Fordov novi električni SUV srednje velikosti, ki letos sledi stopinjam forda mustanga mach-E, je zasnovan na platformi MEB in kot tak plod sodelovanja med Fordom in Volkswagnom. Tehnično ima zato marsikaj skupnega s volkswagnom ID.4.
A v nasprotju z lahkimi gospodarskimi vozili, ki so tudi plod sodelovanja med obema podjetjema, bomo to na zunaj komaj opazili, saj je oblikovan precej drugače, z bolj oglatimi linijami, ki so jim prijetno zaoblili robove.
Precej agresivno deluje predvsem njegov sprednji del s posebno oblikovanimi žarometi, ki jih oklepajo led dnevne luči, žaromete pa povezuje črna letvica z napisom »EXPLORER«, ki jo je oblikovalec explorerja Jordan Demkiw poimenoval »coast-to-coast« panel. Avtomobil so opremili tudi s srebrnimi in črnimi zaščitnimi robovi, za katere Demkiw pravi, da reinterpretirajo grobi nastop prejšnjega explorerja. Oblikovalci so explorerju namenili tudi črne stebričke, s katerimi so dosegli občutek plavajoče strehe.
Fordu bo pri promociji električnega explorerja pomagala vplivna popotnica Lexie Alford, ki jo mnogi poznajo kot Lexi Limitless. Je namreč najmlajša oseba, ki je obiskala vse države sveta. Z električnim explorerjem se bo podala po sledeh Alohe Wanderwell, ki je pred stotimi leti s fordom T obkrožila svet in prepotovala 43 držav. Kdor želi, pa se lahko na spletu že danes poda na virtualno vožnjo z novim explorerjem.
Za prav tako precej oglato oblikovanimi zadnjimi vrati se skriva prtljažnik z osnovno prostornino 470 litrov, ki se lahko poveča na prevozniških 1.400 litrov, električno prostorna pa je tudi notranjost, kjer kraljuje veliki in predvsem nastavljivi 15-palčni zaslon infozabavnega sistema SYNCmove. Zaslon razpolaga s kar 20 nastavitvami naklona v območju 30 stopinj, ki segajo od zelo pokončnega položaja, ki je primeren za vnašanje nastavitev, do zelo poševnega položaja za bolj ležerno upravljanje na avtocesti in v podobnih položajih.
Oblikovalci so za njim uredili tudi skriti predal za razne malenkosti, ki ga imenujejo »My Private Locker«. Koristne odlagalne površine so sicer tudi pod sredinsko konzolo, koristen pa je tudi 17-litrski predal med voznikom in sovoznikom. Vrh armaturne plošče krasi tudi svetlobna letvica, ki lahko sveti v desetih barvah. Pred voznikom je 5-palčna digitalna armaturna plošča.
Ford sicer še ni zaupal natančnih podatkov o pogonskih sklopih, povedali pa so, da bosta na voljo zadnji in štirikolesni pogon in da bo baterijo na hitri polnilnici možno v zgolj 25 minutah napolniti do 80 odstotkov kapacitete. Explorer bo sicer na voljo v dveh različicah opreme, kot explorer ali explorer premium, zanj pa bo v osnovi treba odšteti manj kot 45.000 evrov. Prvi kupci ga bodo lahko naročili še letos.