So visoki, udobni in prilagodljivi, toda ali so tudi smiselni? Nekateri prisegajo na njihovo udobje, drugi pa se jezijo, ko na cestah vidijo nepotrebno velike avtomobile in se sprašujejo, le čemu jih nekateri kupujejo. Ampak eno je jasno: njihova priljubljenost neprekinjeno narašča.
In kakšna je dejansko razlika med športnim terencem in terenskim avtomobilom? Thörsten Rechtien iz agencije Tüv Rheinland pravi, da so športni terenci bolj osebni avtomobili kot pa terenska vozila, torej povsem običajni avtomobili z nekoliko bolj terenskim videzom. Kot pravi, ne obstaja posebna tehnična definicija športnega terenca ali križanca in se v tem oziru praktično ne razlikujejo od običajnih osebnih avtomobilov. Za prave terence namreč veljajo precej jasna pravila. Med drugim morajo imeti štirikolesni pogon, zaporo diferenciala, premagovati 25-odstotni vzpon in imeti karoserijo, ki je primerna za teren. Športni terenci pa tega načeloma nimajo in niso sposobni resne vožnje po terenu.
Športni terenci le oblika karoserije
Rechtien dodaja, da so športni terenci le še ena oblika karoserije osebnih avtomobilov, kakor limuzine, karavani, kupeji ali kabrioleti, in v primerjavi z njimi skoraj nimajo prednosti. Te so denimo udobnejše vstopanje in izstopanje ter visok položaj sedenja. A po drugi strani je kljub večji višini zaradi zajetne karoserije razgled iz njih omejen. A tudi med njimi so razlike, saj so volkswagen T-roc, ford kuga, mercedes GLC in podobni avtomobili športni terenci, BMW X3, škodo kodiaq ali VW tiguan pa bi pogojno že lahko imenovali terenska vozila, saj tu ne šteje le velikost, ampak tehnična opremljenost.
Upoštevati je treba še neki drugi vidik. Športni terenci zaradi velikosti in mase vzbujajo občutke varnosti, predvsem v primerjavi z majhnimi avtomobili, a je ta zagotovljena prav na račun potnikov v manjših avtomobilih. Poleg tega zahtevajo tudi več prostora na parkiriščih, večina pa jih sploh nima štirikolesnega pogona, ki bi zagotavljal terenske zmogljivosti, ki so pogosto izgovor za njihov nakup.
Tisti, ki se odločajo za novi avtomobil, bi se morali zato res vprašati, če se bodo zaradi terenskega videza in navidezne sposobnosti za vožnjo po terenu res odločili za športnega terenca ali bi jim morebiti bolje služil drugačen avtomobil.
Razmišljajmo še naprej: Ali se sploh splača kupit avto? Ali se sploh splača hodit na dopust? Ali se sploh kaj …
Je,jaz sem si pred kratkim kupil nov BMW X6 in sem zelo zadovoljen,pa tudi sirotinja se kar obrača za njim.Kaj …
Ni glih ego, predzadnja dva avta enoprostorca, visoko sedenje in ogromno prostora, 7 sedežev... Avtor tudi ni ločil fosilcev, hibridov …