Gosposki CLS v poceni, a vse prej kot ceneni obleki

Foto: Saša Despot Mercedes-benz CLS Foto: Saša Despot Mercedes-benz CLS Foto: Saša Despot Mercedes-benz CLS Foto: Saša Despot Mercedes-benz CLS Foto: Saša Despot Mercedes-benz CLS Foto: Saša Despot Mercedes-benz CLS Foto: Saša Despot Mercedes-benz CLS Foto: Saša Despot Mercedes-benz CLS Foto: Anže Petkovšek Mercedes Foto: Anže Petkovšek Mercedes Foto: Saša Despot Mercedes-benz CLS Foto: Saša Despot Mercedes-benz CLS Foto: Anže Petkovšek Mercedes Foto: Saša Despot Mercedes-benz CLS Foto: Anže Petkovšek Mercedes Foto: Saša Despot Mercedes-benz CLS Foto: Anže Petkovšek Mercedes Foto: Anže Petkovšek Mercedes Foto: Saša Despot Mercedes-benz CLS Foto: Saša Despot Mercedes-benz CLS Foto: Saša Despot Mercedes-benz CLS Foto: Anže Petkovšek Mercedes Foto: Anže Petkovšek Mercedes Foto: Anže Petkovšek Mercedes Foto: Anže Petkovšek Mercedes Foto: Anže Petkovšek Mercedes Foto: Anže Petkovšek Mercedes Foto: Anže Petkovšek Mercedes Foto: Anže Petkovšek Mercedes
Opazen in v živo izjemno lep. Prestižen, a ne bahat. Po videzu zelo zmogljiv in avto zrelih menedžerjev, po nabavnem ceniku in stroških uporabe na ravni precej manjših avtomobilov. Predvsem pa izjemno udoben, sproščujoč in varen. Mercedes-benz CLS 220d.
Oglej si celoten članek

Veliko je nasprotij pri mercedes-benzu CLS, ki so mu ob prenovi poleg ostalih priboljškov pod izrazito dolg motorni pokrov vtaknili dizla z oznako 220 d. Zelo skromna oznaka, bodo rekli vsi, ki za mercedese prisegajo na številke, ki se prično vsaj s trojko.

Je štirivaljnika sploh dosti skupaj, da zapolni celoten namenjeni mu prostor? Je s svojimi 125 kW kos takšnemu avtomobilu? Koliko mu sploh lahko pomaga serijski avtomatski menjalnik z dvema prestavnima razmerjema več? Veliko vprašanj ...

Anketno vprašanje o vrednosti in porabi s pomenljivimi odgovori

Naj začnem odgovarjati na drugem koncu. Po nekaj dneh vožnje s testnim CLS-om z omenjenim motorjem, ki je bil zunaj in znotraj “oblečen” v doplačljivi športni AMG dizajn, a brez kakršnekoli oznake, ki bi izdajala tip motorja, sem na kup zbral nekaj sodelavcev in naključne mimoidoče.

Dve vprašanji sem imel zanje, potem ko so sedli vanj, vzdihovali nad rešitvami, udobjem in tehnologijo ter strokovno obrcali kolesa: “koliko po tvojem stane ta avto?” in “koliko porabi na 100 kilometrov?”

Odgovori si ne bi mogli biti bolj vsaksebi. 80 tisoč, 100 tisoč, celo 150 tisoč evrov je bila v njihovih očeh vredna skoraj pet metrov dolga kupejevska štirivratna skulptura, krog in krog obdana z venci LED svetil, celimi zaplatami senzorjev in ogromno zvezdo na novi “diamantni” maski, ki krasi tudi ostale novodobne mercedese.

Kaj pa poraba? “Gotovo najmanj 10 litrov.” “8,5.” “Sedem?”, je previdno vprašala sodelavka s ključi enega od miniaturnih avtomobilov v žepu. “13 litrov,” je bolj poznavalsko zvenel Janez.

Bogata obleka po zelo razumni ceni

Priložnostna anketa je dokazala, kako zlahka se je zmotiti o novodobnih avtomobilih. Zaradi novega motorja, ki po dandanes, spričo znanih dogodkov v zadnjih tednih sicer ne ravno verodostojnih laboratorijskih normah, v zrak izpusti le 125 gramov CO2 na kilometer. Z 2,1 litra prostornine pa je hkrati daleč stran od dacarske mojstrovine, poimenovane davek na luksuz.

Foto: Saša Despot Mercedes-benz CLS In kakšna je posledično cena? Takšen CLS stane zelo zmernih 55 tisočakov. Seveda poleg sodijo nekateri nujni dodatki s seznama doplačil, a končna cena testnega avta pod 70 tisoč evrov je dokaz, da je tudi pri avtu luksuznega kova mogoče ostati na razumni strani cenika, hkrati pa imeti na dosegu ključa trenutno najnaprednejšo aktivno varnostno opremo in udobje najvišje ravni.

Če kdo dvomi v dobro kupčijo, naj si ogleda razpredelnice s cenami za srednje velikega, da ne rečem kompaktnega suva konkurenčne premijske znamke z nekaj, a nikakor veliko dodatne opreme in primerljivo močnim motorjem.

Ne in ne! Ne gre prek devetih litrov

CLS-a so med Žurnalovim testom gnale tri različno težke vozniške noge. Niti najtežji med njimi ni uspelo spraviti povprečne porabe prek devetih litrov, tista najlažja pa je kljub avtocestnim in pouličnim vožnjam vztrajala pri 6,5 litra. Vsi trije lastniki teh nog smo se strinjali - kapo dol velikemu Mercedesovemu kupeju  za več kot le zmerno porabo.

Mercedes-benz CLS je skratka še vedno med protagonisti avtomobilskega razvoja, pa čeprav je sedanja druga generacija na cesti že tri leta. Tudi glede pristopa k udobju, kjer so detajli izdelave enako pomembni kot kvaliteta uporabljenih materialov ali pri enostavnosti uporabe sicer številnih nastavitev, funkcij in pomagal.

In seveda pri varnosti, kjer je znamka zorala že marsikatero ledino, še posebej pohvalno pa je, da je CLS že s prenovo aktualne generacije dobil številne novosti, ki sta jih doslej vpeljala večji S in manjši C. Slika bi bila lahko popolnejša le še z izgledom armaturne plošče in gumbi, kot sta jih uvedla že omenjena novejša modela.

Počitek med vožnjo 

Vožnja v CLS je izjemna po plati tišine, saj limuzina izvrstno reže zrak, zatesnitev je dejansko na premium ravni. Avto prek novega, lepega in odzivnega volana nima težav pri sprejemanju ostrejših ukazov, čeprav je za izrazito športno vožnjo največja omejitev štirivaljnik.

Foto: Saša Despot Mercedes-benz CLS Tako pa poleg dejstva, da takšna kombinacija motorja in avta ni pretirano težka, tudi ni pretirane skrbi, da bi si zaradi manka štirikolesnega pogona nos želel po svoje. Neravnine se le stežka čutijo v notranjosti kabine. Dvo- in večpasovnice so naravni habitat avtomobila, ki pa se zaradi zelo velikega vrtljaja prednjih koles zelo dobro znajde tudi na parkiriščih. Tam pomaga tudi nekoliko klasičen, a učinkovit sistem opozorilnih parkirnih lučk.

Devet izvrstno delujočih zobnikov

Ne gre mimo avtomatskega menjalnika, ki se mi je pri mercedesih doslej vedno zdel vsaj stopničko pod rešitvami BMW in Audija. Odslej pa ga zlahka postavljam obema ob bok, ne le zaradi dveh dodatnih prestav, temveč tudi zaradi odzivnosti in intuitivnosti, denimo pri preklopu med ročnim in avtomatskim režimom, kick-downih, razporejanju prenosa moči ...

Mercedes-benz CLS 220 d

Motor:2.143 ccm, 125 kW (170 KM), 400 Nm pri 1.400 vrt./min


Poraba na testu:6,9 l/100 km, 120 g CO2/km


Zmogljivosti:226 km/h, 8,6 sek 0-100 km/h


Cena:55.032 € (vstopna)

AvtoTest


Videz, poraba, menjalnik, udobje med vožnjo, končna cena.


Preglednost brez pomagal, omejena uporabnost zadaj.

Udobje.

Koliko vsega udobja je vgrajenega, je na koncu vedno odvisno od seznama doplačil, testni avto po tej plati ni pretiraval, vseeno pa je imel denimo radarski tempomat, omenjeni AMG oblikovni športni paket z velikimi platišči, zelo dobro ozvočenje ... A po drugi strani bi med prvimi rezervacijami sredstev za doplačila sam imel v mislih nadgradnjo sicer serijskih LED žarometov v dinamične prilagodljive. Takrat je mogoče po svetu vedno voziti z dolgim snopom, ne da bi oslepil druge.

 
Pogon.

2,1-litrski motor je novinec v CLS-u, a zaupano nalogo po maksimalni učinkovitosti zelo dobro opravi. 400 Nm navora in zgledno sodelovanje z menjalnikom pomenijo, da lahko avtomobil pelje pri zelo nizkih vrtljajih komaj nekaj nad številko 1 na merilniku. 8,3 sekunde pospeška konec koncev pa tudi sploh ni slab rezultat. Tudi žvenketanja, ki je pri motorju te prostornine med delovanjem na mestu v nekaterih drugih modelih zelo izrazito, je v CLS občutno manj.

 
Konkurenti.

Naj takoj razblinim drugačne ideje - CLS je preprosto najlepši. Njegova nizka in dolga postava, elegantno prepletanje linij, vsa štiri vrata brez okvirjev, močan, a nikakor ne agresiven karakter, … Vse to veliko pove tudi o lastniku. Najbližji mu je audi A7, ki pa oblikovno precej manj skladen in karakteren, pa čeprav ponuja vsaj takšno mero športnosti in notranjega udobja. BMW v tem razredu stavi na serijo 6 gran coupeja. Tudi lep, tudi prestižen in zelo športen. A gospod je v tej druščini le eden.

 
Vrednost.

220 d (oznake CDI pri znamki ne uporabljajo več) je na ceniku modela CLS prvi v vrsti in stane od 55.032 evrov dalje, kar je globoko pod tistim, kjer začneta dizelski program konkurenčna A7 in gran coupe. Z nekaj opreme in izredno všečnim paketom AMG, ki je pretental tudi dobre poznavalce, je še vedno vztrajal pri 70 tisoč evrih. Ko je govora o petmetrskih vozilih za prevoz menedžerjev, je takšna petmestna številka velika redkost, pa še vseeno zna CLS na marsikaterem področju bolje poskrbeti za potnike od bolj bahavih konkurentov.

 
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 5

  • 22:31 20. Oktober 2015.

    Motor NI Renault-ov. Gre za OM651 BiTurbo agregat. Za več info uporabi google. <br />Res je, da so motor ob …

  • 07:22 20. Oktober 2015.

    pije pa najmajn litr preveč za to moč. In poslovneži, ki imajo denar si bodo raje umislili večji motor z …

  • 07:06 20. Oktober 2015.

    Motor pa Renaultov...150.000 km pa konec igre...beda...

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.