Jeep wrangler 4xe, kot pri Jeepu imenujejo elektrificiranega klenega terenca, ki so ga označili kot okolju najbolj prijazni in tehnično najbolj dovršeni wrangler doslej, bo v Evropi, Ameriki in n Kitajskem na voljo v začetku prihodnjega leta.
V osrčju pogonskega sklopa s sistemsko močjo 280 kilovatov in navorom 470 njutonmetrov, ki bo tako kot pri konvencionalnem wranglerju seveda omogočal tudi povsem terensko vožnjo, bo 2-litrski turbobencinski štirivaljnik, ki bo sodeloval z dvema elektromotorjema.
40 električnih killometrov
Prvi elektromotor, ki bo vgrajen namesto konvencionalnega alternatorja in bo z ročično gredjo bencinskega motorja povezan z jermenom, bo služil namesto klasičnega zaganjalnika, proizvajal pa bo tudi elektriko za polnjenje baterije. Drugi elektromotor bo vgrajen neposredno v osemstopenjski samodejni menjalnik, kjer bo prevzel vlogo pretvornika navora in pogonskega stroja. Za upravljanje prenosov moči z bencinskega ali elektromotorja bosta sicer skrbeli dve sklopki, ki bosta lahko elektromotor tudi povsem ločili od bencinskega, da bo lahko wrangler vozil povsem električno.
Wrangler 4xe bo lahko namreč do 40 kilometrov prevozil povsem električno, za kar bo skrbela toplotno upravljana litij-ionska baterija z nikelj-mangan-kobaltovo kemijo in kapaciteto 17 kilovatnih ur. Baterija in ostala pogonska elektrika bo tudi temeljito zatesnjena, zato pri Jeepu obljubljajo, da bo wrangler 4xe lahko zapeljal tudi v vodo do globine 76 centimetrov.
Poleg programov za vožnjo po terenu bo lahko voznik wranglerja 4xe izbiral tudi med hibridnim in električnim načinom vožnje in načinom vožnje za ohranjanje napolnjenosti baterije, za kar bo poskrbljeno tudi s temeljito rekuperacijo elektrike, za katero bodo ob vključenem štirikolesnem pogonu skrbela vsa štiri kolesa.
Vrnitev ameriškega velikana
Jeep je predstavil tudi študijo novega grand wagoneerja, s katerim bodo obudili še eno od svojih legend iz preteklosti, ki so jo izdelovali od leta 1962. Ob svojem prihodu je grand wagoneer bil prvi štirikolesno gnani avtomobil s samodejnim menjalnikom, leta 1984 pa je ob menjavi generacije predstavil tudi to, kar danes poznamo kot razkošni SUV.
Seveda bo tudi novi jeep imel zmogljivi štirikolesni pogon, ki bo lahko tudi elektrificiran, v nasprotju s predhodniki pa mu bodo prvič namenili tudi tretjo sedežno vrsto. Serijskega pa bo Jeep predstavil v začetku prihodnjega leta.