Kaj ima novi jazz od formule 1?

Foto: Honda Honda jazz Foto: Honda Honda jazz Foto: Honda Honda jazz Foto: Honda Honda jazz
Honda bo novi jazz, ki na ceste zapelje enkrat poleti, opremila z naprednim hibridnim sistemom, pri katerem so izkoristili izkušnje iz formule 1.
Oglej si celoten članek

Hondin aktualen bolid formule 1 namreč poganja hibridni pogonski sklop z oznako RA620H, v katerem so 1,6-litrski turbobencinski šestvaljnik združili s sistemom za rekuperacijo energije. Ta namreč energijo zaviranja in izpušnih plinov pretvarja v elektriko, ki avtomobilu s pomočjo elektromotorja zagotavlja dodatno moč med pospeševanji in zmanjša pomanjkljivosti bencinskega motorja zaradi turbo luknje.

Preizkus Hibrid, ki ne potrebuje menjalnika

Foto: Honda Honda jazz

Uspešni hibrid

Takšna hibridna enota je Hondinima partnerskima ekipama Aston Martin Red Bull Racing in Scuderia Toro Rosso(oziroma Scuderia AlphaTauri) pomagala do treh zmag in šestih stopničk na dirkah. Med dirkami namreč Hondini inženirji neprestano spreminjajo razmerje med rekuperirano in porabljeno energijo, da pogonu zagotovijo optimalne zmogljivosti. In izkušnje z dirk so izkoristili tudi pri razvoju hibridnih pogonskih sklopov za osebne avtomobile.

Hondino izročilo nastopov na avtomobilskih dirkah sega v leto 1958, leta 1965 pa so prvič zmagali na dirki formule 1. V letih sodelovanja na dirkah formule 1 so osvojili 74 velikih nagrad in šest konstruktorskih naslovov. Sodelovanje na dirkah jim je zagotovilo tudi visoko tehnično ekspertizo, ki jo izkoriščajo tudi pri razvoju osebnih avtomobilov.

Zadnji med njimi je honda jazz, pri katerem hibridni sistem e:HEV rekuperira zavorno energijo in z njo polni baterijo, ta pa pomaga pogonskemu sklopu, ki zagotavlja brezčutno prehajanje med posameznimi komponentami pogona in povečuje njegovo učinkovitost.

Hondin jazz Honda povsem predrugačila glasbo za Evropejce

Foto: Honda Honda jazz

Hibridni pogonski sklop, ki so ga Hondini inženirji razvili prav za novi jazz, v bistvu pa gre za pomanjšano različico pogona iz honde CR-V, je sestavljen iz dveh kompaktnih elektromotorjev, 1,5-litrskega bencinskega motorja z dvema odmičnima gredema in variabilnim odpiranjem ventilov i-VTEC, litij-ionske baterije, eCVT prenosa s fiksnim razmerjem in inteligentno kontrolno enoto.

Avto Honda rešuje stvari po svoje

Trije načini vožnje

Pogon neprestano prehaja med tremi načini vožnje. V električnem načinu litij-ionska baterija neposredno napaja elektromotorja, v hibridnem načinu bencinski motor poganja generator, ki z elektriko napaja elektromotorja, v »motornem« načinu pa je bencinski motor neposredno povezan s kolesi in samostojno poganja avtomobil.

Trk iz boka Jazz prinaša revolucijo na področju zračnih blazin

Med večino mestnih voženj pogon prehaja med električnim in hibridnim načinom, večina avtocestnih voženj pa poteka v »motornem« načinu, v katerega po potrebi, denimo med hitrimi pospeševanji, posežeta elektromotorja. V hibridnem načinu se del motorne moči porabi tudi za proizvodnjo elektrike, ki ji avtomobil proizvaja tudi z regenerativnim zaviranjem.

Foto: Honda Honda jazz

 
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.