo vozilo z ničelnim ogljičnim odtisom in veliko potujejo v naravo, po močnosti s kolesom, tudi med tednom. Pri Peugeotu pravijo, da e-rifter ni izgubil prav nič na uporabnosti, tako je možno kolo še vedno naložiti v avtomobil kar skozi zadnja vrata. In rekreativnih kolesarjev je v Sloveniji iz leta v leto več.

Drži ali ne? Test: 180 KM in poraba bencina 1,3 l/100 km/h? Drži ali ne?

Še posebej močno vez so pri nas stkali z ekipo Golovec trailsa, ki upravlja kolesarske proge različnih težavnosti na ljubljanskem Golovcu. Ena je zato poimenovana celo po rifterju - rifter trail.

Foto: Peugeot Peugeot e-rifter

Tudi e-rifter je na voljo bo v dveh različicah, s 5 in 7-sedeži, ki so na voljo pri obeh dolžinah: standardna (4,40 m) in podaljšana (4,75 m). V 5-sedežni standardni izvedenki prtljažnik meri 775 litrov prostornine pod polico, s preklopljenimi sedeži pa 3.500 litrov do stropa. Pri podaljšani izvedenki s preklopljenimi sedeži je možno zadaj pospraviti kar do 4.000 litrov prtljage, v standardnem formatu sedežev pa 1050 litrov. Zaradi zložljivega sprednjega sedeža lahko v vozilu prevažate predmete do 2,7- oziroma 3,05 metra. Kljub temu je obračalni krog 10,9 metra.

Foto: Peugeot Peugeot e-rifter

Povezanost rifterja s paleto osebnih vozil znamke Peugeot je oblikovno očitna. Zunanjost je oblikovana robustno, prednji del pa krasi logotip znamke v podobi leva, ki je umeščen na sredini navpične okrasne maske, značilne za najnovejša vozila iz prodajnega programa. Mačji pogled dodatno poudarja značilna LED osvetlitev na sredini žarometov, na zadnjem delu pa se raztezajo velika prtljažna vrata, ki odpirajo dostop do prostornega prtljažnika. Vanj je možno seči tudi skozi zadnje okno, ki se odpira ločeno. Zadnje luči v podobi treh levjih krempljev dokazujejo pripadnost znamki. Na voljo je tudi v GT izvedenki z izrazito športnimi elementi.
V notranjosti je zaradi i-cockpita poznano okolje z izčiščenimi linijami, vidno tehnologijo in prestižnejšimi materiali. Za i-cockpit kompakten volan ima dva športno prisekana dela za boljši oprijem in lažje krmiljenje, velik zaslon na dotik s kapacitivno tehnologijo dopolnjuje 3D navigacija in digitalni merilniki. Na spolzki podlagi pomaga sistem za nadzor oprijema (Advanced Grip Control), ki je na voljo kot opcija.

Foto: Peugeot Peugeot e-rifter

Avto Tale domislica je v avtomobilih že deset let

V klasični obliki le še na elektriko

Električni motor in baterijski sklop sta znana iz drugih električnih Peugeotov. To pomeni električni motor s 100 kW moči (136 KM) in 260 Nm navora. Baterija ima kapaciteto 50 kWh, doseg po standardu WLTP pa 280 kilometrov. Na tiskovni konferenci so želeli biti pri Peugeotu transparentni in so pojasnili, da na doseg v resnici vpliva več dejavnikov, od načina vožnje, temperature zraka, stanje napolnjenosti. Ko je baterija napolnjena med 90 in 100 odstotki, bo potovalni računalnik prikazoval podatke o dosegu po mednarodno priznanem standardu WLT, ko bo napolnjenost baterije med 50 in 90 odstotki, bo potovalni računalnik pri določanju dosega vozila kombiniral podatke trenutne vožnje in WLTP, pri napolnjenosti baterije manjše od polovice pa bo upošteval zgolj podatke po parametrih trenutne vožnje. Pri 12,5 odstotka napolnjenosti baterije se prižge opozorilna lučka.

Foto: Peugeot Peugeot e-rifter

Baterijo je možno polniti na klasični, šuko vtičnici, ko se napolni v 31 urah, na Wallboxu - ob 11 moči polnjenja 11 kilovatov se baterija napolni v 3,5 ure, ali pa na hitrih polnilnicah, ko je ob maksimalni moči polnjenja 100 kWh baterija od 0 do 80 odstotkov napolnjena v 30 minutah. Pri Peugeotu svetujejo, da se baterija polni čim več na 11 kWh, zato je že serijsko dodan vozilu kabel, ki to omogoča, v ceno vozila pa je vključena tudi polnilna postaja.

Foto: Peugeot Peugeot e-rifter

Avto Kaj imaš pa danes to za en stroj?

Po ceniku e-rifter v krajši različici (L1) stane najmanj 38.530 evrov, v daljši (L2) pa 39.630 evrov. V to ceno ni všteta subvencija Eko Sklada v višini 4.500 evrov, ceno pa je možno znižati tudi v primeru financiranja Peugeot. Peugeot na to ceno trenutno zagotavlja še dodatni popust, polnilno postajo in štiri zimske pnevmatike. Ob upoštevanju vseh popustov in subvencije lahko kupec osnovnega e-rifterja dobi za 29.911 evrov.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.