Pri Jeepovem slovenskem uvozniku Avtu Triglav pravijo, da bo jeep gladiator s terenskimi in uporabnimi zmogljivostmi gotovo zadovoljil uporabnike z željo po prevozu tovora in izletih na teren.
Gladiator izhaja iz dolgega izročila terenskih poltovornjakov, ki se je leta 1947 začelo z willysom overlandom, ki je bil zasnovan na civilnem jeepu CJ, leta 1992 pa za dobra tri desetletja zaključilo z jeepom comanchejem. Lani ga je spet obudil gladiator, ki zdaj prihaja tudi k nam.
Gladiator naj bi imel predvsem najboljše terenske zmogljivosti v svoje segmentu, hkrati pa naj bi bil tudi prilagojen praktičnim potrebam, lahkemu prevozništvu in življenjskemu slogu avanturističnih voznikov. Seveda je tako po zunanjih lastnostih kot tudi po notranjosti vse do kesona bolj ali manj identičen wranglerju, kar pomeni tudi tradicionalne oblike v skladu z Jeepovo dediščino, pod katerimi pa se skriva povsem sodobna tehnika. Med njimi je tudi infozabvni sistem uconnect NAV z 8,4-palčnim zaslonom, zbirka pripomočkov, med katerimi je tudi povezava z vozilom na daljavo in celo doplačilno ozvočenje znamke Alpine. Med bolj ali manj znanimi asistenčnimi sistemi izstopa sprednja kamera, ki tudi z napotki na zaslonu olajša vožnjo po terenu.
Klena terenska tehnika
Karoserija v skladu s terensko filozofijo gladiatorja sloni na šasiji, novem lahkem ogrodju iz vzdržljivega jekla, ki omogoča celo boljšo razporeditev mase kot pri wranglerju. Vzmetenje je premišljen kompromis za zagotavljanje solidnih voznih lastnosti na terenu in asfaltu. Kot kleni terenec je gladiator opremljen tudi s sistemom za samodejno polnjenje pnevmatik, ki omogoča spremembe glede na teren. Terenske lastnosti gladiatorja so seveda zelo solidne, kar mu omogočajo tudi oddaljenost dna od tal 25,6 centimetra ter vstopni kot 41 in izstopni 25 stopinj. Podpira ga tudi štirikolesni pogon z več programi vožnje.
Jeep gladiator bo v Sloveniji na voljo v dveh nivojih opreme, overland in launch edition. Za prvega bo ob upoštevanju popustov, ki jih obljublja uvoznik, treba plačati 62,116 evrov, za drugega pa 65.916 evrov. V Sloveniji jih je že 5, do konca leta naj bi jih prodali 10, prihodnje leto pa približno 50. Jeep wragler 4xe bo na voljo z dvema stopnjama opreme. Za saharo bo treba odšteti 63.066, za rubicon pa 64.490 evrov.
Na voljo je tudi več kombinacij zložljivega vetrobranskega stekla in odstranljive strehe, ki je lahko trdna, mehka ali modularna trda s kombinacijo mehkih elementov. Na voljo so tudi tri možnosti pokrova kesona, kupci pa si lahko omislijo tudi dodatna bočna vrata s plastičnimi odstranljivimi okvirji.
Motorna izbira je ena, 3,0-litrski turbodizelski motor V6 tretje generacije z močjo 164 'konjev' in navorom 600 njutonmetrov. Sodeluje z 8-stopenjskiim samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom s štirimi možnostmi izbire: zadnjim pogonom, samodejnim štirikolesnim pogonom, delnim štirikolesnim pogonom in počasnim štirikolesnim prenosom. Vozniku v zadnjem primeru lahko pomaga tudi avtomatika, ki hitrost samodejno zadržuje v razponu med 1 in 8 kilometri na uro.
Elektrificirani wrangler
Hkrati z gladiatorjem je v Sloveniji na voljo tudi priključno hibridni jeep wrangler 4xe, ki pri nas in v vsej Evropi ostaja tudi edini. Wranglerja z bencinskimi ali dizelskimi motorji namreč ni več mogoče naročiti.
Priključno hibridni wrangler 4xe, ki je na zunaj prepoznaven zgolj po modrih okraskih, razpolaga s pogonskim sklopom, ki ga poleg 2-litrskega bencinskega štirivaljniak sestavljata še dva elektromotorja, eden na motorju za proizvodno elektrike in zagom motorja, drugo pa v menjalniku za pogon avtomobila, razvija moč 380 'konjev' in navor 637 njutonmetrov. To zadostuje za pospešek v 6,4 sekunde do 100 kilometrov na uro. Možna je tudi povsem električna vožnja do razdalje 53 kilometrov.
Wrangler 4xe, ki bo na voljo le v daljši petvratni različici unlimited in z opremama sahara in rubikon, bo razpolagal z enako terensko tehniko kot doslej in bo tudi bolj ali manj enako opremljen, z izjemo platišč, ki bodo druga tožka, po kateri bomo lahko priključno hibridnega ločili od drugih wranglerjev.
Google je plačal od 400 do 800 dolarjev za dnevno spletno delo od doma. V prvem mesecu sem prejel 21758 …