Iz prve roke: Kaj se največkrat kvari na električnih avtomobilih?

Foto: Žurnal24
Foto: Žurnal24
Hrvaški avtomobilski klub HAK je posredoval podatke o najbolj pogostih težavah hrvaških voznikov električnih vozil na cestah.
Oglej si celoten članek

Na HAK poudarjajo, da je na cestah vedno več električnih avtomobilov, katerih pogon se je izkazal za zanesljivega, a tudi z nekaj težavami. Tehnični svetovalec HAK-a Marin Morava je odgovoril, katere so najpogostejše okvare električnih avtomobilov, ki zahtevajo posredovanje njihovih mehanikov.

Večna dilema Odgovor na dilemo, ali je bolje imeti avto z jermenom ali verigo

"Električni avtomobili so se največkrat izkazali za izjemno zanesljive v vožnji in večinoma med vožnjo ne prihaja do težav, ki bi vplivale na delovanje vozila, kar je veliko bolje kot pri klasičnih vozilih. Zagon vozila je še vedno odvisen od majhne, 12-voltne majhne baterije, ki ne sodeluje pri vožnji vozila, sodeluje pa pri spremljanju visoke napetosti za vožnjo vozila. Ta akumulator bo s krmilno elektroniko, preden sprosti visoko napetost iz akumulatorja, preveril, ali je z visokonapetostnimi komponentami na vozilu vse v redu. Če majhna baterija ne deluje, vozilo ne more uporabljati visokonapetostne pogonske baterije in potem nimamo pogona. Tu lahko velikokrat pomagajo naši tehniki z ustrezno opremo, podobno kot pri vozilih z motorji z notranjim zgorevanjem, a še vedno z znanjem in upoštevanjem vseh varnostnih ukrepov, saj gre za vozila z visokonapetostnimi komponentami," je za Revijo HAK pojasnil Morava.

Foto: Profimedia električni avtomobil polnjenje

Že po štirih letih težave Že po štirih letih težave: Velika napaka lastnikov vozil s samodejnim menjalnikom

Določene težave zaznavajo tudi z glavno visokonapetostno baterijo. "Pri polnjenju pogonskega akumulatorja vozila na polnilnici lahko pride do napak v visokonapetostnem omrežju vozila, ki so lahko posledica nestabilnega električnega omrežja ali nestabilnega/pokvarjenega polnilnika. Možno je, da je vozilo s prepoznanimi napakami po odklopu vozila s polnilnice še vedno preventivno blokirano in ne prepušča visoke napetosti iz akumulatorja - dokler sistem večkrat ne zazna, da je z vozilom vse v redu. V praksi lahko to traja več kot eno uro. Nato bo sistem omogočil delovanje baterije z visoko napetostjo. Tudi v teh dogodkih naši tehniki uporabljajo diagnostično opremo, ki lahko pomaga izbrisati napake, do katerih pride v znanih okoliščinah," dodaja strokovnjak.

Slovenija Kupujejo poceni katalizatorje, potem pa šok na tehničnem pregledu

Vožnja na rezervi - napaka!

Težava je lahko tudi med polnjenjem. Po končanem polnjenju se avtomobil ne more odklopiti od kabla polnilne postaje, težave pa so lahko različne. Kot ugotavljajo mehaniki hrvaškega avtomobilskega kluba so zelo pogoste tudi težave z vožnjo "na rezervi", z majhnim preostalim dosegom do polnilne postaje. "Ob prihodu na polnilno postajo se lahko zgodi, da je pokvarjena ali ne deluje. Takrat zmanjka energije v bateriji do naslednje polnilnice," je za hrvaški Večernji listi povedal Marin Morava iz HAK. Nekateri vozniki se nato umaknejo, njihovo vozilo pa ostane na prometnem pasu. "Običajno nastane težava, ker električnih vozil ni mogoče preprosto odblokirati, da bi jih potisnili na stran, kjer ne ovirajo prometa," pravi Morava.

Foto: MatijaJanežič VW e-golf popravilo menjalnika

Izpoved ruskega mehanika Izpoved ruskega mehanika: Veste, koliko stane motorno olje?

Obstajajo tudi napake, povezane z glavno baterijo. "Pogost sprožilec je lahko nekaj, čemur bi lahko rekli iskanje igle v kupu sena, kar je okvarjena baterijska celica v visokonapetostni bateriji. Omenjenih težav žal ni možno odpraviti na terenu, temveč v delavnici v ustreznih pogojih s prilagojeno opremo in nujno z usposobljenimi tehniki za popravilo in zamenjavo visokonapetostnih komponent na vozilu po navodilih proizvajalca," je za Večernji list še pojasnil HAK-ov tehnični svetovalec.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 10

  • 15:44 23. Januar 2023.

    Oooo čez jugeca ga ni bilo kak smo se vozili

  • 20:29 22. Januar 2023.

    Tako kot napredujejo e. avtomobili, bomo čez deset let ugotovili, da je konjska vprega najbolj zelena in zanesljiva.

  • 19:52 22. Januar 2023.

    U kakšni problemi, moj BEV v 4 letih 200t km in kot nov, diski obraba 1mm, gorivo zastonj, servisi drobiž, …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.